Citat:
Ursprungligen postat av
Silence-is-wild
1. Alltså: Hennix räknas inte som en vanlig "pensionär". Han är öppen nazist och får ta konsekvenserna därav.
I så fall har inte du någon rätt att gnälla ens om någon antirasistisk pensionär skadades i Kärrtorp (vilket ingen gjorde).
Citat:
Ursprungligen postat av
Silence-is-wild
Nummer två: jo det var ett familjeevenemang. Du verkar inte se skillnaden mellan vänstern och nazisekterna här. Vänstern, och då pratar jag inte om RF och AFA enkom, är en folklig och bred rörelse som ofta har "barnvagnsblock" i demonstrationer exempelvis. Antirasism är en sådan fråga som lockar breda lager av människor till demonstrationer, där ytterst få är några extremister. De allra flesta är vanliga hyggliga arbetande människor som bara råkar tycka att alla människor är lika mycket värda och att göra skillnad på människor utifrån etnicitet är fel. Dessa människor har barn, familjer, vanliga jobb och är hyfsat politiskt intresserade. Det var i huvudsak dessa personer ni attackerade i Kärrtorp.
Men vakna upp. Nationella är också vanliga människor med familjer. Alla de tre häktade aktivisterna har barn, familjer, vanliga jobb osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silence-is-wild
Våldsrödningarna var ett dussin på sin höjd.
Om jag inte minns fel har polisen vittnat om att det var 50-150 vänsterextremister som gick till samlat angrepp mot polisen...
Citat:
Ursprungligen postat av
Silence-is-wild
Men det är ju klart: du Saxlind reagerar på det vanliga sektsättet och kallar alla som inte stödjer er för "smygkommunister" (eller "idioter" som någon annan nasse i tråden kallade de 16 000 + personer som kom till antirasistdemon i Kärrtorp).
Linje 17
ÄR smygkommunister.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silence-is-wild
En stor del av de som demonstrerade i Kärrtorp var ju definitivt er målgrupp: arbetande, vita svenskar. Försökte ni värva dem genom att kasta flaskor på dem?

Eller vänta: ni kanske tycker att alla vita svenskar om inte håller med er är "smygkommunister" eller "idioter"? Det är ju bra många i så fall kan jag meddela.
Ja, det fanns väl en del vita människor på plats, men det var mycket svartingar där också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silence-is-wild
News flash: de flesta vita svenskar hatar er. De tycker ni är pack som borde sitta bakom lås och bom. Ni har ingenting som tilltalar dem. Ska jag berätta för dig varför de i högre grad tilltalas av vänstern? För vänstern har visioner om jämlikhet, solidaritet och att alla människor ska ha samma möjligheter, att vi ska ta hand om varandra och bygga ett samhälle där alla får plats. Detta är saker som tilltalar människor. Att komma springande med flyglarm, bengaler, flaskor och stenar och kasta dem på försvarslösa människor är helt enkelt ingenting som vinner några sympatier.
Ja, det är klart att det är lätt att lura till sig sympatier när man förespråkar saker som aldrig kan uppnås i verkligheten. Men att säga att Motståndsrörelsens politik är "flyglarm, bengaler, flaskor och stenar" är ungefär som att säga att vänsterns politik är hembesök, yxor i dörren och annan vandalism. Men Motståndsrörelsens politiska vision är inte vad den här tråden handlar om.