2014-06-04, 22:36
Medlem
Analanalysts avatar
Kul och spännande att följa. Hur fan orkar han hålla på. Stackarn. Tror ni han nånsin får några pengar?
Citera
2014-06-05, 17:57
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Känslan är att Shola nu är upptagen av att det hägrar pengar (från Roger till Juliet) runt knuten och att han därför inte lägger något krut på Pippa i nuläget. Därför har Pippa skickat ett kort mail till honom. Ämnet är: I am disappointed.

Citat:
skickatden 5 juni 5:43 PM

Hello my lovely Shola

I feel a little bit sad today because i expected you to write me a letter yesterday. Don't you remember that it was a very special day? I hope you have a good excuse for not sending me a letter!

I don't feel to write a long letter to you today, i just want to tell you that i will visit Roger this saturday and tell him what you told me.

Now i will not write you any more letters before you have wrote back.

Have a nice evening
Your Pippa

Att Pippa skall besöka Roger på lördag kommer att visa sig vara lönlöst för då är han inte hemma och detta kommer att framgå av det mail som Roger skickar till Juliet imorgon.
Citera
2014-06-06, 08:30
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Shola har för ovanlighetens skull varit uppe med tuppen och skickat ett mail till Pippa. Det är visserligen inte så långt, men ändå:

Citat:
mottaget den 6 juni 6:25 AM

Hello My Dear Lovely pippa

Thanks you for your lovely message today and I Hope u fine my love, i am sorry i could not wish you happy brithday, yesterday because i went to see my family that is why i could send you mail my love,

baby girl do not worry about Roger again baby, forget about him roger,

i am looking forward to read from you my love,

wating now baby,
Your Lovely Shola
Citera
2014-06-06, 14:21
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Äntligen har Roger möjlighet att besvara Juliets mail och precis som jag förutspådde kommer han inte att vara hemma i helgen:

Citat:
skickat den 6 juni 2014 14:13:08

Hello my lovely darling Juliet!

Once again I have had problems with my internet connection. Actually, it's not connection to internet that is the problem. What happens is that sometime when I try to log into my email, it's not possible. I just got a text saying: ”Your email is not available at the moment, please try again a little later”. This time I had to wait over two days to get access to my email. I don't know what's wrong but I hope it will be okay soon again.

Also this time you wrote me such a nice letter. Darling, I love you more and more for every day and I hope we will be together very soon. Sweetheart, you are in my dreams night and day. I try to imagine what it will be like to meet you face to face. I think it will be absolutely fantastic and probably we will kiss and hug each other already at the airport. Don't you agree?

Darling they called me from the hospital yesterday. They told me that it's time to do some tests. Therefore they want me to come to the hospital already this evening. The tests will be on monday but they want me to rest properly during the weekend and they also want to have me under observation. I think it's ridiculous because I feel fine, but I better do as they say. Beside that, they actually saved my life so I have to be grateful to them. My little honey bee, if everything goes well, as I expect it to do, I will be back home again monday afternoon or evening.

Honey, I have not got the money yet but as I told you earlier they told me that it takes a little longer when it's such a huge amount, but they have promised that the money will be at my account latest June 10, so hopefully we don't have to wait so many more days.

Darling, I'm happy to hear that you don't have any contact with Bodenröde. You know, he only wanted your body, nothing else. I'm not like him, I want you as my friend, as my wife and as my mistress. Simply I want the whole package.

Now i want you to cross your fingers and pray to God that everything goes good with the tests, and I hope I can read a new letter from you when I arrive back home.

Feel my soft kisses all over your delicious body // Roger

Så hur kommer det att gå? Kommer Roger hem på måndag eller händet det något annat? Kommer han att skicka pengar som planerat eller blir det något annat strul?

Jag har planen ganska klar för mig, men det skulle vara kul med lite gissningar från er kära trådläsare, för att se om någon kommer nära sanningen och också för att se att tråden är ”befolkad”.
Citera
2014-06-06, 18:52
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Pippa har besvarat Sholas mail, mest för att tala om för honom att hon skall besöka Roger imorgon:

Citat:
skickat den 6 juni 6:47 PM

Hello my lovely Shola

Your excuse is accepted. I hope everything was fine with your family, Have you told them about me? If you have what did they say?

