2006-06-11, 20:31
Medlem
Icecube:

Jag vet inte om du håller med, men jag tycker Sergei Samsonov känns "onödig" på något sätt. I de matcher som jag såg i semin mot Anaheim syntes han inte ett dugg. När han får pucken så ser det underhållande ut, men det händer inget till slut som gynnar laget. Det slutar nästan alltid med att han blir av med pucken. Sen hjälper han knappt till alls i defensiven.
Citera
2006-06-11, 20:47
Medlem
xploddans avatar
- trippelpost -

<3 flashbacks server.
Citera
2006-06-11, 20:53
Medlem
xploddans avatar
- trippelpost -

<3 flashbacks server.
Citera
2006-06-11, 20:53
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Icecube:

Jag vet inte om du håller med, men jag tycker Sergei Samsonov känns "onödig" på något sätt. I de matcher som jag såg i semin mot Anaheim syntes han inte ett dugg. När han får pucken så ser det underhållande ut, men det händer inget till slut som gynnar laget. Det slutar nästan alltid med att han blir av med pucken. Sen hjälper han knappt till alls i defensiven.
Håller helt med. Det är svårt för sådana spelare att lyckas i lag som Edmonton som lägger vikten på defensiven istället för offensiven. Känns nästan lite likadant för Hemsky, även om han lyckas lite bättre. Han kan göra en massa sköna dragningar och är helt underbara att titta på men ofta så får han inte allt för mycket hjälp för att det ska leda till en farlig målchans.
Citera
2006-06-11, 21:14
Medlem
Icecubes avatar
Måste dock erkänna att Markkanen gjorde iaf en avgörande räddning på Williams friläge. Men han var långt ifrån gigantisk i målet precis som vissa medier vill måla upp det till.

Samsonov har försvunnit nästan helt och hållet i slutspelet. När han väl har fart fungerar hans klubbteknik ofta rätt bra men utan farten är han chanslös. Alla lag i slutspelen täpper till mittzonen så fruktansvärt mycket mer och ytorna förminskas. Samsonovs turnovers brukar ofta starta där och då ska han dessutom ha med sig in i zonen en medspelare i samma fart och takt.

Edmonton är ett riktigt skridskostarkt lag. Det är nästan varumärket för deras typ av hockey. Under säsongen har det vart rätt bra fart och fläkt offensivt även under vissa matcher under slut och nästan hela Sanjose matchserien. Nu spelar de mer defensivt och är betydligt räddare för misstag, vilket inte är helt oförståligt.
Citera
2006-06-13, 15:08
Medlem
xploddans avatar
Edmonton spelade inte särskilt bra denna match och powerplayet är fortsatt bedrövligt. Lite tråkigt att domarna ska förstöra matchen med massa utvisningar, första 10 minuterna var den bästa hockeyn jag sett på länge. Markkanen gjorde några riktigt kvalificerade räddningar idag igen synd bara att laget inte skapade särskilt mycket framåt.
Citera
2006-06-13, 15:21
Medlem
Punchlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Edmonton spelade inte särskilt bra denna match och powerplayet är fortsatt bedrövligt. Lite tråkigt att domarna ska förstöra matchen med massa utvisningar, första 10 minuterna var den bästa hockeyn jag sett på länge. Markkanen gjorde några riktigt kvalificerade räddningar idag igen synd bara att laget inte skapade särskilt mycket framåt.

Det jag (och Calle Johanson) störde mig på var att Edmonton nästan ALDRIG sköt. De försökte spela sig igenom kötmuren istället för att lägga in pucken mot mål. Lite för stor respekt för Ward?
Citera
2006-06-13, 20:48
Medlem
Icecubes avatar
Så bedrövligt. Denna matchen var ingen höjdare.

Jag satt och väntade på MacTavish skulle ta en timeout, för att kunna dirigera om spelsystemet i powerplay, då bokstavligen ingenting fungerade. Man kan inte åka två på pucken samtidigt, gömma sig bakom motspelare eller skicka iväg passningar utan att ens veta om någon står där. Varför inte ta timeout!? Få ändring eller ändra momentum som så många gånger hade behövts. Dåligt.

Markkanen behövde inte göra mycket då det så få gånger var farliga chanser. Han gjorde några räddningar som krävde mer än att stå stilla för att stoppa pucken. Värst av allt är att efter räddningarna är han helt ur balans, ligger ner eller är helt tagen ur position. Edmonton hade riktigt tur många gånger att de inte var en Carolinaspelare som var först på pucken. Utöver det kan man kalla första målet för en tabbe. Vilken målvakt som hellst glider ut med benskyddet för att göra den räddningen som krävs i den situationen.

Sen skjut mer!!

Carolina var laget som spelade defensivt inatt. Det gjorde de dessutom utan misstag och det lönade sig.
Citera
2006-06-13, 23:32
Medlem
Carolinas backar (F. Kaberle, A. Ward, Hedican, Commodore, Wesley och Wallin) tjänar sammanlagt lika mycket som Chris Pronger...

The Hockey News, världens bästa NHL-tidning, Sports Illustrated och SvenskaFans.com tippade alla inför säsongen att Carolina skulle sluta på 30:e plats i NHL. Snacka om att NHL är oförutsägbart!!!
Citera
2006-06-14, 01:13
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Carolinas backar (F. Kaberle, A. Ward, Hedican, Commodore, Wesley och Wallin) tjänar sammanlagt lika mycket som Chris Pronger...

The Hockey News, världens bästa NHL-tidning, Sports Illustrated och SvenskaFans.com tippade alla inför säsongen att Carolina skulle sluta på 30:e plats i NHL. Snacka om att NHL är oförutsägbart!!!
Sports Illustrated tippade väl att NYR skulle hamna på 30e och sista plats om jag inte missminner mig.
Citera
2006-06-14, 10:34
Moderator
vfs avatar
Citat:

Lönetaket har gjort nytta och jämnat ut skillnaderna i mångt och mycket.
Historiskt har kanske inte NHL varit direkt oförutsägbart.

Visst är det kul med skrällar och just Carolina får väl anses som en stor
skräll om dom vinner.
Citera
2006-06-14, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Sports Illustrated tippade väl att NYR skulle hamna på 30e och sista plats om jag inte missminner mig.

Jag kollade upp det och NY Rangers tippades bli 29:a.
Edmonton tippades bli 25:a. Och Pittsburgh 10:a...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in