2014-07-27, 15:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Absolut. Dock konstigt att inte AIK stängde taket, detta borde man ha förutsett.
Jag är med dig, de har ju tjatat om det oväder i par dagar nu. Igår var det ju Göteborg som fick en hel del regn. Så nog hade de kunnat förutse det och tagit det säkra före det osäkra.
Citera
2014-07-27, 15:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Ja, Dock så hade det regnet nog förstört en vanlig fotbollsplan med.
Mardrömmen är att man byggt en arena med tak, som man itne använder.
Det är uppenbarligen någon som har en skruv lös, och bör se sig om efter ett nytt jobb.

Sicket pucko, inte stänga taket när det var såpass uppenbart det var nått på G.
Citera
2014-07-27, 16:01
Avslutad
Min syn är att Stahre lämnar om ifk inte når EL-plats.

Kan aldrig bortse från de värvningar ifk tagit och den trupp han har haft.

En klubb som ifk kan inte vänta ut att Stahre lyckas.
Citera
2014-07-27, 16:05
Medlem
mishimas avatar
Är fortfarande lite inne på att Roar Hansen skulle passa i Göteborg. Det är verkligen inte hans fel att Helsingborg havererar. Han gjorde ett bra jobb i både Öster och Ängelholm. Hans personlighet passar nog in i IFK; är lagom kaxig och bra för att hålla ihop gruppen och hans fotbollsfilosofi är nog ett lagom steg i utvecklingen för laget. Han står också på toppen av sin karriär; har inte börjat köra i samma hjulspår men är ändå erfaren.
Citera
2014-07-27, 16:06
Medlem
Shuyins avatar
AIK: s ena SLO skriver att matchen blir inställd. Suck! Amatörmässigt agerande.
Citera
2014-07-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
AIK: s ena SLO skriver att matchen blir inställd. Suck! Amatörmässigt agerande.

Samtidigt så vill jag att matchen ska ställas in om planen är skit, Hur kul var det mellan GAIS - AIK 2006? Vi kunde ha vunnit SM guld det året om matchen flyttats vilket den borde ha gjorts.
Citera
2014-07-27, 16:17
Medlem
Jontalinens avatar
Vad faaaaan är det här!? Mest amatörmässiga jag varit med om. Och hur fan har inte officiella meddelat något än trots att SLO's twittrar om det. Avgå!

Tur att man kollade GF och Twitter innan man började röra sig mot arenan. Tycker synd om alla bondegnagare som åkt långt.
Citera
2014-07-27, 16:20
Medlem
Att en match i SvFFs svindyra inomhushall ställs in pga regn är precis på gränsen mellan kul och tragiskt.
Citera
2014-07-27, 16:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Att en match i SvFFs svindyra inomhushall ställs in pga regn är precis på gränsen mellan kul och tragiskt.

Vi fick ju en match avbruten härom året på grund skyfall. Kommer det extremt mycket vatten på kort tid kan den bästa gräsplan bli ospelbar.
Citera
2014-07-27, 16:22
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Samtidigt så vill jag att matchen ska ställas in om planen är skit, Hur kul var det mellan GAIS - AIK 2006? Vi kunde ha vunnit SM guld det året om matchen flyttats vilket den borde ha gjorts.

Ja, rent sportsligt håller jag med dig. AIK hade ju klart hindrats av en regntung plan mer än Falkenberg hade.

Men detta är Sveriges nationalarena byggd för flera miljarder SEK, att den inte klarar av regn och att man inte stängde taket när prognoserna visade vad som kunde hända är inget annat än ett skämt. AIK är gisslan av denna skitarena.
Citera
2014-07-27, 16:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vad har det med ett tak på arena som går skjuta fram och tillbaka?

Sen vet alla att på hösten tillåter man sämre planer, för det går inte ställa in matcher då.
För då kommer AS aldrig avgöras.
Så inget konstigt att man lät matchen gå.
Trodde det vara bara Anders Svensson som klagar på underlaget.
Visar sig du håller med, trevligt.

Edit:
Får nog skriva underlaget i stället för gräset, innan någon får för sig idéer.
Senast redigerad av klyban 2014-07-27 kl. 16:28.
Citera
2014-07-27, 16:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi fick ju en match avbruten härom året på grund skyfall. Kommer det extremt mycket vatten på kort tid kan den bästa gräsplan bli ospelbar.
Detta regn var ju inte direkt någon överraskning.
Att det kan komma vatten i sådan mängd, att planen blir ospelbar snabbt.
Där håller jag mig dig till fullo.
Undrar vad detta slarv kostar AIK, det är verkligen som att kasta pengar i sjön.
Då man har möjlighet att hindra regnet ens nå planen, amatörer är nått som kommer i tankarna omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in