2013-12-22, 13:47
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
1 Maj, sjukvårdsdemo, 8 mars, syriendemo, minnesdag till 11/9-73 och många fler.

Dom är inga huliganer och det säger SÄPO själva. SÄPO säger att vänsterextrema är duktiga på att tänka strategiskt medans högerextrema inte är lika duktiga.

Undrar du varför kan du mejla och fråga. Kan lova dig att det inte handlar om en konspiration.

Enligt säpo så var ju extremvänstern det största hotet mot demokratin, men dom kanske togmfel på höger och vänster det är ju rätt så lätt,,, tycker det är hyckleri på högsta nivå det som pågår just nu i särtorp jag skulle inte tända många ljus i kyrkan om det råkade stå en självmordsbombare i mitten av folksamlingen
Citera
2013-12-22, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Han anhölls i fredags och häktades idag. Vad jag har vetat och det har media även gått ut med så har enbart SMR aktivister blivit anhållna. Media har inte skrivit ett ord om saken innan så det är inte konstigt få människor, inklusive mig, inte har känt till det.

Att Hagberg satt släpptes i den här tråden innan dess att media gick ut med det. Sitt ner och var tyst nu om du inte kan svara på frågan jag ställde.
Citera
2013-12-22, 16:23
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
Undrar om det inte kommer sluta med att det blir bråk mellan rf/afa och polisen, är säkert nått fån med fjällräven väska som kommer börja hetsa mot polisen för deras insats förra veckan
Inga bråk så långt ögat kunde nå. Inga uppenbara nassejävlar heller. Respekt till alla andra som var på Kärrtorps IP idag. Det var mäktigt och även om jag inte är nåt fan av vare sig Hip Hop-musik eller rap så är de artisterna och musikskaparna både mer innovativa och mer kreativa än idioterna som brölar om hur den vita rasen är på väg att gå under, att ni försvarar Sverige, att det pågår inbördeskrig och allt vad skit de sjunger inom Vit Makt-genren.

Intressant med nazistolpskottet som blev intervjuad i kvällspressen och som påstod att typiskt ariska egenskaper är hög intelligens, empati mm. Det är ju inte direkt intelligens och empati man förknippar med nassar överlag. Klart det finns intelligenta människor i de leden också men påfallande ofta ger de intrycket av att vara både obildade och rentav ointelligenta. Att majoriteten av svenska folket inte står bakom nazismens idéer är ju ett tydligt bevis på att de flesta normalbegåvade och verkligt intelligenta ser igenom era vansinniga tankar.

En annan sak angående dagens manifestation som jag vet att nazister, avpixlat, nordfront, fria tider, exponerat mfl alternativa nyhetsförmedlingar kommer förvrida till oigenkännlighet, är att den absoluta majoriteten av deltagarna inte tillhörde extremvänstern, AFA/RF, extrema feministgrupper eller dylikt. De flesta var tillsynes såna som jag själv - vanliga Svenssons som inte uppskattar nazism.

Där fanns gamla tanter och farbröder, vanliga knegare, politiker, musiker, skolungdomar, småbarnsföräldrar och andra som inte ser något nöje i politiskt våld från något håll. De flesta ogillar extremism i alla former, oavsett partifärg. Visst fanns där representanter och anhängare från extremvänstern men de var långt ifrån majoritet. Det är något som ni nassar vägrar inse. Antingen är man nasse och "upplyst" i er fantasivärld, eller så är man en våldsam, hjärntvättad, "svenskhatande" vänsterextremist eller en töntig mes-Svensson som bara hänger med och bildar svans till de mer hårdföra. De flesta av oss tillhör inte någon av kategorierna. Vi är bara vanliga människor med åsikten att demokrati är bättre än ert bevisligen icke-fungerande alternativ.

Politik som går ut på att söndra, separera och hata kan aldrig vara sund eller god även om ni påstår att ni gör det av kärlek till ert folk. Istället bör sund politik handla om kärlek och att förena människor. Vi lever inte så länge så varför ska vi spendera livet med att hata och se ned på människor som har en annan hudfärg eller som råkar vara födda i ett annat land. Det är trots allt inget val man gör. Jag valde inte att födas i Sverige. Jag råkade göra det och mina föräldrar råkar vara infödda svenskar. Gör det mig bättre och mer värd än någon som råkar födas någon annanstans? Man föds och man dör och det är det enda som är säkert. Vad man gör däremellan kan man dock välja. Vill man lägga all sin vakna tid på energikrävande hat eller kärlek?
Senast redigerad av Cineasten 2013-12-22 kl. 16:27.
Citera
2013-12-22, 16:29
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
Dom går runt nu maskerade å frågar ut dom som tar kort,

Jasså nämn en demonstration som inte har slutat att det kastas sten, glas knallskott mm dom är politiska huliganer precis som smr, hade dom gillat fotboll eller hockey hade dom kravallat mot andra lag

Media beskyddar dom, var först idag precis innan demon dom släppte att djungel joel ska bli häktad för mordförsök, undrar varför?
Jag tog bilder och många andra gjorde det också. Jag blev inte utfrågad om vem jag är eller varför jag hade kameran med mig. Jag såg inte någon annan bli utfrågad eller stoppad heller. Behåll dina märkliga fantasier för dig själv istället eller gör något kreativt, skriv en sagobok.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Verkar iallafall vara ett extremt fiasko där borta i Kärrtorp. Det pratas hela tiden om 18000 personer, men det kanske är max några tusen om ens det.

