Verkar som original-Dougie kommer komma tillbaka (det är väl det fröet är till för). Trodde Cooper skulle stanna kvar. Men han föredrar att knulla och sticka.
Mycket bra i det här avsnittet. Folk är på väg till Twin Peaks nu och det drar ihop sig.
Det verkar onekligen som att det riggades en fälla för bad Coop med de där koordinaterna. Jag har en känsla av att den tredje uppsättningen för honom till polisstationen. Fejk-Diane pladdrade ju om att "I am at the sheriff station" och klippan där Richard blev förintad borde vara i närheten av Twin Peaks, med tanke på Jerry
Härligt att Hutch och Chantal bet i gräset. De fuckade med fel bokhållare där.
Senast redigerad av Banzai-Perkele 2017-08-28 kl. 20:31.
"I am the FBI"
Härligt att Hutch och Chantal bet i gräset. De fuckade med fel bokhållare där.
Grymt scen! Fan, precis så känner jag för alla jävla irriterande trafiksyndare. Ibland vill man bara peppra järnet. Den där jävla SUV'en som står över två parkeringsrutor... typ. *bang* *bang* Underbar scen som sagt.
Allt som behöver sägas om Cooper är väl redan sagt i tråden...
Jag bara älskar hur det slutade för Hutch och Chantal. Så totalt oväntat och fullständigt omöjligt att kunna gissa i förväg. Chantal med PMS är inte att leka med men underskatta aldrig en bokhållare med en Ingram i bakluckan (eller vad han nu hade för vapne). Bara en sådan detalj att han hade ett magasin i reserv och laddade om.
I scenen med Diane satt jag och funderade på om Tammy och Albert var beredda på att skjuta skjuta om de behövde. De var beredda. I anslutning till det kan man fundera på vad det är för utrustning de egentligen har satt upp i rummet?
Edit: Tillägg:
Richard Horne fick ju ett lysande slut också, välförtjänt. "Goodbye my son" tolkar jag också en bekräftelse, men det fick Richard aldrig veta... Så det blev ingen twist i historien heller.
Men Audrey... Där fick man lite att tänka på. På mentalsjukhus?
Senast redigerad av Venator 2017-08-28 kl. 22:59.
Ska man tolka det som att hon blev utbytt mot en dubbelgångare när hon togs till "bensinstationen" av evil Cooper efter våldtäkten, (eller, gissar jag, snarare till bensinstationens övervåning)? Men något fick henne ändå att minnas och berätta...?
Edit: Men varför översätta "sheriff's station" med "polishuset"?
Senast redigerad av Venator 2017-08-28 kl. 23:09.
Ska man tolka det som att hon blev utbytt mot en dubbelgångare när hon togs till "bensinstationen" av evil Cooper efter våldtäkten, (eller, gissar jag, snarare till bensinstationens övervåning)? Men något fick henne ändå att minnas och berätta...?
Edit: Men varför översätta "sheriff's station" med "polishuset"?
Denna Diane var väl en "manufactured", som jag uppfattade det.
Lönnmördarnas slut var ju episkt. Road rage med uzis.
"What kind of neighbourhood is this?
"People are under alot of stress"
Najs twist med Audrey. Vilket är lite mer logiskt. Sista avsnittet av originalserien så satte hon ju fast sig i ett bankvalv när det sprängdes. Tyckte det verkade märkligt att inga konsekvenser fanns av det.
Mycket bra avsnitt inte favoriten men väldigt bra, tempomässigt en jätte kontrast till vad vi är vana att se.
Coopers vaknande var väntat men man vart orolig när han låg i koma att det skulle stå still ett par avsnitt. Dock förvånad att Cooper var så medveten om allt som hänt. Antingen har han registrerat allt fast han varit totalt lost eller så har han sätt allt från framtiden eller så som jag misstänkt förr så har detta hänt förr som en timelooop då Cooper också verkat veta exakt vilka drag han måste göra. Frågan är ju om detta var coopers plan från första början har ju personligen utgått ifrån att allt har varit evil coopers plan med tillverkningen av Dougie och tydligen Diane..
Var det avsnittet som gick i går måndags det sista för säsongen?
I sådana fall kan jag lika gärna avsluta mitt abonnemang på HBO Nordic.
Enda anledning till att jag tog en gratismånad och betalade för en månad på HBO Nordic var Game of Thrones Och Twin Peaks, men om bägge serierna hade säsongavslutning i går så säger jag upp abonnemanget och tar upp det igen när någon av serierna börjar igen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!