Citat:
Ursprungligen postat av SC sXe
Inget ont om Henke jag är mäkta imponerad av honom, men det känns som att hyllningen av målvakter går lite till överdift vid vissa tillfällen. Gagne's skott som dem vevade i sändningen igår var väl inte så speciell eller är det bara jag som inte fattar något? Han skjuter ju trissan rätt i plocken och sen vecklar Henke ut armen. Visst det är bra att han är där och sen lyckas kontrollera pucken, men är det verkligen nåt extraordinärt med den räddningen? Hederlig gammal tv-räddning helt enkelt...
Nu har jag inte sätt räddningen från inatt (någon som har något länk eller något till den?) men svenska medier (läs aftonbladet?=/) förstorar
ALLTID upp våra "världsstjärnor". Vi sitter här i sverige och tror att Henke, Foppa, Sundin, Näslund är världens bästa hockeylirare, samtidigt som Zlatan och Henke är världens bästa fotbollspelare. Så är det bara. Nog är det duktiga spelare. Men orka förstora upp allting? Nej tack.
Dock inget ont om Henke, nog fan har han överaskat dem flesta av oss. Jag är enbart glad för hans skull.