2017-07-12, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Alltså... Bobby Briggs! Säger det igen, Faaaan vad bra han gör det. Helt fantastiska scener med honom i senaste avsnittet. Känns som skådisen hittat en naturlig övergång från sin karaktär som tonåring till den han är idag. Tveklöst det bästa än så länge.

Håller med dig, det var riktigt känslosamt att se honom dyka upp med grått hår och börja lipa så fort han såg bild på Laura Palmer
Citera
2017-07-12, 19:45
Medlem
I-van-Toers avatar
Halvvägs alltså, samt att jag såg om de första åtta avsnitten förra veckan när det inte var något avsnitt. Det finns många trådar som måste knytas ihop och jag ser det som väldigt svårt att lyckas med på de 9 avsnitt som är kvar. Hur som helst så är den här serien oerhört vanebildande.

Citera
2017-07-12, 22:12
Medlem

Någon som vet vad bandet hette med de 3 tjejerna på the Bang Bang bar? Gillade låten nämligen=)
Citera
2017-07-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979

Någon som vet vad bandet hette med de 3 tjejerna på the Bang Bang bar? Gillade låten nämligen=)

Au Revoir Simone - "A Violent Yet Flammable World"
Citera
2017-07-12, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Au Revoir Simone - "A Violent Yet Flammable World"

Man tackar
Citera
2017-07-13, 01:23
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Halvvägs alltså, samt att jag såg om de första åtta avsnitten förra veckan när det inte var något avsnitt. Det finns många trådar som måste knytas ihop och jag ser det som väldigt svårt att lyckas med på de 9 avsnitt som är kvar.
Jo, jag känner tyvärr detsamma.
Dom har lagt till så många story-lines så det är svårt att se hur säsongen kommer avslutas utan flertals lösa ändar.
För kör dom med samma tempo som vi har haft upp till nu så lär mycket endast lagts till för att förvirra oss tittare.

Utan att ens nämna det viktigaste fokuset just nu, vilket som är cooper, Bob osv så har vi alla frågor från det tidigare säsongerna SAMT Wally brando, Jerry vilse i skogen, knarkaren becky Burnett och mycket mer.

Kanske är allt detta onödigt tidsfördriv och är inte menat att ha någon viktig påverkan i berättelsen i huvudtaget, men det känns nästan motsägande då Lynch såg till att dom fick dubbelt så många avsnitt...!
Citera
2017-07-13, 21:29
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Jo, jag känner tyvärr detsamma.
Dom har lagt till så många story-lines så det är svårt att se hur säsongen kommer avslutas utan flertals lösa ändar.
För kör dom med samma tempo som vi har haft upp till nu så lär mycket endast lagts till för att förvirra oss tittare.

Utan att ens nämna det viktigaste fokuset just nu, vilket som är cooper, Bob osv så har vi alla frågor från det tidigare säsongerna SAMT Wally brando, Jerry vilse i skogen, knarkaren becky Burnett och mycket mer.

Kanske är allt detta onödigt tidsfördriv och är inte menat att ha någon viktig påverkan i berättelsen i huvudtaget, men det känns nästan motsägande då Lynch såg till att dom fick dubbelt så många avsnitt...!

Han kanske planerade lösa trådar för att kunna glädja oss med en säsong till?
Citera
2017-07-17, 05:55
Medlem
Fantastiskt avsnitt idag. Efter förra veckans aningen skåpmatsuppvärmda svenssonanpassade del så är vi nu tillbaka i en framåtskridande berättelse med en behövlig dos omstörtande cynism. Jag älskade det här avsnittet men vet tyvärr inte riktigt var jag ska placera det. Efter den svartvita 8 eller efter. Jag måste fastslå det senare.
Senast redigerad av EugeneSandberg 2017-07-17 kl. 05:59.
Citera
2017-07-17, 11:07
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Fantastiskt avsnitt idag. Efter förra veckans aningen skåpmatsuppvärmda svenssonanpassade del så är vi nu tillbaka i en framåtskridande berättelse med en behövlig dos omstörtande cynism. Jag älskade det här avsnittet men vet tyvärr inte riktigt var jag ska placera det. Efter den svartvita 8 eller efter. Jag måste fastslå det senare.
Skönt att visa röda trådar dras, att teorier bekräftas.
Men samtidigt går det liiiite långsamt, alltså måste det vara musik i varje avsnitt?
Citera
2017-07-17, 17:06
Medlem
Calogeros avatar
Jag vet då inte. Ibland får jag nästan ett sug att kasta ut teven genom fönstret av frustration på grund av alla extremt långdragna scener. Samtliga avslut vid The Bang Bang Bar känns bara krystade.

Men så tänds ändå hoppet, om och om igen. Det kan vara enstaka ord från en gammal och betydelsefull karaktär som räddar upp ett helt avsnitt. Det kan vara psykfallet Richard som hade passat in i första säsongen.

Ibland är det briljant. Nästa sekvens är det bara skitnödigt.

Hur många karaktärer har introducerats nu, femtioelva? Omöjligt att det slutar vid en säsong. Jag har ingen koll på tittarsiffrorna, men det känns som att intresset börjar svalna.

Ändå kan jag inte sluta titta.
Senast redigerad av Calogero 2017-07-17 kl. 17:18.
Citera
2017-07-17, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Jag vet då inte. Ibland får jag nästan ett sug att kasta ut teven genom fönstret av frustration på grund av alla extremt långdragna scener. Samtliga avslut vid The Bang Bang Bar känns bara krystade.

Men så tänds ändå hoppet, om och om igen. Det kan vara enstaka ord från en gammal och betydelsefull karaktär som räddar upp ett helt avsnitt. Det kan vara psykfallet Richard som hade passat in i första säsongen.

Hur många karaktärer har introducerats nu, femtioelva? Omöjligt att det slutar vid en säsong. Jag har ingen koll på tittarsiffrorna, men det känns som att intresset börjar svalna.

Samma här!

Varenda avsnitt avslutas ju med en låt på Bang Bang Bar. Jag längtar alltid en hel vecka till nästa avsnitt, men blir nästan alltid lika besviken efter jag sett det på måndags-förmiddagarna. Börjar tro att Cooper inte kommer att bli normal, kanske i avsnitt 17-18.
Citera
2017-07-17, 19:52
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

Du tror alltså Showtime kommer ge mer pengar till detta? Det var en lång utdragen process innan detta blev av, och lynch hoppade av för att han inte fick tillräckligt med pengar och tillräckligt med avsnitt..

Hade det hänt något av värde i serien så skulle det kanske gått bra med tanke på hypen i början.. men det har mest varit avsnitt som varit extremt tålamodsprövande och med nya (i varenda avsnitt) karaktärer som man inte bryr sig ett skit om.

Skulle bli väldigt förvånad om Showtime vill ha en till säsong av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in