2014-03-07, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
16000 av vilka ni skrämde bort ca 90% när ni började yla om "Jimmie Åkesson -Skicka grisen till
slakt!" Bra jobbat!

Det roliga är att även om de hade varit sant, så är 10% av 16000 fler än alla Sveriges nazister (inklusive deras fanboys på flashback).
Citera
2014-03-07, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av friinvandring
Smr attackerar en fredlig demonstration. Du får snacka hur mycket du vill om den här djungel grabben, men demonstrationens syfte var inte att skapa bråk.
Demonstrationen var antinazistisk, då är det väl inte så konstigt att "nazister" vill motdemonstrera?
Citat:
Självklart fanns det organiserade vänstersktivister med, annars hade ni väll misshandlat alla barn och pensionärer som deltog.
Hade inte våldsvänstern varit på plats så hade det inte uppstått några våldsamheter.
Citat:
JA saxlind det deltog faktisk äldre människor samt BARN.
Och exakt noll och inga av dem skadades.
Citat:
Ni fick stryk. Att bli slagna så att man tvingas backa enda in i skogen är att förlora fighten.
Vissa av oss blev lite tilltufsade (två(?) blev lite värre skadade), vänstern fick smaka sin egen medicin - det var värt det. De två gånger då polisen inte var i vägen drevs rödingarna bakåt, men det är klart att efter ett tag förlorar så klart en mindre grupp sin slagkraft och blir uppäten av en tio gånger större pöbel. Vi är alla människor av kött och blod.
Citat:
Det finns video på detta där man ser hur ni blir trycka iväg från torget. Men det kanske är SÄPO som fifflat med videon?
Vad jag förstått har polisen bara kommit över filmmaterial från en av de nationellas kameror som befann sig mitt i den nationella gruppen och därför inte visar så mycket. Därutöver har man väl halvdant material som folk från allmänheten lämnat in. Förhoppningsvis finns det bättre material någonstans som kan släppas i framtiden.
Citat:
Ni drar med pojkar på era slagsmål.
Jag har redan sagt att vissa som var på plats tydligen inte borde ha varit det även om de skötte sig bättre i rätten än i polisförhör.

---

Jag säger inte att Kärrtorp var någon dundersuccé och mycket hade kunnat gjorts bättre och borde ha gjorts annorlunda. Kärrtorp resulterar förmodligen i vissa negativa saker som onödiga fängelsestraff, men hade samtidigt vissa positiva effekter och de negativa sakerna ska inte överdrivas även om vänsterextremister gärna gör det. Svårare än så är det inte.
Citera
2014-03-07, 01:27
Medlem
Asså Saxlind... Jag förstår inte att du orkar, har du någon koppling till verkligheten? Det finns gott om bilder där man ser pensionärer och barn, det finns filmer där man hör barnen skrika i panik när nassesvinen kastar knallskott & flaskor på dem. I det 1000 sidor långa förundersökningsprotokollet vittnar polis efter polis om hur de vände ryggen mot SMR och försvarade dem.

Att du sen sitter ensam och säger att det ena efter det andra är en judelögn får inte er att verka mindre sektiga. Vill du ha någon som helst chans att nå ut till folk lär du försöka att åtminstone framstå som en människa som lever i verkligheten.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=BE9LoXfwuOI är det judarna som klistrat in ljudet av barn i den här tex?
Senast redigerad av Aldriggolare 2014-03-07 kl. 01:30.
Citera
2014-03-07, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Demonstrationen var antinazistisk, då är det väl inte så konstigt att "nazister" vill motdemonstrera?

Hade inte våldsvänstern varit på plats så hade det inte uppstått några våldsamheter.

Och exakt noll och inga av dem skadades.

Vissa av oss blev lite tilltufsade (två(?) blev lite värre skadade), vänstern fick smaka sin egen medicin - det var värt det. De två gånger då polisen inte var i vägen drevs rödingarna bakåt, men det är klart att efter ett tag förlorar så klart en mindre grupp sin slagkraft och blir uppäten av en tio gånger större pöbel. Vi är alla människor av kött och blod.

Vad jag förstått har polisen bara kommit över filmmaterial från en av de nationellas kameror som befann sig mitt i den nationella gruppen och därför inte visar så mycket. Därutöver har man väl halvdant material som folk från allmänheten lämnat in. Förhoppningsvis finns det bättre material någonstans som kan släppas i framtiden.

Jag har redan sagt att vissa som var på plats tydligen inte borde ha varit det även om de skötte sig bättre i rätten än i polisförhör.

---

Jag säger inte att Kärrtorp var någon dundersuccé och mycket hade kunnat gjorts bättre och borde ha gjorts annorlunda. Kärrtorp resulterar förmodligen i vissa negativa saker som onödiga fängelsestraff, men hade samtidigt vissa positiva effekter och de negativa sakerna ska inte överdrivas även om vänsterextremister gärna gör det. Svårare än så är det inte.

