Citat:
Ursprungligen postat av
Kalasgott
Alltså. Jag blir inte ens frustrerad över att inte kunna beskriva mitt tillstånd, för det finns inget som kan bli frustrerat. Jag har samma moraliska nivå som en amöba. Egentligen borde jag bara döda min kropp och de delar av min hjärna som uppenbarligen fortfarande existerar innan jag åstadkommer mer skada, för min kropp är det enda som finns kvar. Jag vill inte föra en endaste diskussion med någon längre (IRL), för jag vet inte vad jag svarar på eller vad jag säger.
Okej - du har inte tillgång till ditt känsloregister men du har ännu ett medvetande o du kan ännu beskriva dig själv o dina upplevelser. Hur menar du att din moral spelar in i sammanhanget?

Vad är skillnaden med att diskutera med ngn irl o vid datorn - är det lättare att stänga av om du känner för det när du sitter vid en dator o pratar med ngn?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalasgott
Jag har alltså inte ens möjlighet att påverka min existens som människa. Visst jag sitter här och hamrar fram ord, och ord är kommunikation, men det finns ingen person bakom orden.
Jo, det finns visst en person bakom orden - det är ju du som finns där, du Kalasgott som skriver - försök inte lura mig!!
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalasgott
"Det du beskriver låter jättejobbigt", Nej, det är inte jobbigt. Det krävs ett medvetande för att förstå att någonting är jobbigt.
Okej - men jag vidhåller att du har ett medvetande, annars skulle inte du o jag kunna föra en dialog just nu!! Vi kan gå ut o supa oss fulla så ska vi se om du mjuknar upp lite!!