2006-01-30, 16:08
Medlem
Icecubes avatar
Matcherna från inatt.
http://www.nhl.com/scores/index.html

Edmonton - Phoenix, rätt roligt med Prongers mål med 0,3 sek kvar av matchen.
Sen vann dom på straffar

Chicago - Calgary Phaneufs slagskott i powerplay är inte att leka med.
Citera
2006-01-30, 16:43
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Mr Magic-junior lattjar lite:

http://www.newyorkislanders.com/pressbox/archive.asp?id=696

Går filen att ladda ner från någon annan källa? Jag kommer inte ens upp i 1 kb/s...
Citera
2006-02-04, 23:22
Medlem
Vad är det för fel på Canal plus sänding från Philly-Rangers matchen egentligen?
Bilden är ju så extremt utdragen. Jäkligt typiskt att dem gör så nudå när det inte var några som helst problem med bilden i den tidigare matchen mellan Detroit och Colorado.
Citera
2006-02-05, 03:32
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Vad är det för fel på Canal plus sänding från Philly-Rangers matchen egentligen?
Bilden är ju så extremt utdragen. Jäkligt typiskt att dem gör så nudå när det inte var några som helst problem med bilden i den tidigare matchen mellan Detroit och Colorado.

Livesändningarna över atlanten är inte alltid så roliga. Testa dra ner matcherna från internet och se dem dagen efter så har du bättre bild.
Citera
2006-02-05, 12:47
Medlem
SC sXes avatar
Inget ont om Henke jag är mäkta imponerad av honom, men det känns som att hyllningen av målvakter går lite till överdift vid vissa tillfällen. Gagne's skott som dem vevade i sändningen igår var väl inte så speciell eller är det bara jag som inte fattar något? Han skjuter ju trissan rätt i plocken och sen vecklar Henke ut armen. Visst det är bra att han är där och sen lyckas kontrollera pucken, men är det verkligen nåt extraordinärt med den räddningen? Hederlig gammal tv-räddning helt enkelt...
Citera
2006-02-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC sXe
Inget ont om Henke jag är mäkta imponerad av honom, men det känns som att hyllningen av målvakter går lite till överdift vid vissa tillfällen. Gagne's skott som dem vevade i sändningen igår var väl inte så speciell eller är det bara jag som inte fattar något? Han skjuter ju trissan rätt i plocken och sen vecklar Henke ut armen. Visst det är bra att han är där och sen lyckas kontrollera pucken, men är det verkligen nåt extraordinärt med den räddningen? Hederlig gammal tv-räddning helt enkelt...

Nu har jag inte sätt räddningen från inatt (någon som har något länk eller något till den?) men svenska medier (läs aftonbladet?=/) förstorar ALLTID upp våra "världsstjärnor". Vi sitter här i sverige och tror att Henke, Foppa, Sundin, Näslund är världens bästa hockeylirare, samtidigt som Zlatan och Henke är världens bästa fotbollspelare. Så är det bara. Nog är det duktiga spelare. Men orka förstora upp allting? Nej tack.

Dock inget ont om Henke, nog fan har han överaskat dem flesta av oss. Jag är enbart glad för hans skull.
Citera
2006-02-05, 17:08
Medlem
SC sXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiGGAH
Nu har jag inte sätt räddningen från inatt (någon som har något länk eller något till den?) men svenska medier (läs aftonbladet?=/) förstorar ALLTID upp våra "världsstjärnor". Vi sitter här i sverige och tror att Henke, Foppa, Sundin, Näslund är världens bästa hockeylirare, samtidigt som Zlatan och Henke är världens bästa fotbollspelare. Så är det bara. Nog är det duktiga spelare. Men orka förstora upp allting? Nej tack.

Dock inget ont om Henke, nog fan har han överaskat dem flesta av oss. Jag är enbart glad för hans skull.

Nu tänkte jag inte just specifikt svenskar även om det stämmer. Det jag hänger upp mig på är att målvakter generellt oftast får otrolig cred för någonting som ibland nästan bara är att stå i vägen. Jag kollade på matchen igår natt och dem vevade den räddningen ganska friskt ett tag.
Citera
2006-02-05, 19:49
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC sXe
Nu tänkte jag inte just specifikt svenskar även om det stämmer. Det jag hänger upp mig på är att målvakter generellt oftast får otrolig cred för någonting som ibland nästan bara är att stå i vägen. Jag kollade på matchen igår natt och dem vevade den räddningen ganska friskt ett tag.

På samma sätt får man lätt skit om laget går dåligt, då hamnar man ute i kylan.
Citera
2006-02-22, 05:37
Medlem
Icecubes avatar
Ottawa och framförallt deras GM kan inte vara så nöjda med att deras målvakt Hasek skadats under OS. Han kommer inte att kunna återvända och spela efter uppehållet.
Citera
2006-02-28, 22:11
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Ottawa och framförallt deras GM kan inte vara så nöjda med att deras målvakt Hasek skadats under OS. Han kommer inte att kunna återvända och spela efter uppehållet.
Ja, det där känns nog för laget. Jag hoppas det inte startar något, som får NHL att stoppa spelare att spela i OS i framtiden.
Citera
2006-02-28, 22:13
Medlem
TB-303s avatar
Bara en snabb fråga, men jag har för mig att hemmalaget alltid spelar i vita tröjor. Stämmer detta, eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2006-02-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Bara en snabb fråga, men jag har för mig att hemmalaget alltid spelar i vita tröjor. Stämmer detta, eller är jag helt ute och cyklar?

Tror det är tvärtom faktiskt, att hemmalaget alltid ska spela i mörka tröjor, och bortalaget i vita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in