2017-10-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Tack som fan, det ska kanske lggas till att min personal experience hrstammar frn ssong 3. Var frsta avsnittet av ssong 3 jag kollade p. En person som satt och kollade in i en box och massa mnniskor som pratade sttande och allmnt okonventionellt.
Aldrig har jag sett en mer normbrytande och grnsverskridande serie, och jag tnker INTE se mer.

Tar med din korta sammanfattning och accepterar att skiten har 9.7.
Under tiden frstr jag mig p gudfadern istllet.
8,7 tror jag och inte mnga som rstat, serien har inte haft s hga tittarsiffror, endel kritiker har kallat det den bsta serien som ingen fljer. Antingen gillar man detta koncept eller s str man inte ut verkar det som, det r en serie som verkligen utmanar sina tittare jag gillar detta koncept och r faktiskt inte nnu redo att flja ngot annat som r inom normen som du uttrycker det. Men gr dig sjlv en tjnst se ngot du vill se istllet fr ngot som du br se fr att ka en viss status du vill ha, det r helt fel serie att flja bara fr att man ska. denna serie var en vacker gva till de absoluta hardcore fansen och Lynch/Frost verkar inte brytt sig ett spr om the mainstream dem du inte vill bli frknippad med
Citera
2017-10-09, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Vad r det hr fr pretentis skit? Nu har jag sett 5 minuter och har ftt starta om det 10 gnger och r allmnt jvla irriterad men detta r ju ren och skr avfring.

Kan ngon snlla spoila vad hela serien handlar om s att jag slipper kolla p den hr jvla skiten? knner redan nu att jag inte vill se mer. 9.7 p IMDB vad in i helvete.

Mer grnsverskridande skit har jag aldrig sett maken till.

Jag vill kunna sga att jag har sett det men kommer inte klara av att verkligen se detta om det r 3 ssonger med sdan hr avfring. Spoila, snlla avsluta mitt lidande.
Senast redigerad av Amelito 2017-10-09 kl. 14:04.
Citera
2017-10-09, 23:32
Medlem
moralhoras avatar
Lter det helt fel att pst att Sheryl Lee r en fantastisk skrikerska? Hon r som fdd att vara med i skrckfilm.
Citera
2017-10-09, 23:54
Medlem
Frsta ssongen var sevrd, speciellt dem frsta avsnitten men sedan gick det snabbt utfr och ssong 3 r nog den smsta skit jag ngonsin sett. Hur kan folk gilla detta?
Citera
2017-10-10, 00:11
Medlem
moralhoras avatar
Ssong 3 r David Lynch till 150%. Om man inte gillar hans filmer s kommer man helt enkelt inte gilla ssong 3. Det r Lynch som Lynchar ut helt enkelt.
Citera
2017-10-10, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIC-64
Frsta ssongen var sevrd, speciellt dem frsta avsnitten men sedan gick det snabbt utfr och ssong 3 r nog den smsta skit jag ngonsin sett. Hur kan folk gilla detta?
Hller med om att det gr utfr i originalserien men nya ssongen r mer till fr de absoluta hardcore fansen och inte dem som tycker originalet r sevrt eller okej dem som fastnade fr det ockulta, vernaturliga och ofrklarliga
Citera
2017-10-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Lter det helt fel att pst att Sheryl Lee r en fantastisk skrikerska? Hon r som fdd att vara med i skrckfilm.
Hon r grym i fwwm
Citera
2017-10-10, 23:53
Medlem
Venators avatar
Citat:

Frgan r vl hur mycket det dr skriket r fixat digitalt i efterhand...?
Citera
2017-10-12, 08:04
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ssong 3 r David Lynch till 150%. Om man inte gillar hans filmer s kommer man helt enkelt inte gilla ssong 3. Det r Lynch som Lynchar ut helt enkelt.

Likt David Cronenberg, antingen lskar eller hatar man hans filmer.

http://www.imdb.com/title/tt0086541/?ref_=nm_flmg_dr_21
http://www.imdb.com/title/tt0102511/?ref_=nm_flmg_dr_15
http://www.imdb.com/title/tt0120907/?ref_=nm_flmg_dr_12
Citera
2017-11-04, 12:58
Medlem
I-van-Toers avatar
Ngon som skaffat och brjat lsa Twin Peaks: The Final Dossier som slpptes i brjan av veckan? Det ska tydligen st viktiga saker i den angende vad som hnde dessa ca 25 r mellan andra och tredje ssongen och frklara ett och annat s att slutet p ssong tre r mer frsteligt. Lser man recensionerna p Amazon s fr man ven intrycket att boken r rtt kort samt att mnga karaktrer utelmnats. Vissa tror att det kan betyda att en ssong fyra ngon gng blir skapad.
Citera
2017-11-04, 23:56
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ngon som skaffat och brjat lsa Twin Peaks: The Final Dossier som slpptes i brjan av veckan? Det ska tydligen st viktiga saker i den angende vad som hnde dessa ca 25 r mellan andra och tredje ssongen och frklara ett och annat s att slutet p ssong tre r mer frsteligt. Lser man recensionerna p Amazon s fr man ven intrycket att boken r rtt kort samt att mnga karaktrer utelmnats. Vissa tror att det kan betyda att en ssong fyra ngon gng blir skapad.
Antar att audrey utlmnas d.

Ang. Ssong 4 s verkar Lynch inte ha ngot stort intresse fr det (just nu).
Men han sa i en intervju ngot i stil med att ssong 3 tog 4 r att skapa och att vi drfr inte kommer se mer twin peaks p minst 4 r.
Citera
2017-11-05, 16:16
Medlem
Nu r ju frgan nr den svenska blu-ray utgvan av ssong 3 kommer slppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in