2005-08-01, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Lemieux, Crosby och Malkin sug på den en stund.

Super Mario fortsätter att lira lite till, helt jävla underbart om han får
vara frisk.

http://expressen.se/index.jsp?a=412512

En formation i klass med Jönssonligan..

Ska bli intressant att se dessa tre spela tillsammans och vad de kan åstadkomma. Marios rutin och skills tillsammans med hungern hos två unga supertalanger.
Citera
2005-08-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbzuz
Jag va inne på samma sak som dej vf, han är nog i devils.

Han spelade i Devils fram till 99/00 tror jag, därefter två säsonger i Pittsburgh. Sen dess har den gode polacken hunnit med bla Rangers och Boston innan han hamnade i Calgary (han var ju med och spelade stanley cup-final senast det begav sig) som han nog fortfarande tillhör.
Citera
2005-08-01, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av €&$
Han spelade i Devils fram till 99/00 tror jag, därefter två säsonger i Pittsburgh. Sen dess har den gode polacken hunnit med bla Rangers och Boston innan han hamnade i Calgary (han var ju med och spelade stanley cup-final senast det begav sig) som han nog fortfarande tillhör.
Okej... Jag har kollat upp det lite närmare nu och som jagförstår det har durätt
Citera
2005-08-01, 22:58
Medlem
Hur länge är Bertuzzi avstängd för sitt överfall?
Citera
2005-08-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friggin

Obestämd tid. NHL tar beslut senare (innan säsongen startar skulle jag tro...)
Citera
2005-08-02, 00:08
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friggin

Det har talats om 10-20 matcher.

Jag tycker det skall bli fantastiskt roligt med säsongen. Nya regler som förhoppningsvis ger mer offensiv hockey samt massa förändringar i lagen. Foppa kommer förmodligen hamna i Colorado som har en stomme för ännu en satsning mot Stanley Cup. Jag hade helst sett att de köpte ut Rob Blake för att behålla Foppa och Foote, men vi får se vad som händer.
Citera
2005-08-04, 23:45
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €&$

Han tillhör devils nu :http://sportsillustrated.cnn.com/hockey/nhl/players/1551/
Citera
2005-08-06, 19:27
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Lemieux, Crosby och Malkin sug på den en stund.

Super Mario fortsätter att lira lite till, helt jävla underbart om han får
vara frisk.

http://expressen.se/index.jsp?a=412512

Malkin och Crosby har jag faktiskt ingen koll på. Vad är det för typ av spelare?
När det gäller Mario Lemieux, så är han antagligen världens genom tiderna bästa spelare. Men konkurrens av Gretsky, men Lemieux har inte varit i den klassen på sistone. På sätt och vis tycker jag det är lite synd att Lemieux fortsätter, han var ju den enda spelaren som hade över 2 poäng i snitt per match. De snittet lär ju ryka. Men man kan ju hoppas att han hittar tillbaka till fornstora dagar.
Citera
2005-08-07, 11:34
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Malkin och Crosby har jag faktiskt ingen koll på. Vad är det för typ av spelare?
När det gäller Mario Lemieux, så är han antagligen världens genom tiderna bästa spelare. Men konkurrens av Gretsky, men Lemieux har inte varit i den klassen på sistone. På sätt och vis tycker jag det är lite synd att Lemieux fortsätter, han var ju den enda spelaren som hade över 2 poäng i snitt per match. De snittet lär ju ryka. Men man kan ju hoppas att han hittar tillbaka till fornstora dagar.

Crosby, en tung målskytt som har öst in poäng i juniorligan i Kanada.
Wayne Gretzky fick en gång frågan (från en journalist på tidningen “The Arizona Public”) om han trodde att det finns någon spelare som kan slå något av hans rekord – han svarade: "Ja, Sidney Crosby. Han är den bäste spelare jag sett sedan Mario (Lemieux).".

Malkin, snabb måltjuv.
Citera
2005-08-07, 12:59
Medlem
gimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KateH
Jo, fast Bertuzzi hade gått ut i media långt innan att han skulle sänka Moore. Så det gick inte att skylla på olyckshändelse direkt...han förtjänar det han får

Moore landa ju olyckligt + en stor böghög av spelare över sig..
Har ju sett värre grejer i NHL som inte gett avstägning
Citera
2005-08-07, 14:14
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimme
Moore landa ju olyckligt + en stor böghög av spelare över sig..
Har ju sett värre grejer i NHL som inte gett avstägning

Ja, fast Todd nitade honom bakifrån, det är inte manligt.
Citera
2005-08-07, 15:01
Medlem
gimmes avatar
todd lipa i tv också..
inte speciellt manligt det heller

fast det had jag kanske också gjort om jag suttit i samma sits och nästan dödat någon av misstag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in