2006-04-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
Men det är ju Gunnar Nordström som skrev artikeln. USA-baserad hockeyreporter. Tror inte han översätter så fel. Han är faktiskt bra och kunnig. Hans blogg rekomenderas.

Tråkigt att Rangers fick Devils. Kul halvderby, men Devils lär väl ta det. Om nu inte Lunkan och Jagr spelar på sin abosluta topp.

Kul fakta för Rangersfans:

Devils med Brodeur har aldrig vunnit en slutspelsserie mot Rangers. Någonsin. Det finns hopp!
Citera
2006-04-19, 21:14
Medlem
Punchlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Vad säger ni då om :

West

Detroit Red Wings-Edmonton Oilers

Dallas Stars-Colorado Avalanche

Calgary Flames-Anaheim Mighty Ducks

Nashville Predators-San Jose Sharks

East

Ottawa Senators-Tampa Bay Lightning

Buffalo Sabres-Philadelphia Flyers

New Jersey Devils-New York Rangers

Carolina Hurricanes-Montreal Canadiens

Drar till men en chansning:
wings, avalanche, flames och sharks.
senators, sabres, devils och canadiens.
Citera
2006-04-19, 23:27
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
Men det är ju Gunnar Nordström som skrev artikeln. USA-baserad hockeyreporter. Tror inte han översätter så fel. Han är faktiskt bra och kunnig. Hans blogg rekomenderas.
Fel är det ju iallafall. :P

Har läst bloggen, uppdateras på tok för lite dock.
Citera
2006-04-20, 00:03
Medlem
Ahruons avatar
Blir tufft för Rangers, Devils är riktigt formstarka tillskillnad mot Rangers som är i en svacka. Men är det slutspel så är det. Äntligen börjar säsongen på riktigt.
Citera
2006-04-20, 00:35
Medlem
xploddans avatar
En liten (stor) Ovechkin-rulle jag slängde ihop. Förmodligen den längsta som gjorts hittills, täcker upp hela säsongen.

http://rapidshare.de/files/18445453/xplod_ovechkin_compilation.rar.html

Feedback?
Citera
2006-04-20, 11:31
Medlem
Selespeeds avatar
Jag hoppas att Stanley Cup skall återbördas till kanadensisk mark och helst till Calgary Flames. Flames är ett lag som jag har hållit på sä längr jag kan minnas, eller sedan jag hörde att de var Oilers värsta rivaler. Det var på den tiden som hela hockeyintresserade Finland höll på Oilers pga spelare som Tikkanen, Kurri, Ruotsalainen (och Summanen). Som kärringen mot strömmen redan i unga år valde jag naturligtvis den värsta konkurrenten. Att spelare som Theo Fleury, världens bästa spelare räknat i centimeter, spelat där gör ju laget än mera legendariskt.

Om inte Flames lyckas ro hem bucklan önskar jag att den skulle tillfalla San Jose Sharks (främst för min favoritspelare Ville Nieminen) eller Anaheim Mighty Ducks (Teemu skulle vara förtjänt att vinna så han skulle kunna lägga skrillorna på hyllan).
Citera
2006-04-20, 16:25
Medlem
SC sXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
En liten (stor) Ovechkin-rulle jag slängde ihop. Förmodligen den längsta som gjorts hittills, täcker upp hela säsongen.

Feedback?

Fläskig compilation, bra jobbat och det är ju sjukt vilken talang han är. Det enda jag har att klaga på är första låtvalet - jag är ingen BA-fan
Vad är det för bild på Kaspar förresten? Är det en Sverige-mössa han stoltserar i?
Citera
2006-04-20, 17:20
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC sXe
Fläskig compilation, bra jobbat och det är ju sjukt vilken talang han är. Det enda jag har att klaga på är första låtvalet - jag är ingen BA-fan
Vad är det för bild på Kaspar förresten? Är det en Sverige-mössa han stoltserar i?
Tackar. :P
Tittade på en dokumentär om en amerikan som åkte till Ryssland för att kolla in hur hockey var där. Blev mäkta förvånad när Kaspar dök upp med en mössa där det står "Sverige" på så var tvungen att föreviga det. :P
Efter lite research så har jag fått reda på att han tydligen ska vara gift med en svenska.
Citera
2006-04-20, 17:37
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan

Feedback?

Gud, så vackert! Starkt jobbat xploddan!

Ovechkin har verkligen talangen att bli bäst någonsin. NHL idag går ju inte riktigt att jämföra med när Gretzky spelade och min farmor kunde ha gjort 40 mål per säsong. Kolla bara på hur grabbfan tacklar när han är puckförande, han kör ju över backarna när han inte orkar gå runt dem. Att Crosby ens nämns i samma mening som O är ju ett skämt.

All kneel and praise Ovechkin!
Citera
2006-04-20, 17:57
Medlem
xploddans avatar
Får ta och fortsätta tackandet. :]

Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Ovechkin har verkligen talangen att bli bäst någonsin. NHL idag går ju inte riktigt att jämföra med när Gretzky spelade och min farmor kunde ha gjort 40 mål per säsong. Kolla bara på hur grabbfan tacklar när han är puckförande, han kör ju över backarna när han inte orkar gå runt dem. Att Crosby ens nämns i samma mening som O är ju ett skämt.
Nåja, Crosby som är yngsta någonsin att göra 100 poäng ska väl inte underskattas, ge honom ett par år så tror jag nog att han fightas om förstaplatsen i poängligan tillsammans med Ovechkin och de gamla vanliga rävarna.
Dock så håller jag med om att AO's spelstil heltklart är mer underhållande än Crosbys.

Lite off topic detta kanske men är det någon som vet mer om Pavel Bures relation till maffiabossen Anzor Kikalishvili? Har Bure själv gjort några uttalanden om deras relation?
Citera
2006-04-20, 20:32
Medlem
Punchlines avatar
Vet inte om detta är bekräftat men:

http://hockeyfights.com/news/52163

Quinn åker. Inte bekräftat dock.
Citera
2006-04-20, 20:40
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Vet inte om detta är bekräftat men:

http://hockeyfights.com/news/52163

Quinn åker. Inte bekräftat dock.
Nåt gick ju fel så det var väl inte så oväntat... Tycker felet med toronto är att de inte har någon som helst speed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in