2006-06-14, 15:21
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Jag kollade upp det och NY Rangers tippades bli 29:a.
Edmonton tippades bli 25:a. Och Pittsburgh 10:a...
Där ser man. Var väl någon annan tidning man tänkte på.
Var väl inte världens bästa utgång på den där tippningen iallafall.

Kan du länka till listan?
Citera
2006-06-14, 17:45
Medlem
var det detroit som var tippade 1:a? buffalo var väl tippade rätt långt ner antar jag? dom skrällde ju rätt bra
Citera
2006-06-14, 18:52
Medlem
Icecubes avatar
Jo lönetaket har verkligen förandrat situationen. Fler lag kan skrälla och det är mer utjämnat i serien. Lönetaket har bland annat gjort att dyra stjärnor tvingats ut till de mindre attraktiva NHL-lagen. Fast det finns fortfarande lag som man med nästan säkerhet vet var de hamnar. Vissa tar sig alltid till slutspel medan andra lag som t ex Pittsburgh, Chicago och Washington får det mer kämpigt.
Citera
2006-06-14, 18:56
Medlem
Icecubes avatar
Stanley cup kan avgöras inatt. Slutar kvällen med 4-1 i matcher till Carolina eller reduceras det till 3-2 med vinst för Edmonton ? Jag tror på det sistnämda, vilket är det jag också hoppas på
Citera
2006-06-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Kan du länka till listan?

Har den bara i pappersupplagan.

Ej slutspel

30. Carolina
29. NY Rangers
28. Columbus
27. Washington
26. Buffalo
25. Edmonton
24. Minnesota
23. Atlanta
22. Phoenix
21. Chicago
20. Anaheim
19. Montréal
18. NY Islanders
17. Los Angeles

Slutspel

16. Florida
15. St. Louis
14. San José
13. Dallas
12. New Jersey
11. Detroit
10. Pittsburgh
9. Nashville
8. Toronto
7. Colorado
6. Vancouver
5. Boston
4. Calgary
3. Tampa Bay
2. Philadelphia
1. Ottawa

Notera att:

5 av de 10 tippade topplagen inte gick till slutspel. Colorado var dessutom bara tre poäng från att missa också...

St. Louis och Pittsburgh tippades gå till slutspel, men de hamnade sist respektive näst sist i hela NHL!!!

Boston tippades bli 5:a, men slutade 25:a...

-----------------------

Teemu Selänne fortsätter i Anaheim, ett år till. Det var ju i stort sett klart att han skulle flytta hem till Finland.

Claude Julien blir ny Head Coach i New Jersey.
Citera
2006-06-14, 20:12
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Teemu Selänne fortsätter i Anaheim, ett år till. Det var ju i stort sett klart att han skulle flytta hem till Finland.
Var det? Hade jag ingen aning om. Trodde det var rätt säkert att han skulle stanna kvar i åtminstone ett år till.

Tackar för listan! Lite skoj att se att alla lag som gick till conference final var tippade att inte komma till slutspel.
Citera
2006-06-15, 05:10
Medlem
xploddans avatar
PISANI SHORTHANDED på övertid! Fyfan va härligt!
Detta går till 7!
Citera
2006-06-15, 06:43
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
PISANI SHORTHANDED på övertid! Fyfan va härligt!
Detta går till 7!

You bet
Citera
2006-06-15, 11:09
Medlem
hur kommer det sig att inte pitsburgh placerade sig bättre med tanke på att dom hade crosby? var det han som var bra och resten mindre bra då?

måste vara trist för mats sundin och mattias norström att vara captener i toronto respektive los angeles,eftersom dom troligtvis inte kommer att vinna stanley cup den närmaste tiden.vore kul om sudden fick hamna i ett bra lag.får han inga bra bud eller vad handlar det om?
Citera
2006-06-15, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
hur kommer det sig att inte pitsburgh placerade sig bättre med tanke på att dom hade crosby? var det han som var bra och resten mindre bra då?

Ziggy Palffy och Mario Lemieux la av med hockeyn mitt under säsongen.
Sergei Gonchar, som är en av NHL:s bästa backar, var dålig första halvan av säsongen och är fantastiskt usel i egen zon.
John LeClair underpresterade. Mark Recchi, en av lagets största stjärnor, kom inte överens med Crosby och tradades till Carolina.
Målvakten Jocelyn Thibault var kass i målet. Den mycket lovande målvakten Marc-André Fleury åkte hiss upp och ner mellan Pittsburgh och Wilkes-Barre/Scranton i AHL eftersom Pittsburgh inte hade råd att betala hans bonusar.
Det var inte mycket som stämde i Pittsburgh Penguins.

Men nu har man många supertalanger som alla lag blir avundsjuka på: Sidney Crosby, Evgeni Malkin, Ryan Whitney och Marc-André Fleury bland annat. Och man kommer få välja bland de första i draften. Jag tror starkt på Pittsburgh i framtiden.
Citera
2006-06-15, 13:31
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
vore kul om sudden fick hamna i ett bra lag.får han inga bra bud eller vad handlar det om?
Han vill inte bort.
Citera
2006-06-17, 15:24
Medlem
Doug Weight missar nattens match och Edmonton har hemmais. Detta ser ut att gå till en sjunde!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in