• 4
  • 5
2013-12-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antirealisten
vilken av dem?

Den där bondfilmen där han försöker köpa hasch och får slå ner dom för att äntligen bli hög så kommer Q på han och han får lämna haschet till polisen? Det är min favorit bondfilm
Citera
2013-12-25, 00:02
Medlem
james jays avatar
Haha stabilt gjort iaf, men känns som något är lite lurt.
Citera
2013-12-25, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Mängden är väl inte så mycket, men en kaka a 40g.. Hade de tänkt stå och bryta av en femma eller tia med ögonmått mitt på stan om nån ville köpa eller?

Ja, har blivit tillfrågad mången gång av denna typ kidz och de springer snarare runt med delade 100kr-slängar som bäst. har också svårt att tänka mig att glin springer runt och rånar folk på kläder när de har 40 g på fickan.

"– Sen ska han ha sagt till dem att lämna över narkotikan de precis hade försökt sälja till honom"

Han knockade dem alltså inte? de står bara som förstenade i skräck? Senare beskrivs hur "haschkakan" "ska ha fiskats upp ur rånarnas fickor" Singular-plural-mismatchen är konstig men antar att den borses från som en felåtergivning

Hursomhelst måste denna snubbe vara seriöst bad-ass. Att han gjorde nån typ av Steven Seagal force moves som upfattades som på gränsen till gudalika och genast tvingade gänget till underkastelse Det verkar iaf. vara så han mer eller mindre beskriver det.

Allt pekar på att dessa "rånarna" är fiktiva figurer hur jag än vrider på det

Edit: I princip det enda som får mig att tveka aningen är just att han nämner tre rånare. Varför just tre stycken?
Senast redigerad av Tryitwize 2013-12-25 kl. 01:53.
Citera
2013-12-25, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Killen ertappas med en haschkaka av sin morsa

Killen drar då en rövarhistoria för morsan om att han tagit haschet av några rånare. För att "bevisa" detta så ringer han upp polisen och drar samma historia.

Sensmoral - det är viktigare att försöka blidka sin morsa än att bli av med 40 gram hasch till farbror blå.

Måste vara så.

Annars är den här personen onödigt lojal mot staten. Inte så att han kommer få en knatch eller hittelön för "den goda gärningens" skull. Om nu han inte tog kakan ifrån tolvåringar, isf kudos.
Citera
2013-12-25, 12:58
Medlem
vasaduellers avatar
Fattar inte varför alla skriver om att dela 40-kakan. Det är ju redan en portionsbit. Småhusslare har verkligen blivit småhusslare nu för tiden.
Citera
2013-12-25, 13:30
Medlem
Jag köper storyn rakt av.

Killen är en hjälte
Citera
2013-12-25, 14:18
Medlem
BosseKnopps avatar
Haschet var helt klart hans egna.. Lätt att lura hela samhället på en sån rövarstory. Borde ju stå något signalement på rånarna. För det är ju dom man vill ha fast i slutändan.
Citera
2013-12-26, 01:41
Medlem
RMBKKs avatar
Det kan ju faktiskt röra sig om semibegåvade rånare som har med sig en 40 grams-kaka (och eventuellt våg) att kunna visa upp för berusade, impulsiva och lättövertalade människor på väg hem från krogen, såklart till ett bra pris. Det är dock precis så pass dyrt så att de måste gå till en uttagsautomat till vilken de gör sällskap, vid vilken offret blir av med allt på kontot och rånarna har både pengar och haschet kvar. Hoppas verkligen detta är sant, isåfall är detta 2013 års hjälte!!
Citera
2013-12-26, 04:28
Medlem
skumrasks avatar
Jävla tjat om 40g kaka är för mycket.

Finns ju inget som säger att han fick med sig allt av haschet, någon annan av killarna kanske redan hade mindre portionsbitar i fickan?

Svårt att tänka mig att en som just blivit utsatt för ett rånförsök kroppsvisiterar och tullat varenda ficka på tre pers, han rafsade väl åt sig det han hittade som hastigast och ville sedan komma därifrån.

Sedan har jag förstås ingen aning om ifall storyn stämmer.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in