2014-01-02, 14:46
Medlem
arakas avatar
får aldrig några nigeriabrev.
vad ska man göra för att bli utsatt?
Citera
2014-01-02, 14:53
Medlem
Errhhhs avatar
Grymt rolig läsning.
Keep it up!
Citera
2014-01-02, 15:05
Medlem
Underkasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka

Haha eller hur, aldrig fått något nigeriabrev och då har jag ändå flera olika mailkonton..

Ser fram emot fortsättningen.
Citera
2014-01-02, 15:22
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
hahahafitn!
Citera
2014-01-02, 16:08
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Så drygt en vecka efter jag skickade mitt senaste mail till Julia får jag äntligen möjligheten att skriva till henne igen och nu har jag sparat ihop lite pengar.

Citat:
skickat den 6 november 2013 18:32:23

Hello my lovely Julia!

Finally I am able to write to you. Today I have the possibility to borrow the laptop again, but she need it already tomorrow again. I'm doing my best to save money and I have put away 350 Euro so far. I really hope I will be able to save the rest before the end of this month.

I just want to tell you that I'm thinking of you every day and sometime I have dreams about us when I have gone to sleep. I really hope that we will be together next month.

Do you think that it is possible for you to save some more money?

Känn mina mjuka kyssar över hela dina kropp // Roger

Får svar redan dagen efter:

Citat:
mottaget den 7 november 2013 09:54:35

Hello My Darling,

Tack för ditt underbara meddelande today Honey och jag hoppas du har det bra there my love, it is nice to read your words to my heart darling, i am so much happy that u try your best to meet by next month honey and i have told u before next week between 14th or 15th, i will have 400 Euros to give traveling agency,, my love, you try to send me the 400 euros on 14th, that traveling agency can start do my document okay, i will go to see traveling agency next week on Monday that we pay they 800 EUROS between no 15th, i will try to save more money my love, i will let you know between 22 th darling, we join hand together and your friend will see me with u next month darling in your country,, I LOve you and need you darling, okay, you send me the money you have now next week darling, on14th that can see traveling agency of 15th my love

i am looking forward to read from you later,
take good care of urself,
Have a nice day,
Your Lovely
kiss

Jag tror hon älskar mig mer och mer ju närmare pengarna hon kommer.
Citera
2014-01-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka

Publicera din mejladress på ngn hemsida så är det fixat..
Citera
2014-01-02, 16:19
Medlem
KryssEttaLuckas avatar
Inget händer på fem dagar, hon har antagligen insett att jag inte har möjlighet att låna Pappis laptop så ofta. Jag skickar nu ett nytt mail till Julia och jag har alldeles glömt bort att hon tidigare nämnde Western Union:

Citat:
skickat den 12 november 2013 18:44:55

Hello my lovely Julia!

I have to say that it's painful for me that I don't have my own computer so I can write you whenever I want. Today I had the chance to borrow the laptop again so I hope you will be happy to see my letter. Hopefully I can borrow the laptop again the day after tomorrow.

Darling, I have now saved 400 Euro which I can send to you. Honey how do you want me to send them? Do you have any bank account so I can make a transfer to you? Or maybe I can send them to your home address in a little package? Darling, tell me how you want me to send the money.

I'm very excited now because the time when we finally will meet is coming closer and closer for each day. Tell me your thoughts about how our meeting will be.

Känn mina mjuka kyssar över hela dina kropp // Roger

Svaret kommer mindre än en timme senare:

Citat:
mottaget den 12 november 2013 19:25:30

Hello My darling baby pojke

Thanks for your lovely message today och jag hoppas du har det bra my love, it is nice to read from you my love, yes darling, i understanding you very well because you do not have your own computer,, do not worry about it my love, God will make you happy in your work very soon and i am very pray for you every day and anytime wake up in morning too, on Sunday darling, pray for you in my church and i want God to bless you with your business darling, amen amen amen,

yes my love, i want you to send me the money through western union,i do not have international bank account my love, it only way you can send the money is through western union,

i am looking forward to read from you next tomorrow my love, I LOVE YOU

take good care of urself

have a nice day
Your lovely
kiss
Citera
2014-01-02, 16:39
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryssEttaLucka
Inget händer på fem dagar, hon har antagligen insett att jag inte har möjlighet att låna Pappis laptop så ofta. Jag skickar nu ett nytt mail till Julia och jag har alldeles glömt bort att hon tidigare nämnde Western Union:

Svaret kommer mindre än en timme senare:
Nu är det dags att du ber om något innan du skickar pengarna (för att veta att hon är hon).
Börja tex med att fråga efter fler bilder på henne.
Sen efter ett du har fått "ut" något ur henne så kan du hitta på en historia om hur du har vunnit ett antal miljoner på lotto eller fått ett saftigt arv från din döda, rika farmor.
Men mitt tips är att du börjar ställa lite krav nu på att hon ska skicka saker för att bevisa att hon är "hon", innan det är försent och dom tröttnar på dig
Citera
2014-01-02, 16:48
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Nu är det dags att du ber om något innan du skickar pengarna (för att veta att hon är hon).
Sen efter ett du har fått "ut" något ur henne så kan du hitta på en historia om hur du har vunnit ett antal miljoner på lotto eller fått ett saftigt arv från din döda, rika farmor.
Men mitt tips är att du börjar ställa lite krav nu på att hon ska skicka saker för att bevisa att hon är "hon", innan det är försent och dom tröttnar på dig
Ett hett tips är att du kollar på datumen på mailen.
Citera
2014-01-02, 16:50
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ett hett tips är att du kollar på datumen på mailen.
November 2013, dom kan säkert fortfarande vara kåta efter pengar
Citera
2014-01-02, 16:51
Medlem
--locco--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig

Fast dom här breven ligger väl en månad bakåt i tiden :-)
Citera
2014-01-02, 16:52
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --locco--
Fast dom här breven ligger väl en månad bakåt i tiden :-)
Jojo, men jag tänkte om TS inte har kommit längre i "scammandet av scammern" och vill försöka få kärleksgnistan tillbaka från henne
Eller bara ha tips på hur han kan göra det bättre nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in