Okay Shola, I will not tell Roger what you told me, but i will visit him tomorrow anyway, because i need to check that everything is okay with him.

Shola, have you been able to buy a new camera yet? You have still not answered all my questions regarding your house in Nigeria. Why do you avoid it?

Have a nice evening
Your cutest Pippa

Det skulle varit ganska kul om Shola hade försagt sig och talat om för Pippa att Roger inte skall vara hemma.
Citera
2014-06-06, 21:39
Medlem
Hyperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryssEttaLucka
Så hur kommer det att gå? Kommer Roger hem på måndag eller händet det något annat? Kommer han att skicka pengar som planerat eller blir det något annat strul?

Jag har planen ganska klar för mig, men det skulle vara kul med lite gissningar från er kära trådläsare, för att se om någon kommer nära sanningen och också för att se att tråden är ”befolkad”.

Jag gissar att det händer något annat, oklart vad.

Nu har jag suttit och sträckläst hela tråden, och jag fattar inte riktigt hur du har ork. Jag hade nog aldrig orkat med allt detta
Det är iallafall förbannat kul att du gör detta
Citera
2014-06-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KryssEttaLucka
Äntligen har Roger möjlighet att besvara Juliets mail och precis som jag förutspådde kommer han inte att vara hemma i helgen:

Vill börja med att tacka dig för en (i mitt tycke) briljant tråd som jag hoppas fortgår inom överskådlig framtid.

Är övertygad om att du har en hängiven skara följare som dock liksom jag kunde interagerat flitigare i tråden.

Du har ju lagt upp "storyn" så att Roger kan förväntas få ett mindre glädjande läkarbesked på måndag så jag utgår från att detta kommer sätta "käppar i hjulen" för hans ekonomiska stödpaket till Juliet på kort sikt. Men vad händer sen??

Det vore synnerligen roande om Roger hämtade ut pengarna kontant, skickade en fin bild på sig själv med en portfölj full med pengar, för att egga Juliet ytterligare. Sen kunde man försöka sig på att få Juliet att anstränga sig en aning (dags att fixa en fungerande mobil till varje pris kanske? Ett par ekivoka bilder hade också varit på sin plats!! ) så Roger får åtnjuta hennes ljuva stämma och beskåda hennes vackra lekamen innan han skickar en smärre förmögenhet till henne.
Att Roger sen återigen blir rånad (av någon som fått nys om hans nyvunna förmögenhet. Pippa misstänkt igen?? ) är ju maximal otur!!!
Plötsligt har han inga pengar. Igen. Men.. Rogers hemförsäkring täcker ersätter naturligtvis lejonparten av hans förlust. Tyvärr för Juliets del, har de dock ingen brådska med att betala ut pengarna..
Senast redigerad av kimmos 2014-06-07 kl. 11:18.
Citera
2014-06-07, 14:17
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperia
Jag gissar att det händer något annat, oklart vad.

Nu har jag suttit och sträckläst hela tråden, och jag fattar inte riktigt hur du har ork. Jag hade nog aldrig orkat med allt detta
Det är iallafall förbannat kul att du gör detta

Citat:
Ursprungligen postat av kimmos
Vill börja med att tacka dig för en (i mitt tycke) briljant tråd som jag hoppas fortgår inom överskådlig framtid.

Är övertygad om att du har en hängiven skara följare som dock liksom jag kunde interagerat flitigare i tråden.

Du har ju lagt upp "storyn" så att Roger kan förväntas få ett mindre glädjande läkarbesked på måndag så jag utgår från att detta kommer sätta "käppar i hjulen" för hans ekonomiska stödpaket till Juliet på kort sikt. Men vad händer sen??

Till att börja med vill jag tacka er båda för visad uppskattning! Det är alltid trevligt när någon kommenterar i tråden så det inte känns som man sitter och skriver bara för sig själv.

