• 1
  • 2
2013-12-22, 20:56
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Händelsen inträffade vid tvåtiden på natten. Enligt 17-åringen ska de tre rånarna först ha erbjudit honom att köpa hasch. När han avböjde ska trion ha följt efter honom och försökt råna honom på hans jacka.

Men det tilltänkta rånoffret gjorde motstånd. Enligt 17-åringen armbågade han en av rånarna, slog den andra och sparkade den tredje.

– Sen ska han ha sagt till dem att lämna över narkotikan de precis hade försökt sälja till honom, säger Malmöpolisens inre befäl Daniel Jonasson.

Polisen mötte upp 17-åringen i dennes hem där de också plockade upp den 40 gram tunga haschkakan som han ska ha fiskat upp ur rånarnas fickor.

Veckans rånartrio?

Någon som vet något mer om detta? Låter ju nästan för kul för att vara sant...

http://www.sydsvenskan.se/malmo/offe...deras-knark--/
Citera
2013-12-22, 20:58
Medlem
hyperaktivtbarns avatar
Detta är ju helt osannolikt, det måste vara något lurt med detta.
Citera
2013-12-22, 21:01
Medlem
Quinqqs avatar
Jag kan inte tänka mig att knarket var rånarnas men det är en bra bortförklaring till polisen!
Citera
2013-12-22, 21:45
Medlem
heiss avatar
Coolt, sånt jag brukar fantisera om ibland. Men hur kunde polisen hitta honom?
Citera
2013-12-22, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperaktivtbarn
Detta är ju helt osannolikt, det måste vara något lurt med detta.

I Malmö håller nog 13-14åringar på med att sälja knark för att få lite para för att köpa den nyaste iphonen.
Citera
2013-12-22, 23:25
Medlem
iC0REs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Coolt, sånt jag brukar fantisera om ibland. Men hur kunde polisen hitta honom?

Han ringde ju själv polisen.
Citera
2013-12-23, 00:24
Medlem
videosvars avatar
Är detta sant så är det helt klart 2013-års bästa, alla kategorier
Citera
2013-12-23, 01:13
Medlem
vasaduellers avatar
Skön soft inställning hos killen, dra en sån rövarstory när han ertappas med 40 gubbar

Sedan att vissa t o m tror på det är ju bara för skönt. Vore fränt om han blev frikänd för innehavet. Som det (gamla) ordspråket lyder.. "Det finns ingen anledning att oroa sig, allt ordnar sig om man bara fortsätter vara hög."
Citera
2013-12-23, 01:35
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Skön soft inställning hos killen, dra en sån rövarstory när han ertappas med 40 gubbar

Sedan att vissa t o m tror på det är ju bara för skönt. Vore fränt om han blev frikänd för innehavet. Som det (gamla) ordspråket lyder.. "Det finns ingen anledning att oroa sig, allt ordnar sig om man bara fortsätter vara hög."
Men ditt jävla pucko, lär dig läsa. Det var killen själv som ringde snuten och sa att han blivit utsatt för rånförsök och att han tagit haschkakan från rånarna.
Citera
2013-12-23, 02:24
Medlem
Stiftpennas avatar
Så vi har en kille som, troligtvis, stöter på tre stycken småungar som försöker sälja hash till honom. Gissningsvis 12-13 år. De försöker råna honom när han inte vill köpa, han skrämmer upp dem rätt rejält och tvingar dem ge honom hashet. Sedan ringer han polisen och meddelar rånförsök samt lämnar över kakan han tog från ungarna.

Dagens fucking hjälte om jag förstått det här rätt. Det finns tydligen hopp för min stad.
Citera
2013-12-23, 11:28
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahane
Kan ni fixa ny länk? Den funkar inte.
Fungerande länk: http://www.sydsvenskan.se/malmo/offer-slog-ranare/

Det står visserligen ingenting om att han själv larmade polisen, även om det är underförstått i artikeln.

Hur som helst finns det ju en jäkla massa snorungar runt Folkets park i Malmö som försöker råna fyllon som är på väg hem från Möllan. Är man bara lite nykter och inte en total sillmjölke så är det inga problem att neutralisera hotet. Jag har en nära vän som stötte ihop med ett gäng på typ fem pers som ville ha hans mobiltelefon för ett par månader sedan. Han vände sig till ledaren för gänget och sa något i stil med att "om du hade varit ensam nu hade jag slagit ihjäl dig". Sedan gick han helt sonika därifrån.

Bra gjort av 17-åringen!
Citera
2013-12-23, 11:52
Medlem
PermanentVickss avatar
Om man lyckas slå ner tre pundare så har man hjärnceller nog att inse att man inte skall ringa polisen med en kaka hashish utan röka upp denna själv, eventuellt sprida lite brun julglädje.

FEJK
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in