2017-10-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Tack som fan, det ska kanske läggas till att min personal experience härstammar från säsong 3. Var första avsnittet av säsong 3 jag kollade på. En person som satt och kollade in i en box och massa människor som pratade stötande och allmänt okonventionellt.
Aldrig har jag sett en mer normbrytande och gränsöverskridande serie, och jag tänker INTE se mer.

Tar med din korta sammanfattning och accepterar att skiten har 9.7.
Under tiden förstår jag mig på gudfadern istället.
8,7 tror jag och inte många som röstat, serien har inte haft så höga tittarsiffror, endel kritiker har kallat det den bästa serien som ingen följer. Antingen gillar man detta koncept eller så står man inte ut verkar det som, det är en serie som verkligen utmanar sina tittare jag gillar detta koncept och är faktiskt inte ännu redo att följa något annat som är inom normen som du uttrycker det. Men gör dig själv en tjänst se något du vill se istället för något som du bör se för att öka en viss status du vill ha, det är helt fel serie att följa bara för att man ska. denna serie var en vacker gåva till de absoluta hardcore fansen och Lynch/Frost verkar inte brytt sig ett spår om the mainstream dem du inte vill bli förknippad med
Citera
2017-10-09, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Vad är det här för pretentiös skit? Nu har jag sett 5 minuter och har fått starta om det 10 gånger och är allmänt jävla irriterad men detta är ju ren och skär avföring.

Kan någon snälla spoila vad hela serien handlar om så att jag slipper kolla på den här jävla skiten? känner redan nu att jag inte vill se mer. 9.7 på IMDB vad in i helvete.

Mer gränsöverskridande skit har jag aldrig sett maken till.

Jag vill kunna säga att jag har sett det men kommer inte klara av att verkligen se detta om det är 3 säsonger med sådan här avföring. Spoila, snälla avsluta mitt lidande.
Senast redigerad av Amelito 2017-10-09 kl. 14:04.
Citera
2017-10-09, 23:32
Medlem
moralhoras avatar
Låter det helt fel att påstå att Sheryl Lee är en fantastisk skrikerska? Hon är som född att vara med i skräckfilm.
Citera
2017-10-09, 23:54
Medlem
Första säsongen var sevärd, speciellt dem första avsnitten men sedan gick det snabbt utför och säsong 3 är nog den sämsta skit jag någonsin sett. Hur kan folk gilla detta?
Citera
2017-10-10, 00:11
Medlem
moralhoras avatar
Säsong 3 är David Lynch till 150%. Om man inte gillar hans filmer så kommer man helt enkelt inte gilla säsong 3. Det är Lynch som Lynchar ut helt enkelt.
Citera
2017-10-10, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIC-64
Första säsongen var sevärd, speciellt dem första avsnitten men sedan gick det snabbt utför och säsong 3 är nog den sämsta skit jag någonsin sett. Hur kan folk gilla detta?
Håller med om att det går utför i originalserien men nya säsongen är mer till för de absoluta hardcore fansen och inte dem som tycker originalet är sevärt eller okej dem som fastnade för det ockulta, övernaturliga och oförklarliga
Citera
2017-10-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Låter det helt fel att påstå att Sheryl Lee är en fantastisk skrikerska? Hon är som född att vara med i skräckfilm.
Hon är grym i fwwm
Citera
2017-10-10, 23:53
Medlem
Venators avatar
Citat:

Frågan är väl hur mycket det där skriket är fixat digitalt i efterhand...?
Citera
2017-10-12, 08:04
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Säsong 3 är David Lynch till 150%. Om man inte gillar hans filmer så kommer man helt enkelt inte gilla säsong 3. Det är Lynch som Lynchar ut helt enkelt.

Likt David Cronenberg, antingen älskar eller hatar man hans filmer.

http://www.imdb.com/title/tt0086541/?ref_=nm_flmg_dr_21
http://www.imdb.com/title/tt0102511/?ref_=nm_flmg_dr_15
http://www.imdb.com/title/tt0120907/?ref_=nm_flmg_dr_12
Citera
2017-11-04, 12:58
Medlem
I-van-Toers avatar
Någon som skaffat och börjat läsa Twin Peaks: The Final Dossier som släpptes i början av veckan? Det ska tydligen stå viktiga saker i den angående vad som hände dessa ca 25 år mellan andra och tredje säsongen och förklara ett och annat så att slutet på säsong tre är mer förståeligt. Läser man recensionerna på Amazon så får man även intrycket att boken är rätt kort samt att många karaktärer utelämnats. Vissa tror att det kan betyda att en säsong fyra någon gång blir skapad.
Citera
2017-11-04, 23:56
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Någon som skaffat och börjat läsa Twin Peaks: The Final Dossier som släpptes i början av veckan? Det ska tydligen stå viktiga saker i den angående vad som hände dessa ca 25 år mellan andra och tredje säsongen och förklara ett och annat så att slutet på säsong tre är mer förståeligt. Läser man recensionerna på Amazon så får man även intrycket att boken är rätt kort samt att många karaktärer utelämnats. Vissa tror att det kan betyda att en säsong fyra någon gång blir skapad.
Antar att audrey utlämnas då.

Ang. Säsong 4 så verkar Lynch inte ha något stort intresse för det (just nu).
Men han sa i en intervju något i stil med att säsong 3 tog 4 år att skapa och att vi därför inte kommer se mer twin peaks på minst 4 år.
Citera
2017-11-05, 16:16
Medlem
Nu är ju frågan när den svenska blu-ray utgåvan av säsong 3 kommer släppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in