Flashback bygger pepparkakshus!
2005-02-27, 15:40
Medlem
Willy_Wonkas avatar
mycket bra...nu behöver vi inte prata ugglor på ett tag
Citera
2005-02-27, 19:03
Medlem
Agent Coopers avatar
Något jag länge har grunnat på är: Hank går alltid runt och fingrar på en dominobricka i handen. Nummret på brickan är dubbel 3. Förutom i ett avsnitt. Då har han en med dubbel 4? Någon som vet något om detta?
Kanske det bara är en smärre tabba?
Citera
2005-02-27, 21:16
Medlem
Svalbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Något jag länge har grunnat på är: Hank går alltid runt och fingrar på en dominobricka i handen. Nummret på brickan är dubbel 3. Förutom i ett avsnitt. Då har han en med dubbel 4? Någon som vet något om detta?
Kanske det bara är en smärre tabba?

http://www.glastonberrygrove.net/mythos/eh.html#DOMINO
"Hank Jennings wears a domino as a score marker to show the number of people he has killed. He has worn the domino in a keychain and as a part of an ornament on a bola neck tie."

Hade han haft ihjäl en till när han hade en fyra? Var det möjligen en trea
och en fyra, snarare än en dubbeltrea?
Citera
2005-02-27, 21:30
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svalbard
http://www.glastonberrygrove.net/mythos/eh.html#DOMINO
"Hank Jennings wears a domino as a score marker to show the number of people he has killed. He has worn the domino in a keychain and as a part of an ornament on a bola neck tie."

Hade han haft ihjäl en till när han hade en fyra? Var det möjligen en trea
och en fyra, snarare än en dubbeltrea?

http://www.cenedra.com/twinpeaks/chara/hank.jpg

grr hittar ingen på en dubbel 4!
Citera
2005-02-27, 23:22
Medlem
Phels avatar
Med risk för at diskussionen leds in på något annat, så skulle jag vilja veta vilket avsnitt som är ert absoluta favoritavsnitt?
Jag håller på att se hela s2 (för första gången), så jag vill gärna veta vilket avsnitt som är mest omtyckt. Just nu har jag kommet till det avsnitt, där en tjej hittas mördat. Vill inte avslöja för mycket, det finns säkert nån som inte har sett så långt (obs, det är förstås inte pilotavsnittet )
Jag är dessutom tacksam om ni inte avslöjar för mycket, men bara säger tex "avsnitt 16".
Citera
2005-02-28, 10:23
Medlem
Willy_Wonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phel
Med risk för at diskussionen leds in på något annat, så skulle jag vilja veta vilket avsnitt som är ert absoluta favoritavsnitt?
Jag håller på att se hela s2 (för första gången), så jag vill gärna veta vilket avsnitt som är mest omtyckt. Just nu har jag kommet till det avsnitt, där en tjej hittas mördat. Vill inte avslöja för mycket, det finns säkert nån som inte har sett så långt (obs, det är förstås inte pilotavsnittet )
Jag är dessutom tacksam om ni inte avslöjar för mycket, men bara säger tex "avsnitt 16".

helt klart pilot avsnittet och Tibet avsnittet

OT:men jag skrattade som fan när jag läste detta
Citera
2005-02-28, 11:16
Medlem
Svalbards avatar
Citat:
ert absoluta favoritavsnitt

S1, avsnitt 3 har jag för mig.
Citera
2005-02-28, 18:13
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy_Wonka
OT:men jag skrattade som fan när jag läste

Ja om någon ser en polis i svart cowboyhat så vet ni vems det igentligen är!

Bästa avsnit.... rackarns va svårt. Skulle kanske säga piloten och 8:an
Citera
2005-02-28, 22:38
Medlem
Citat:
Härmed delar jag ut tapperhetsmedalj i väl utfört detektivarbete!
Riktigt intresant läsning. tackar o bockar.
Man tackar! Jo, man får ju göra så gott man kan i jakten på sanningen.
Citat:
Oj då! Då är det bäst du inte läser för mycket bakåt i tråden .

Vilket som är mitt favoritavsnitt är svårt att säga, men favoritscenerna är nog de i "red room", med dvärgar, kaffekoppar och röda draperier.... Mycket surrealistiskt!
Citera
2005-03-01, 08:27
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Vilket som är mitt favoritavsnitt är svårt att säga, men favoritscenerna är nog de i "red room", med dvärgar, kaffekoppar och röda draperier.... Mycket surrealistiskt!

Gillar även skarpt scenenerna där den gammla damen och "the cream corn kid" är med. Brrrrrrrrrrrrrr! Får rysningar när jag tänker på FWWM när Laura får en tavla av damen. -This painting will look nice on your wall.
Även scenen där Laura & Leland sitter i bilen när en smått upprörd Mike svänger in & skriker: -You stoled the corn!
Vet inte om jag ska skratta eller gråta?
Citera
2005-03-01, 09:02
Medlem
Citat:
Gillar även skarpt scenenerna där den gammla damen och "the cream corn kid" är med. Brrrrrrrrrrrrrr! Får rysningar när jag tänker på FWWM när Laura får en tavla av damen. -This painting will look nice on your wall.
Även scenen där Laura & Leland sitter i bilen när en smått upprörd Mike svänger in & skriker: -You stoled the corn!
Både och kanske? Jag håller med dig.

Om corn som symbol:
Citat:
39. CORN:

a. The Creamed Corn held by Tremond's grandson - Episode 13 or so.
b. 'I'm a turkey lost in the corn' - Laura - FWWM (weak..)
c. The corn sitting on the midgets table in the black lodge.
d. Corn is a symbol of pain and suffering supposedly - also called Garmonbozia for some bizarre reason that I
can't fathom.
e. The monkey eating corn at the end of FWWM.
(Min fetstilsmarkering)

http://www.sheepproductions.com/tps/typical/symbols.htm
Citera
2005-03-01, 14:11
Medlem
Willy_Wonkas avatar
Inlägg #1000

Citat:

den tavlan skulle jag också vilja ha den är knepigt härlig
visst har The Cream Corn kid nån konstig mask på sig??!

Inlägg nr 1000 måste jag självklart placera här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in