Det hela skulle ha börjat kl 12, men jag misstänker att man väntar för att försöka få det att bli lite mer folk. Det kommer ju att se pinsamt tomt ut på idrottsplatsen

Nu som extra "bonus" så kom ju just nyheten att en vänsterextremist har häktats för dråpförsök. Det är alltså ett sådant klientel som exempelvis riksdagens talman beblandar sig med. Man häpnar..
Varför ljuger du? Det var sanslöst mycket folk på plats. De samlades i Kärrtorps centrum och tågade vidare mot Kärrtorps IP där tal och musik körde igång kring 12.30 precis som planerat.

Kolla bilderna tagna från helikoptern så ser du att det var väldigt mycket folk på plats.
Senast redigerad av Cineasten 2013-12-22 kl. 17:09.
Citera
2013-12-22, 16:32
Medlem
Cineastens avatar
edit: Mod får gärna radera.
Citera
2013-12-22, 16:36
Medlem
Sanningen om kärrtorp. Va allt planerat?

Har följt och funderat mycket om och kring "attacken" i kärrtorp!
Och jag är nu ganska säker på att allt är planerat! Och någon sort propaganda iför valet nästa år
Tänkte lista upp några saker som tyder på det.

* Aftonbladet och Expressen hade filmer och artiklar bara minuter efter att SMR kommit till platsen.
Oberoende vittnen har även sätt personer på platsen med utrustning som skulle klassas som proffsgrejer redan innan "attacken"
Även om media brukar vara snabba med artiklar så var dom första för detaljerade plus att filmer brukar komma upp flera timmar efter.

* flera vittnen har även sett civil poliser smyga omkring i kärrtorp flera timmar innan.
polisen visste om vad som skulle ske helt enkelt.

* i media har det beskrivits som att smr attackera ett gäng barnfamiljer och tanter men det vissa sig inte heller stämma utan dom få barn som var där va av andra anledningar! Och det hade inget med demonstrationen att göra.
I minna ögon var detta i stil med idrotts huliganer.
Smr blev ditt lurade med tanken att göra upp med afa/rf men mötes av media och en "fredlig demonstration"
Dom blev grundlurade helt enkelt !
Och följden skulle bli ett massivt media drev om rasism och smr och massa kampanjer för att i sluten drabba SD !
Jag är rätt övertygad om att detta är pk maffians sista desperata försök att stoppa SD framgångar!
För mediadrevar man om rasister och nasister så tror dom att kopplingar kommer göras med SD!

Vad tror ni?
Är dom senaste veckorna planterade?
Jag har svart att inte se samband med val året 2014!
Senast redigerad av Emil-Emil 2013-12-22 kl. 16:46.
Citera
2013-12-22, 16:44
Medlem
Nej
Citera
2013-12-22, 16:47
Medlem
Tomatos avatar
Skulle SMR planerat detta för att det är val 2014
Citera
2013-12-22, 16:48
Medlem
Mournbladess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emil-Emil
Har följt och funderat mycket om och kring "attacken" i kärrtorp!
Och jag är nu ganska säker på att allt är planerat! Och någon sort propaganda iför valet nästa år
Tänkte lista upp några saker som tyder på det.

Jag har svart att inte se samband med val året 2014!

Jo, visst var det så. Media, regering och våldsvänster i samarbete mot svenskar. Desperationen är dock otäck och visar vad illa ställt det är med Sverige. Etablissemanget håller på att förlora greppet och det enda som återstår nu är öppet våld. Brutalt våld sanktionerat av statsmakten.

Jag är rädd att valet 2014 är det sista fria valet i Sverige (om vi ens klarar oss dit.)

Lite skrämmande är det....
Citera
2013-12-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hahaha driver du?
Tyckte jag skrev att smr blev total lurade!
Självklart är det motståndsidan som stor för planerna!
Citera
2013-12-22, 16:51
Medlem
Vilken härlig dag! Ingen konfrontation men massor med bra musik och en grym stämning bland trevliga människor. Så ser det ut när vi antirasister samlas, ni kan tälja trägubbar och träna självförsvar på era bondmöten men denna känsla lär ni aldrig få uppleva
Citera
2013-12-22, 16:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Han menar väl att vänsterextremisterna och media lurade SMR i en fälla.

Rent taktiskt var det ju ingen dum plan om det vore sant. Men om det verkligen stämmer är ju en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in