2006-06-09, 01:32
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Var väl lite payback på Ladd för att han skadade Roloson.

Tänkte lite i samma banor. Fast egentligen var det ju Bergeons eget fel, då han knuffade/styrde in Ladd i Roloson. Smällen såg ju löjligt liten ut men tydligen inte. STORT j*vla avbräck för Edmonton

Var Laraques tilltag illat menat eller rent en olyckshändelse? Blev personen skadad?
Citera
2006-06-09, 11:26
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Tänkte lite i samma banor. Fast egentligen var det ju Bergeons eget fel, då han knuffade/styrde in Ladd i Roloson. Smällen såg ju löjligt liten ut men tydligen inte. STORT j*vla avbräck för Edmonton

Var Laraques tilltag illat menat eller rent en olyckshändelse? Blev personen skadad?
Det var inte en ren olyckshändelse iallafall. Han åkte runt och försökte starta lite skit minuterna innan också, för att visa att dom kommer bli att räkna med i Edmonton, tror han såg sin första istid de sista 5 minuterna av matchen. Tycker dock inte det var värt en avstängning.
Citera
2006-06-09, 13:00
Medlem
Att Edmonton försöker starta skit i slutet på en sån match är ju självklart och fattas bara annat. Det Laraque gjorde var däremot riktigt dåligt: Full satsning med huvudet före, kunde gått illa. Det är i såna lägen Carolina dock får lida för att dom är ett sissyteam: Någon av de båda Adams åkte fram efter tacklingen men blev väldigt tyst och snäll när han såg att det var George som hade ställt till det. Don Cherry var inte nådig i sin kritik över sånt mesande...
Citera
2006-06-09, 17:30
Medlem
Icecubes avatar
Don Cherry, vilken lirare. Hans kritik under hockeynight är bara för bra, man kan enkelt säga att han är fixerad vid tuff och fysisk ishockey.
Som när Betruzzi slog ner Moore bakifrån, då var det första han reagerade på, vart Peter Worrell var på isen. Han var rent förbannad på att han bara satt och tittade på och inte ingrep.

Laraque har bra med respekt i NHL, hoppas det kan fortsätta och att spelare inte enbart ska behöva vara rädd för honom.
Citera
2006-06-09, 20:04
Medlem
Don Cherry är kung! Jag älskar hans snack i pausen i Hockey Night in Canada, synd bara att Canal+ slänger in reklam istället när han pratar.
Jag minns en gång då han pratade om när sovjetiska u-båtar tog sin in i Stockholms hamn. Cherry menade att det var hur enkelt som helst för sovjeterna:

"They just hid in the corners. Everyone knows Swedes don't go to the corners."

Citera
2006-06-09, 21:40
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Don Cherry är kung! Jag älskar hans snack i pausen i Hockey Night in Canada, synd bara att Canal+ slänger in reklam istället när han pratar.
Jag minns en gång då han pratade om när sovjetiska u-båtar tog sin in i Stockholms hamn. Cherry menade att det var hur enkelt som helst för sovjeterna:

"They just hid in the corners. Everyone knows Swedes don't go to the corners."

Tycker alltid det är lika kul att höra Don Cherry göra bort sig. Han lyckas alltid säga fel saker vid fel tidpunkt så det kommer och biter honom i röven sedan. Lite skoj hur han alltid tjatar om att inga europeiska kaptener har vunnit Stanely Cup då det har varit som max 7 st europeiska kaptener samtidigt i NHL, det var denna säsong, och då gick 2 av lagen till slutspelet alltså 1/8 i odds för att någon av dessa skulle vinna, dessutom har europeiska kaptener i flertal bara funnits i 7 år och vi har bara haft 15 st varav 8 bara varit provisoriska (1 år max).

HÄRLIGA NYHETER:
http://rushockey.com/events.php?i=sl&stream=sl_news&id=498

Vi kommer nu alltså att med all säkerhet få se Malkin spela i NHL nästa säsong.
Citera
2006-06-09, 21:51
Medlem
Cherry är kung och den typen av hockey han förespråkar är jag 100% för: Så lite européer som möjligt... Kanske därför jag föredragit AHL under säsongen?
Undrar när hans skräddare kommer bli allmänt erkänd? Är lite Peter Siepen känsla över hans kavajer men i kanada är dom förhoppningsvis så kloka att dom tar klädsmaken med en viss nypa salt.

Var det nån av er som såg Cherrys argument mot regeln att puck över sarg i egen zon ger utvisning? Mycket bra sagt att stanley cup inte ska avgöras på att någon rensar pucken åt "fel" håll.

Malkin i nhl... Who cares, ryssar finns det för många av redan . Väntar på Blue Bennefield eller Matt Goody till nästa säsong, gjorde bra ifrån sig i the A. Robin Big Snake borde ni hålla ögonen efter: 350PIM och ett stort antal poäng i UHL förra året, spelade en del i Admirals på slutet av säsongen.

Kan också hoppas att Tampa tar sitt förnuft i fånga och kallar upp Mr. Fritz till nästa säsong, bästa fightern i AHL under flera säsonger.

Vet inte vad jag ville ha sagt egentligen förutom att det är för lite fighter i nhl Ska förhoppningsvis på en LNAH-tripp nästa säsong så då blir det grejer
Citera
2006-06-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
HÄRLIGA NYHETER:
http://rushockey.com/events.php?i=sl&stream=sl_news&id=498

Vi kommer nu alltså att med all säkerhet få se Malkin spela i NHL nästa säsong.

Ska bli riktigt kul att se Malkin i NHL! Pittsburgh kommer bli riktigt bra i framtiden, nu har de stora talanger som Sidney Crosby, Evgeni Malkin, Ryan Whitney (som överglänste Gonchar) och Marc-Andre Fleury. Lägg till också att man kommer välja bland de första i årets draft!

Bra sida du länkade till, har alltid velat följa ryska ligan men bara hittat sidor med kyrilliska bokstäver...
Citera
2006-06-11, 15:43
Medlem
Punchlines avatar
Markkanen i mål igen och 2-1 till Edmonton. Jag trodde det här var kört för Edmonton.
Citera
2006-06-11, 17:33
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Markkanen i mål igen och 2-1 till Edmonton. Jag trodde det här var kört för Edmonton.
Han storspelade verkligen. Edmonton måste verkligen få igång sitt powerplay om de ska klara detta dock, men det ser helt klart ljusare ut.
Citera
2006-06-11, 19:10
Medlem
Härligt att se Radek Dvorak så bra och pigg. Han kom in i laget i de sista matcherna mot Anaheim i semin, men var helt osynlig.

Jag unnar verkligen Rod Brind´Amour en Stanley Cup-ring. Han ligger bakom allt i Carolina, och han har förlorat två Stanley Cup-finaler tidigare (1997 med Philadelphia och 2002).

Kul att Dick Tärnström förmodligen håller Marc-André Bergeron på läktaren i fortsättningen. Då behöver Markkanen inte vara rädd för att bli skadad.
Citera
2006-06-11, 19:50
Medlem
Icecubes avatar
Efter att ha sett hela matchen inatt och det slutade med en vinst måste jag ändå säga att jag inte är nöjd. Markkanen var bra men inte mer än så, då han egentligen inte hade några speciellt farliga lägen att rädda. Han tog det han skulle utan att göra några monsterräddningar. Enligt mig var Cam Ward bättre om än han fick kapitulera två gånger på otagbara mål. Båda lagen spelade riktigt dåligt inatt. Edmonton hade t ex flera klara målchanser men som följdes upp av rent bedrövliga avslut. Dessa måste sitta om man ska vinna en Stanleycup final. Radek Dvorkar som någon beskrev som riktigt pigg kan jag hålla med om, för han är riktigt snabb vilket gjorde att han under matchen ofta var först på pucken men det vart inte långvarigt. Värst av allt var Powerplayspelet, för korta, för långa eller så helt felplacerade passningar. Smyth, Horcoff och Hemsky femman har fungerat tidigare men den måste göras om, in med Pisani och Peca istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in