2013-12-23, 16:13
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Mängden är väl inte så mycket, men en kaka a 40g.. Hade de tänkt stå och bryta av en femma eller tia med ögonmått mitt på stan om nån ville köpa eller?
Tänkte också det. Jag ser framför mig hur någon går fram för att köpa en femma och de godtyckligt bryter av en bit för att sedan langa över.
Citera
2013-12-23, 17:09
Medlem
Hur far du 40gram hasch till 16.000?
Citera
2013-12-23, 17:22
Medlem
Stiftpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triljam
Finns väl få idioter ute på stan med fyrtio gram röka på sig som de försöker sälja genom att haffa någon på gatan en natt mot söndag?. Antagligen "torkade bananskal" och blås.

Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Mängden är väl inte så mycket, men en kaka a 40g.. Hade de tänkt stå och bryta av en femma eller tia med ögonmått mitt på stan om nån ville köpa eller?

Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Tänkte också det. Jag ser framför mig hur någon går fram för att köpa en femma och de godtyckligt bryter av en bit för att sedan langa över.

Satt på Malmö C vid 14tiden förra sommaren med min kompis dotter på ett och ett halvt år och hennes barnvagn och ett 12-15årigt jävla ljushuvud kommer fram och försöker sälja "det finns grönt" och sedan "det finns brunt" åt mig. Var 21 vid tillfället.

Min poäng är, pundarungarna i Malmö är rätt efterblivna. Samt knarkkurirer åt gängen som finns i staden. Det är ingen hemlighet att gängen här använder 12-13åringar som knarkkurirer.
Citera
2013-12-23, 17:23
Medlem
Raxzxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idomin
Hur far du 40gram hasch till 16.000?

Jag la till en EDIT: där jag förklarade hur det gick till.

400 x 40 = 16.000 sen glömde jag för övrigt att dela in det i femmor, där av mid EDIT:

Därefter drog jag en rimlig slutsatts att det hade ett gatuvärde på ca 3200 kr beroende på vart han bor.
Citera
2013-12-23, 21:59
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Men ditt jävla pucko, lär dig läsa. Det var killen själv som ringde snuten och sa att han blivit utsatt för rånförsök och att han tagit haschkakan från rånarna.

Du har rätt, jag läste inte så noga. Tack för rättelsen och god jul
Citera
2013-12-24, 00:18
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperaktivtbarn
Detta är ju helt osannolikt, det måste vara något lurt med detta.

Nej det är fullt sannolikt. Kunde förmodligen varit omvända roller. Tänk på det sista jag sade och varför jag skrev så kanske det inte blir så osannolikt. Oavsett cred till personen om försvarade sig gentemot de tre...
Citera
2013-12-24, 00:25
Bannlyst
Att gå på fel Gubbe.

Jag var med när något liknade hände på en Busstation i Jönköpng. Två killar skulle robba en gubbe det slutade med att han tog bådas plånböker och tre (dollisar) av gärningsmännen.

Tror inte att något av detta kom till tuttens kännedom. He he
Citera
2013-12-24, 01:29
Bannlyst
Gillar din Historia men nu handlade om 3 Tjuvar enl TS.

Sen kanske det räckte med att slå ner den största just i detta fall? I vilket fall om detta är sant så grymt modigt gjort.
Citera
2013-12-24, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zala'

Dom små förortsligisterna kanske inte vågade lämmna kakan hemma med risk för att deras skäggiga morsa skulle hitta den och därför bar på hela stashet, det är ju inget som säger att dom inte hade färdiga femmor och småpåsar också.

Angående att han inte rökte upp det/sålde istället för att lämna in det till polisen?

9 av 10 av mina vänner vet varken hur man röker eller säljer hash och är fruktansvärt emot droger öht, så dom skulle nog ha gjort precis likadant.
Citera
2013-12-24, 10:21
Medlem
Huge-0s avatar
Angående 40kakan såå hade de kanske med gunga och kraftig sax, de skulle kanske kasta mycket den kvällen. Det är ju bara hävda eget bruk för grovt går väl ända uppe vid 250-strecket? Rätta mig gärna. (Alltså, innehav ringa narkbroitt som innehav ringa narkbrott..)
Citera
2013-12-24, 11:02
Medlem
detta låter helt osannolikt..
om jag känner blattar o pundare rätt så försöker de inte råna någon utan ett vapen.
och om dom som i detta fall inte ens hade vapen på sig så skulle de inte våga hoppa på någon som ser ut att kunna göra motstånd,

min teori är att han köpt knarket av dom eller att han skulle sälja d till dom.
någonstans ballar detta ur då de vill ta knarket ifrån honom. genom att affären inte blir av pga att blattarna haft för lite cash o försökt blåsa honom.

iallafall blir det bråk och "offret" nitar dom.
feg som en fitta som han är så vågar han inte ta konsekvenserna efter att nitat dom.
det skulle säkert resulterat i att 20 bröder skulle plocka honom.
därför ringer han polisen och hittar på detta.

sanningen enligt mej är.
de försökte råna honom på knarket pga affären inte gick som planerat.
han nitade dom.
ringde snuten för att inte få en kula i huvudet nästa dag.
knarket är hans eget. eftersom det är en sådan mängd ökade risken för rån.
Citera
2013-12-24, 11:42
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0
Angående 40kakan såå hade de kanske med gunga och kraftig sax, de skulle kanske kasta mycket den kvällen. Det är ju bara hävda eget bruk för grovt går väl ända uppe vid 250-strecket? Rätta mig gärna. (Alltså, innehav ringa narkbroitt som innehav ringa narkbrott..)

Jo.. det ser antagligen mycket värre ut att torska med 8 individuellt förpackade femmor än en stor kaka (eller ännu värre, massa hundraslängar). Dock tror jag att det blir lite samma sak om man har en kaka och en gunga, rätt säker på att det skulle tolkas som att det var ämnat för försäljning. Dock är det inte så klurigt att bryta av femmor eller tior från en kaka så man måste ju inte ha våg med sig. Men det känns ändå rätt osmidigt.

Ska man vara petig så gjorde väl sig snubben skyldig till narkotikabrott genom att inneha kakan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in