Citat:
Är det okej att angripa t.ex. demonstrationer av SvP? Även om det finns kvinnor på plats? Även om det finns pensionärer på plats? Även om det finns barn på plats?
Många vänsterextremister anser i alla fall att det är det. Nu anser inte jag riktigt att det omvända är okej, men rent principiellt har ju ingen vänsterextremist rätt att klaga över att antirasister angrips oavsett kön och ålder ifall de själva anser att det är rätt att attackera nationella demonstrationer oavsett vad för sorts människor som deltar.
Men du kanske är mer mysvänster än våldsvänster så du får tycka att det är fel att attackera vissa sorts antirasister utan att man kan kalla dig hycklare?
Många vänsterextremister anser i alla fall att det är det. Nu anser inte jag riktigt att det omvända är okej, men rent principiellt har ju ingen vänsterextremist rätt att klaga över att antirasister angrips oavsett kön och ålder ifall de själva anser att det är rätt att attackera nationella demonstrationer oavsett vad för sorts människor som deltar.
Men du kanske är mer mysvänster än våldsvänster så du får tycka att det är fel att attackera vissa sorts antirasister utan att man kan kalla dig hycklare?
Kön känns irrelevant i min värld. Om det är pensionärer och barn så är det mycket svårare att rättfärdiga en attack även om de befinner sig bland nazister (oavsett om nassarna är SvP eller SMR) och jag har svårt o tro att man skulle lyckas samla en motdemo om nassarna hade typ ett familjeevenemang.
Men i slutändan så är alla de här "men när vi nazister arrangerar saker blir vi anfallna" helt meningslösa eftersom alla spelar efter exakt samma regler. På AFAs 20årsfest fanns det inga barn, inga pensionärer, gott om folk som skötte säkerhet. Skillnaden är att i Kärrtorp var det ett tiotal pers från AFA & RF.
Om det skulle hållas en folklig manifestation mot tex kommunism, där det befinner sig hundratals vanliga/civiliga/oorganiserade människor och ett tiotal SMR/SvP-are så skulle den vänstergrupp som anföll och kastade in projektiler i den bli lika hatad som ni blir nu, även av resten av vänstern.