När det gäller era gissningar så är min förhoppning att Juliet skall tänka på precis samma sätt. Jag vill få henne att tro (utan att säga det) att det kommer att uppstå problem. När jag sedan kommer hem igen på måndag och skickar ett mail till henne, och även ger henne lite annan information, hoppas jag och tror att det känns som en lättnad för henne. Det är först när hon skickar nästa mail som problemen börjar på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av kimmos
Det vore synnerligen roande om Roger hämtade ut pengarna kontant, skickade en fin bild på sig själv med en portfölj full med pengar, för att egga Juliet ytterligare. Sen kunde man försöka sig på att få Juliet att anstränga sig en aning (dags att fixa en fungerande mobil till varje pris kanske? Ett par ekivoka bilder hade också varit på sin plats!! ) så Roger får åtnjuta hennes ljuva stämma och beskåda hennes vackra lekamen innan han skickar en smärre förmögenhet till henne.
Att Roger sen återigen blir rånad (av någon som fått nys om hans nyvunna förmögenhet. Pippa misstänkt igen?? ) är ju maximal otur!!!
Plötsligt har han inga pengar. Igen. Men.. Rogers hemförsäkring täcker ersätter naturligtvis lejonparten av hans förlust. Tyvärr för Juliets del, har de dock ingen brådska med att betala ut pengarna..

Jag gillar verkligen ditt scenario, speciellt att Pippa skulle bli misstänkt igen. Hon väntar ju på ett saftigt skadestånd. Låt säga att när hon fått pengarna utbetalda så går hon och tar ut ca 1 miljon i kontanter, något som hon givetvis delger Shola och hon säger också att hon skall ta med dom när hon reser till Senegal. Strax därefter bryter sig någon in hos Roger och snor hans pengar som han har tagit ut kontant tidigare och givetvis har han också talat om detta för Juliet.

Polisen kollar upp bekanta till Roger och gör ett hembesök hos Pippa. Där hittar de 1 miljon på vardagsrumsbordet upplagda i prydliga högar. Poliserna är Kling & Klang och därför får aldrig Pippa chansen att förklara sig, utan de tar med henne till häktet.

Roger berättar om den tragiska nyheten för Juliet och säger också att en ung kvinna blivit arresterad, dock oklart vem. Shola i sin tur får ingen kontakt med Pippa. Kan scammern lägga ihop 1 + 1?

Vi får se hur det kan bli med detta, men först måste jag bara göra det jag har planerat och jag hoppas jag får Juliet med på tåget. Allt som krävs är att hon fortsätter skicka mail till mig.
Citera
2014-06-07, 15:24
Medlem
blondiiinas avatar
HAHAHAHA! Dööööööör. Att ni orkar!

Lite elakt är det ju ändå ... scammarna försöker ju bara tjäna ihop till att leva. Tycker nog mest synd om dom.
Citera
2014-06-08, 02:20
Medlem
orrecrists avatar
Galet håller ni ännu på. HAHAHAHA.
Citera
2014-06-08, 06:09
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondiiina
HAHAHAHA! Dööööööör. Att ni orkar!

Lite elakt är det ju ändå ... scammarna försöker ju bara tjäna ihop till att leva. Tycker nog mest synd om dom.

Inte ett dugg elakt. Bara kul
Citera
2014-06-08, 08:43
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Shola har skickat ett svar till Pippa inatt och någon ny kamera har han tydligen inte köpt ännu:

Citat:
mottaget den 8 juni 1:32 AM

Hello My Dear baby baby girl,

Thanks you for letter today and yes my love, everything is fine here and I Hope you too there, i have not told my family about you yet, okay, say hello to Roger for me, I Hope he is get better now, i have not buy cam yet, i like to have my house in nigeria because it my father country, i pray one day u can see it face to face if God permit togther,,,

i am thinking about you alot and are u ready to visit me in my country, when do u think u can visite, i am looking forward to meet you one day, are u ready to have your passport yet baby girl, i will pray for u tomorrow in my chruch,

i am looking forward to read from you,
take good care of urself
will stop here now,

Your Lovely
Shola

Det kan vara farligt att åka och träffa sin scammer: http://www.nydailynews.com/news/worl...icle-1.1601806
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in