Citat:
Ursprungligen postat av
Hyperia
Jag gissar att det händer något annat, oklart vad.
Nu har jag suttit och sträckläst hela tråden, och jag fattar inte riktigt hur du har ork. Jag hade nog aldrig orkat med allt detta
Det är iallafall förbannat kul att du gör detta

Citat:
Ursprungligen postat av
kimmos
Vill börja med att tacka dig för en (i mitt tycke) briljant tråd som jag hoppas fortgår inom överskådlig framtid.
Är övertygad om att du har en hängiven skara följare som dock liksom jag kunde interagerat flitigare i tråden.
Du har ju lagt upp "storyn" så att Roger kan förväntas få ett mindre glädjande läkarbesked på måndag så jag utgår från att detta kommer sätta "käppar i hjulen" för hans ekonomiska stödpaket till Juliet på kort sikt. Men vad händer sen??
Till att börja med vill jag tacka er båda för visad uppskattning! Det är alltid trevligt när någon kommenterar i tråden så det inte känns som man sitter och skriver bara för sig själv.
När det gäller era gissningar så är min förhoppning att Juliet skall tänka på precis samma sätt. Jag vill få henne att tro (utan att säga det) att det kommer att uppstå problem. När jag sedan kommer hem igen på måndag och skickar ett mail till henne, och även ger henne lite annan information, hoppas jag och tror att det känns som en lättnad för henne. Det är först när hon skickar nästa mail som problemen börjar på riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kimmos
Det vore synnerligen roande om Roger hämtade ut pengarna kontant, skickade en fin bild på sig själv med en portfölj full med pengar, för att egga Juliet ytterligare. Sen kunde man försöka sig på att få Juliet att anstränga sig en aning (dags att fixa en fungerande mobil till varje pris kanske? Ett par ekivoka bilder hade också varit på sin plats!! ) så Roger får åtnjuta hennes ljuva stämma och beskåda hennes vackra lekamen innan han skickar en smärre förmögenhet till henne.
Att Roger sen återigen blir rånad (av någon som fått nys om hans nyvunna förmögenhet. Pippa misstänkt igen??

) är ju maximal otur!!!
Plötsligt har han inga pengar. Igen. Men.. Rogers hemförsäkring täcker ersätter naturligtvis lejonparten av hans förlust. Tyvärr för Juliets del, har de dock ingen brådska med att betala ut pengarna..

Jag gillar verkligen ditt scenario, speciellt att Pippa skulle bli misstänkt igen.

Hon väntar ju på ett saftigt skadestånd. Låt säga att när hon fått pengarna utbetalda så går hon och tar ut ca 1 miljon i kontanter, något som hon givetvis delger Shola och hon säger också att hon skall ta med dom när hon reser till Senegal. Strax därefter bryter sig någon in hos Roger och snor hans pengar som han har tagit ut kontant tidigare och givetvis har han också talat om detta för Juliet.
Polisen kollar upp bekanta till Roger och gör ett hembesök hos Pippa. Där hittar de 1 miljon på vardagsrumsbordet upplagda i prydliga högar. Poliserna är Kling & Klang och därför får aldrig Pippa chansen att förklara sig, utan de tar med henne till häktet.
Roger berättar om den tragiska nyheten för Juliet och säger också att en ung kvinna blivit arresterad, dock oklart vem. Shola i sin tur får ingen kontakt med Pippa. Kan scammern lägga ihop 1 + 1?
Vi får se hur det kan bli med detta, men först måste jag bara göra det jag har planerat och jag hoppas jag får Juliet med på tåget. Allt som krävs är att hon fortsätter skicka mail till mig.