Personligen tyckte jag att det var ett ganska innehållsrikt avsnitt jämfört med de tidigare. Känns ju dock ganska dumt om Leland gömde bevismaterial på polisstationen, Kanske var det Philip Gerard som gömde dem där när han skulle ta sin medicin i säsong 2, han var ju ändå vid tågvagnen när Laura mördades och där hade ju Leland sidor från dagboken med sig?
Helt klart bästa avsnittet för säsongen. Snuddar nog vid sämsta-nivån för gamla serien, på samma nivå som vissa avsnitt av säsong två, menar dock inte att avsnittet är dåligt bara att säsong ett och två höll sådan hög klass så sämsta nivån ändå var mycket bra.
Äntligen börjar Badalamentis musik höras lite mer också, märkte hur jag blev våt i ögonen och kände mig som tolv igen i en scen där Laura Palmer temat spelades upp.
Även om jag inte är en större fan av Fire walk with me så är det snyggt sättet de har byggt upp att händelser i filmen får utdelning nu. De tycks verkligen utgå efter kontinuitet och ej ignorera detaljer, känns mer verkligt och levande på så sätt.
För första gången för den här säsongen så är jag verkligen taggad för nästa avsnitt.
Bing stod ju med i credits som porträtterad av Riley Lynch(David Lynch's son som tydligen även spelade gitarr i avsnitt fem), men han dök väl aldrig upp, eller var det jag som blinkade och missade honom?
Kul att se good-Coop glimta till idag igen. Säkert bra för storyn att bad-Coop inte sitter bakom galler längre. Känner att det börjar bli dags att se den där FWWM.
Har ni tänkt på att det är väl lite märkligt att...
Jaques Renault på nått sätt har återuppstått? Leland kvävde ju honom med en kudde på sjukhuset.
Funderade också på det???
För övrigt mycket bra avsnitt! inget av det dåliga som jag har stört mig på tidigare. toppen rakt igenom. Tyckte dock de kunde spelat mördar-dvärg-musiken från förra avsnittet när ha gick till attack, den var häftig.
Senast redigerad av Oldberry 2017-06-19 kl. 23:30.
Jaques Renault på nått sätt har återuppstått? Leland kvävde ju honom med en kudde på sjukhuset.
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Funderade också på det???
För övrigt mycket bra avsnitt! inget av det dåliga som jag har stört mig på tidigare. toppen rakt igenom. Tyckte dock de kunde spelat mördar-dvärg-musiken från förra avsnittet när ha gick till attack, den var häftig.
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Inte nog med att Leland kvävde honom, Albert obducerade honom efteråt, "the man in the smiling bag".
Citat:
Ursprungligen postat av aoede
Är samma skådis men en annan karaktär. Tror att det ska föreställa Jaques bror.
Tycker också det är förvirrande, men han ska tydligen vara en tredje sedan tidigare för oss tittare okänd bror. De kunde ju använt sig av en annan skådis tycker jag istället för att skapa onödig förvirring.
ja håller med man skulle fått höra psykosmusiken och bara förstått att han var på ingång
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!