2013-12-23, 11:55
Medlem
Blubberheads avatar
Gissar på en grabb som ertappats med haschet hemma hos mor och far, och drog denna historia för att slippa skäll!

Men i Malmö vet man aldrig vad som kan hända
Citera
2013-12-23, 12:15
Medlem
provocative77s avatar
Häng ut 17-åringen. Jag vill skicka en julklapp till min nya hjälte.
Citera
2013-12-23, 12:23
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Jag kan inte tänka mig att knarket var rånarnas men det är en bra bortförklaring till polisen!
Tror inte heller att historien stämmer riktigt, men härlig bortförklaring som sagt
Citera
2013-12-23, 13:22
Medlem
Raxzxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Men ditt jävla pucko, lär dig läsa. Det var killen själv som ringde snuten och sa att han blivit utsatt för rånförsök och att han tagit haschkakan från rånarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Blubberhead
Gissar på en grabb som ertappats med haschet hemma hos mor och far, och drog denna historia för att slippa skäll!

Låter det undre citatet svara på det övre!

Om så var fallet att hans föräldrar ertappade han, så är han förmodligen själv en säljare.
Har svårt att se att han har 40g för eget bruk "stashat".

Om historien mot all förmodan skulle vara sann så förstår jag inte varför han valde att ringa polisen och ge iväg knark som han själv kunde bruka alternativt sälja, beroende på pris i närvarande ort skulle jag säga att knarket hade ett lägsta gatupris på 16.000 kr.(3200)

Han förtjänar helt klart ingen julklapp om han ger iväg 16.000 kr.(3200)

EDIT: Kaffet har inte kickat in jag är ute och cyklar, ja la i parentesen in den rimliga summan och ser det nu inte som att det skulle vara omöjligt att ha det "Stashat".

Ber även om ursäkt för mitt fel räknande.
Senast redigerad av Raxzx 2013-12-23 kl. 13:27.
Citera
2013-12-23, 13:32
Medlem
Traditions avatar
17-åringen borde nomineras till Flashbacks julkort.
Citera
2013-12-23, 13:38
Medlem
AlmondStorms avatar
Men... kan inte det klassas som egenmäktigt förfarande..?
"Den som olovligen tager och brukar eller eljest tillgriper något, dömes för egenmäktigt förfarande till böter eller fängelse i högst sex månader"

samt nark. innehav?
Var det inte expressen som köpte vapen bara för att visa hur enkelt det var, och åkte dit på vapeninnehav..? båda fall här har väl liknande syfte bakom sig? Mig veteligen får medborgare definitivt inte "beslagta" (polisiär åtgärd) prylar från andra medborgare, även om prylarna är olagliga?
Senast redigerad av AlmondStorm 2013-12-23 kl. 13:41.
Citera
2013-12-23, 13:47
Medlem
Pulpas avatar
Även metro har en blänkare, där står det dock att han larmade polisen själv

http://www.metro.se/nyheter/17-aring...P0yF15Zr9ctdw/
Citera
2013-12-23, 14:22
Medlem
Skönt att det finns vettiga människor kvar i detta land. Klart han hade kunnat sälja de och tjänat pengar men han valde att vara ärlig och sätta dit packet som försökte råna honom. Helt klart värt att försöka sätta dit idioterna än att själv försöka sälja skiten och riskera att bli straffad
Citera
2013-12-23, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blubberhead

Haha exakt, vilken 17årig malmöbo slänger bort 40g brunt?
Citera
2013-12-23, 15:40
Medlem
CoolBeanss avatar
Klart det kan vara sant. Alla som snackar om att han är en idiot som ger bort det är idioter, och det säger jag som rökare. Va spelar det för roll? Inte ni som skulle rökt upp det annars direkt och det var hans val som inte rökte och antagligen var han jävligt trött på all den skit alla småglin i Malmö ställer till med.

Sant eller inte, jag tycker alla som får chansen att ta knark från ungar borde göra det, oavsett vad man själv väljer att göra med det sen (inte sälja det till ungar då kanske...)

God Jul
Citera
2013-12-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxzx
Låter det undre citatet svara på det övre!

Om så var fallet att hans föräldrar ertappade han, så är han förmodligen själv en säljare.
Har svårt att se att han har 40g för eget bruk "stashat".

Om historien mot all förmodan skulle vara sann så förstår jag inte varför han valde att ringa polisen och ge iväg knark som han själv kunde bruka alternativt sälja, beroende på pris i närvarande ort skulle jag säga att knarket hade ett lägsta gatupris på 16.000 kr.(3200)

Han förtjänar helt klart ingen julklapp om han ger iväg 16.000 kr.(3200)

EDIT: Kaffet har inte kickat in jag är ute och cyklar, ja la i parentesen in den rimliga summan och ser det nu inte som att det skulle vara omöjligt att ha det "Stashat".

Ber även om ursäkt för mitt fel räknande.

Finns väl få idioter ute på stan med fyrtio gram röka på sig som de försöker sälja genom att haffa någon på gatan en natt mot söndag?. Antagligen "torkade bananskal" och blås.
Citera
2013-12-23, 15:53
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triljam
Finns väl få idioter ute på stan med fyrtio gram röka på sig som de försöker sälja genom att haffa någon på gatan en natt mot söndag?. Antagligen "torkade bananskal" och blås.

Mängden är väl inte så mycket, men en kaka a 40g.. Hade de tänkt stå och bryta av en femma eller tia med ögonmått mitt på stan om nån ville köpa eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in