Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-29, 20:15
  #373
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ungefär som när Marie Antoinette undrade varför folket som svalt ihjäl i Frankrike innan franska revolutionen. De kan ju äta bakelser. Noll verklighetskontakt. Vad hände med henne förresten?

Hon tappade som bekant huvudet - bokstavligt talat. Ironiskt nog så lyckades hon trampa giljotineraren på foten när hon leddes fram till giljotinen, så hennes sista ord blev "Pardon me, sir, I meant not to do it".

Ungefär som dagens feminister kanske kommer be de svenska kvinnorna som våldtagits och mördats utav mångkulturen om ursäkt när de ligger på dödsbädden - när de faktiskt inser vad de gjort.

Eller ja - vissa feminister. Merapi lär ju knappast göra det...
Citera
2017-10-05, 06:23
  #374
Medlem
Kvinnan har inte gjort något fel , de är inte skyldiga.

Men en förklaring till hat är att feminismen i media har hatat män i 50 år framförallt vita män.

Männen har blivit allt mer påverkade och gör självmord i allt högre grad , vita män är uppe i 7 % i USA

Den senaste är galningen som sköt ihjäl 59 personer i USA med stor sannolikhet påverkad av feminismen. Det här kommer media inte förstå att de själva är ansvariga men så är det när man själva propagerar för hat så börjar den som utsätts för hat att hata.

Själmordskurvan för män i USA pekar nu brant upp , risken är uppenbar att vi kommer få se mer sådana här dåd , men sanningen är att visa feminister hatar så mycket att det är sådant här saker de vill ha så de kan hata män än mer. Logiken är inte bättre än så
Citera
2017-10-05, 06:26
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Kvinnan har inte gjort något fel , de är inte skyldiga.

Men en förklaring till hat är att feminismen i media har hatat män i 50 år framförallt vita män.

Männen har blivit allt mer påverkade och gör självmord i allt högre grad , vita män är uppe i 7 % i USA

Den senaste är galningen som sköt ihjäl 59 personer i USA med stor sannolikhet påverkad av feminismen. Det här kommer media inte förstå att de själva är ansvariga men så är det när man själva propagerar för hat så börjar den som utsätts för hat att hata.

Själmordskurvan för män i USA pekar nu brant upp , risken är uppenbar att vi kommer få se mer sådana här dåd , men sanningen är att visa feminister hatar så mycket att det är sådant här saker de vill ha så de kan hata män än mer. Logiken är inte bättre än så

Gemensamt för de män som jag vet har tagit livet av sig har varit att de haft en elak pappa.
Citera
2017-10-05, 06:49
  #376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Gemensamt för de män som jag vet har tagit livet av sig har varit att de haft en elak pappa.

Jo det kan stämma men om man adderar allt hat män utsätts för så spelar medias hat mot män en stor roll. Männen får ingen trygg frizon när de lever så omgivna av hat så de kan inte rehabilitera sig.

Dessutom är medias hat ibland svårt att kryptera eftersom det inte är uppenbart hat alltid. De behöver inte skriva att män är skitstövlar eller något liknande utan de gör det mer sofistikerat fast effekten blir ändock att vissa män känner sig hatade och några blir helt galna.
Citera
2017-10-05, 12:43
  #377
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Gemensamt för de män som jag vet har tagit livet av sig har varit att de haft en elak pappa.

Och deras mamma var en snäll, oskyldig kvinna som aldrig gjorde en fluga förnär?
Citera
2017-10-05, 16:15
  #378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Gemensamt för de män som jag vet har tagit livet av sig har varit att de haft en elak pappa.
Märkligt, de jag kände (ett par st) hade jävligt elaka ex flickvänner/fruar som de uppenbarligen (ett fall med säkerhet, troligen 3) till slut inte orka med,
Du vet kvinnors överlägsna manipulativa förmåga, användadet av barnen att vända sig mot mannen och använder dem som slag påk för sin egen tillfredställelse.
buhu stackars kränkta vita man, så slapp du skriva det.
Citera
2017-10-05, 19:10
  #379
Medlem
Vad feminismen inte verkar fatta är att sänder man ut så mycket hat som de gör så kommer hatet sändas tillbaka.

Jag ursäktar inte den senaste idioten som sköt ihjäl 58 personer och har ingen förståelse eller sympati.

En krönikör förstår inte varför men jag vet att hon själv har hållit på att hata män.

Nu skulle man kunna tro att det här är en kvinnlig konspiration men i grunden är det inte det utan det handlar om att kapitalkrafter vill splittra familjen för att kunna tjäna på det. Finns dokumenterat på youtube och därför peppa de unga kvinnor gå till angrepp på män och lät dem hela tiden vara helt oemotsagda.

Detta fungera bra till internet kom :

Vad antifeministerna i grunden bekämpar är rövarkapitalismen och ett antal kvinnor som ogillar män. inte kvinnor.

Det är alltså inget mysterium varför just vita män blir tokiga i stor omfattning,det är inget fel på män och det beror inte på några normer att de blir tokiga utan att det finns ingen grupp i västvärlden som är utsatt för så mycket hat.
Citera
2017-10-05, 20:00
  #380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och deras mamma var en snäll, oskyldig kvinna som aldrig gjorde en fluga förnär?

De var nog snällare än farsorna i alla fall. Men har inte hört något omdöme om dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Märkligt, de jag kände (ett par st) hade jävligt elaka ex flickvänner/fruar som de uppenbarligen (ett fall med säkerhet, troligen 3) till slut inte orka med,
Du vet kvinnors överlägsna manipulativa förmåga, användadet av barnen att vända sig mot mannen och använder dem som slag påk för sin egen tillfredställelse.
buhu stackars kränkta vita man, så slapp du skriva det.

Gör det jag skrev ogiltigt eller?
Citera
2017-10-05, 20:37
  #381
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De var nog snällare än farsorna i alla fall. Men har inte hört något omdöme om dem.

Källa på det du påstår - tack.
Citera
2017-10-05, 21:26
  #382
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De var nog snällare än farsorna i alla fall. Men har inte hört något omdöme om dem.

Gör det jag skrev ogiltigt eller?
Ja, faktiskt.
Nu får du i uppgift att bevisa att kvinnor inte kan vara riktiga bitchar som vänder gemensamma barn emot pappan.

Lycka till!
Citera
2017-10-05, 21:39
  #383
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Gemensamt för de män som jag vet har tagit livet av sig har varit att de haft en elak pappa.

Det stämmer inte på de jag känt som tog sitt liv.

Finns det någon välgjord studie som styrker detta?
Citera
2017-10-05, 21:44
  #384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De var nog snällare än farsorna i alla fall. Men har inte hört något omdöme om dem.



Gör det jag skrev ogiltigt eller?
Absolut inte, men i de 5 fall jag personligen vart bekanta (i olika grader)med har alla haft en gemensam nämnare och det var inte en elak far, men se där andra har andra erfarenheter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback