2005-02-27, 15:40
Medlem
Willy_Wonkas avatar
mycket bra...nu behver vi inte prata ugglor p ett tag
Citera
2005-02-27, 19:03
Medlem
Agent Coopers avatar
Ngot jag lnge har grunnat p r: Hank gr alltid runt och fingrar p en dominobricka i handen. Nummret p brickan r dubbel 3. Frutom i ett avsnitt. D har han en med dubbel 4? Ngon som vet ngot om detta?
Kanske det bara r en smrre tabba?
Citera
2005-02-27, 21:16
Medlem
Svalbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Ngot jag lnge har grunnat p r: Hank gr alltid runt och fingrar p en dominobricka i handen. Nummret p brickan r dubbel 3. Frutom i ett avsnitt. D har han en med dubbel 4? Ngon som vet ngot om detta?
Kanske det bara r en smrre tabba?

http://www.glastonberrygrove.net/mythos/eh.html#DOMINO
"Hank Jennings wears a domino as a score marker to show the number of people he has killed. He has worn the domino in a keychain and as a part of an ornament on a bola neck tie."

Hade han haft ihjl en till nr han hade en fyra? Var det mjligen en trea
och en fyra, snarare n en dubbeltrea?
Citera
2005-02-27, 21:30
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svalbard
http://www.glastonberrygrove.net/mythos/eh.html#DOMINO
"Hank Jennings wears a domino as a score marker to show the number of people he has killed. He has worn the domino in a keychain and as a part of an ornament on a bola neck tie."

Hade han haft ihjl en till nr han hade en fyra? Var det mjligen en trea
och en fyra, snarare n en dubbeltrea?

http://www.cenedra.com/twinpeaks/chara/hank.jpg

grr hittar ingen p en dubbel 4!
Citera
2005-02-27, 23:22
Medlem
Phels avatar
Med risk fr at diskussionen leds in p ngot annat, s skulle jag vilja veta vilket avsnitt som r ert absoluta favoritavsnitt?
Jag hller p att se hela s2 (fr frsta gngen), s jag vill grna veta vilket avsnitt som r mest omtyckt. Just nu har jag kommet till det avsnitt, dr en tjej hittas mrdat. Vill inte avslja fr mycket, det finns skert nn som inte har sett s lngt (obs, det r frsts inte pilotavsnittet )
Jag r dessutom tacksam om ni inte avsljar fr mycket, men bara sger tex "avsnitt 16".
Citera
2005-02-28, 10:23
Medlem
Willy_Wonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phel
Med risk fr at diskussionen leds in p ngot annat, s skulle jag vilja veta vilket avsnitt som r ert absoluta favoritavsnitt?
Jag hller p att se hela s2 (fr frsta gngen), s jag vill grna veta vilket avsnitt som r mest omtyckt. Just nu har jag kommet till det avsnitt, dr en tjej hittas mrdat. Vill inte avslja fr mycket, det finns skert nn som inte har sett s lngt (obs, det r frsts inte pilotavsnittet )
Jag r dessutom tacksam om ni inte avsljar fr mycket, men bara sger tex "avsnitt 16".

helt klart pilot avsnittet och Tibet avsnittet

OT:men jag skrattade som fan nr jag lste detta
Citera
2005-02-28, 11:16
Medlem
Svalbards avatar
Citat:
ert absoluta favoritavsnitt

S1, avsnitt 3 har jag fr mig.
Citera
2005-02-28, 18:13
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy_Wonka
OT:men jag skrattade som fan nr jag lste

Ja om ngon ser en polis i svart cowboyhat s vet ni vems det igentligen r!

Bsta avsnit.... rackarns va svrt. Skulle kanske sga piloten och 8:an
Citera
2005-02-28, 22:38
Medlem
Citat:
Hrmed delar jag ut tapperhetsmedalj i vl utfrt detektivarbete!
Riktigt intresant lsning. tackar o bockar.
Man tackar! Jo, man fr ju gra s gott man kan i jakten p sanningen.
Citat:
Oj d! D r det bst du inte lser fr mycket bakt i trden .

Vilket som r mitt favoritavsnitt r svrt att sga, men favoritscenerna r nog de i "red room", med dvrgar, kaffekoppar och rda draperier.... Mycket surrealistiskt!
Citera
2005-03-01, 08:27
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Vilket som r mitt favoritavsnitt r svrt att sga, men favoritscenerna r nog de i "red room", med dvrgar, kaffekoppar och rda draperier.... Mycket surrealistiskt!

Gillar ven skarpt scenenerna dr den gammla damen och "the cream corn kid" r med. Brrrrrrrrrrrrrr! Fr rysningar nr jag tnker p FWWM nr Laura fr en tavla av damen. -This painting will look nice on your wall.
ven scenen dr Laura & Leland sitter i bilen nr en smtt upprrd Mike svnger in & skriker: -You stoled the corn!
Vet inte om jag ska skratta eller grta?
Citera
2005-03-01, 09:02
Medlem
Citat:
Gillar ven skarpt scenenerna dr den gammla damen och "the cream corn kid" r med. Brrrrrrrrrrrrrr! Fr rysningar nr jag tnker p FWWM nr Laura fr en tavla av damen. -This painting will look nice on your wall.
ven scenen dr Laura & Leland sitter i bilen nr en smtt upprrd Mike svnger in & skriker: -You stoled the corn!
Bde och kanske? Jag hller med dig.

Om corn som symbol:
Citat:
39. CORN:

a. The Creamed Corn held by Tremond's grandson - Episode 13 or so.
b. 'I'm a turkey lost in the corn' - Laura - FWWM (weak..)
c. The corn sitting on the midgets table in the black lodge.
d. Corn is a symbol of pain and suffering supposedly - also called Garmonbozia for some bizarre reason that I
can't fathom.
e. The monkey eating corn at the end of FWWM.
(Min fetstilsmarkering)

http://www.sheepproductions.com/tps/typical/symbols.htm
Citera
2005-03-01, 14:11
Medlem
Willy_Wonkas avatar
Inlgg #1000

Citat:

den tavlan skulle jag ocks vilja ha den r knepigt hrlig
visst har The Cream Corn kid nn konstig mask p sig??!

Inlgg nr 1000 mste jag sjlvklart placera hr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in