Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-21, 07:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
Kan någon förklara sista 15 minutrarna i det sista avsnittet. WTF?

Är dem i black lodge eller inte? Dvärgen säger att det är "the waiting room" Och varför blir cooper jagad av sig själv? Dvärgen säger även doppelganger, alltså dubbelgångare.

Dom är i black lodge. Att Cooper blir jagad av en dubbelgångare tolkar jag som att black lodge är den mörka sidan (onda) av ens personlighet, i motsats till white lodge. Leland Palmer hade ju två personligheter, en ond och en god. Fast det är så klart bara spekulationer.

Klart är dock att slutet var en av världshistoriens sämsta, fast dom höll väl dörrarna öppna till en uppföljare kan man förmoda?
Citera
2009-07-21, 19:24
Medlem
Oakenshields avatar
Har alltid tyckt slutet var grymt bra - men man blev ju lämnad på tröskeln, så att säga. I 20 år snart!

Det mystiska var det klart bästa med Twin Peaks. Allt annat tjafs med ungdomarnas problem och sågverk och knarkhandel blev snabbt tråkigt. Det enda jag ville veta mer om var allt det andra skumma övernaturliga.
Citera
2009-07-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Dom är i black lodge. Att Cooper blir jagad av en dubbelgångare tolkar jag som att black lodge är den mörka sidan (onda) av ens personlighet, i motsats till white lodge. Leland Palmer hade ju två personligheter, en ond och en god. Fast det är så klart bara spekulationer.

Tror jag...
Citera
2009-08-01, 03:27
Medlem
fan asså hoppas jag inte är ensam om att rysa sönder när bob kommer fram, elr jätten... var alltid så rädd för han när jag va liten haha
Citera
2009-08-01, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Har alltid tyckt slutet var grymt bra - men man blev ju lämnad på tröskeln, så att säga. I 20 år snart!

Det mystiska var det klart bästa med Twin Peaks. Allt annat tjafs med ungdomarnas problem och sågverk och knarkhandel blev snabbt tråkigt. Det enda jag ville veta mer om var allt det andra skumma övernaturliga.

man ville ju alltid se lite extra av bob, just därför blev det tråkigare när han försvann och det där psykopaten i skogen kom, han som tog leo... vad hette han? typ "windom earl" kan inte minnas;s
Citera
2009-08-01, 05:13
Medlem
sry för 3de posten på raken, jag såg nyss nån twin peaks film på tv... dom visade allt som hände innan hur laura blev mördad etc, mkt sämre än serien speciellt hennes dåliga skådespelar insats som gjorde det hela smått komiskt.

En annan sak jag har tänkt på och undrat över, är det nån som minns tanten och den lilla pojken som laura brukade dela ut mat till? jag har ett litet minne av att pojken kunde flytta sin mat telepatiskt, minns att jag tyckte det var obehagligt, men vad hade dom 2 igentligen med resten av serien att göra?
Citera
2009-08-15, 23:15
Medlem
Ylangs avatar
Twin Peaks kan vara den absolut bästa serie som någonsin gjorts! Musiken, karaktärerna och den sjuka handlingen fy fan alltså!
Nu blev jag sugen på att se om dne igen haha. Det har jag gjort några gånger
Citera
2009-08-15, 23:17
Medlem
Von0bens avatar
Har inte åldrats så värst bra faktiskt.
Såg om den häromsistens, och trodde den skulle vara bättre.
Citera
2009-08-15, 23:44
Medlem
Columbias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Har inte åldrats så värst bra faktiskt.
Såg om den häromsistens, och trodde den skulle vara bättre.

Äh, tycker den är tidlös. Det är ju litet grejen med serien också, omöjligt att veta vilken tid den utspelar sig i.

Citera
2009-08-15, 23:45
Medlem
Ylangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Columbia
Äh, tycker den är tidlös. Det är ju litet grejen med serien också, omöjligt att veta vilken tid den utspelar sig i.

Om dte är någon som gjort misstaget att se filmen före serien är den oxå gsk usel haha
Citera
2009-10-13, 13:57
Medlem
BarryHeros avatar
Har aldrig sett Twin Peaks, men gillar David Lynchs övriga filmer och har länge varit nyfiken på Twin Peaks.

Hur mycket täcker boxen från CDON (http://cdon.se/film/twin_peaks_-_def...disc%29-717457)? Det ska ju finnas ett gäng (åtminstone någon eller några) filmer också. I vilken ordning bör man egentligen se allting?

Mvh,

Baz
Citera
2009-10-13, 14:06
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Har aldrig sett Twin Peaks, men gillar David Lynchs övriga filmer och har länge varit nyfiken på Twin Peaks.

Hur mycket täcker boxen från CDON (http://cdon.se/film/twin_peaks_-_def...disc%29-717457)? Det ska ju finnas ett gäng (åtminstone någon eller några) filmer också. I vilken ordning bör man egentligen se allting?

Mvh,

Baz

Ett gäng, det finns en Twin Peaks: Fire Walk with Me som du ABSOLUT inte ska se innan serien. Se den amerikanska versionen av piloten annars är det bara att njuta! Och slutet är bra med tanke på omständigheterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in