Du är enbart löjlig särskilt eftersom det finns så mycket bildbevis på nasseattacken
Citera
2014-03-07, 01:38
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldriggolare
Asså Saxlind... Jag förstår inte att du orkar, har du någon koppling till verkligheten? Det finns gott om bilder där man ser pensionärer och barn, det finns filmer där man hör barnen skrika i panik när nassesvinen kastar knallskott & flaskor på dem. I det 1000 sidor långa förundersökningsprotokollet vittnar polis efter polis om hur de vände ryggen mot SMR och försvarade dem.

Att du sen sitter ensam och säger att det ena efter det andra är en judelögn får inte er att verka mindre sektiga. Vill du ha någon som helst chans att nå ut till folk lär du försöka att åtminstone framstå som en människa som lever i verkligheten.

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=BE9LoXfwuOI är det judarna som klistrat in ljudet av barn i den här tex?
Det har ju bara avhandlats en miljard gånger i tråden redan, inga spädbarn eller tusenåriga tanter kom till skada och att ni av alla lipar över frågan om baaaaarn är ju gravt löjeväckande med tanke på att nationalister sen länge inte ens kan ta med sig sina familjer på demonstrationer på grund av hotbilden från våldsvänstern.

Jag var och tittade på en SDU-demonstration för några år sen. Deras tåg skyddades av jag vet inte hur många piketer och bilar och snutar och hästar och fan och hans moster och det bokstavligt talat ösregnade stenar, stolar, brandfacklor och allt som fanns löst i hela jävla stan, det såg ut som ett jävla krig, hundratals, säkert tusentals dårar försökte tränga igenom snutspärrarna. Hade inte snuten varit där så hade SDU:arna varit döda idag. Och några barn den gången var ju totalt uteslutet.
Citera
2014-03-07, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det har ju bara avhandlats en miljard gånger i tråden redan, inga spädbarn eller tusenåriga tanter kom till skada och att ni av alla lipar över frågan om baaaaarn är ju gravt löjeväckande med tanke på att nationalister sen länge inte ens kan ta med sig sina familjer på demonstrationer på grund av hotbilden från våldsvänstern.

Jag var och tittade på en SDU-demonstration för några år sen. Deras tåg skyddades av jag vet inte hur många piketer och bilar och snutar och hästar och fan och hans moster och det bokstavligt talat ösregnade stenar, stolar, brandfacklor och allt som fanns löst i hela jävla stan, det såg ut som ett jävla krig, hundratals, säkert tusentals dårar försökte tränga igenom snutspärrarna. Hade inte snuten varit där så hade SDU:arna varit döda idag. Och några barn den gången var ju totalt uteslutet.

Det som hänt tusen gånger är att nassarna här först säger "det är en judelögn att det fanns pensionärer eller barn där, manifestationen bestod av beväpnade vänsterextremister" och när man sen blir bemött av bevis på att det fanns barn och pensionärer på plats så kommer man med "när vuxna nazistiska män demonstrerar med sköldar och knivsäkra västar blir de anfallna av vänstern " och sen går det här i en ständig loop.
Citera
2014-03-07, 02:00
Medlem
-Wasteland-s avatar
Edit: Buggade ur och dubbelpostade.
Senast redigerad av -Wasteland- 2014-03-07 kl. 02:05.
Citera
2014-03-07, 02:02
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Det som hänt tusen gånger är att nassarna här först säger "det är en judelögn att det fanns pensionärer eller barn där, manifestationen bestod av beväpnade vänsterextremister" och när man sen blir bemött av bevis på att det fanns barn och pensionärer på plats så kommer man med "när vuxna nazistiska män demonstrerar med sköldar och knivsäkra västar blir de anfallna av vänstern " och sen går det här i en ständig loop.
Problemet är att ni ljuger om att det var en fredlig demonstration med barn när alla vet att våldsvänstern var där och var beväpnade. Inga barn anfölls av SMR så det ljuger ni om också. Sen blir det ju lite lustigt att du tycker det är rätt och riktigt att anfalla "nazister med sköldar" men fel när nationalister dyker upp på en våldsvänsterdemo (och ja, dom som anordnade skiten var aktivister vilket det finns källor på i tråden). Rödingarna vill ju slå nazister och jagar folk på stan, bränner ned bostäder och bilar och skit så jag fattar inte varför ni lipar nu när SMR accepterade inbjudningen den här gången - båda grupperna var nog rätt övertygade om att det skulle smälla.

Sen kan jag ju tycka att föräldrarna som tog med sig sina barn på en knivrödingfest är tragiskt oansvariga och olämpliga som vårdnadshavare.
Citera
2014-03-07, 02:17
Medlem
Citat:

Hur trögtänkt är du egentligen? Jag har inte förnekat att det fanns barn och pensionärer på plats. Det jag sa var att inga barn eller pensionärer blev skadade. Påstår du annat? Vad har du för bevis för det i så fall? Att barn skriker när massa antirasister började bråka är inget bevis för att barn gjorde illa sig. De nationella drog igång ett flyglarm när de var säkert 300 meter från torget och alla barn hade dragit sig undan, kvar i fronten stod nervösa rödingar som funderade på om de skulle slåss eller springa - till en början tvekade dem och blev drivna tillbaka över torget samtidigt som nationella plockade fanor ur händerna på dem, därefter samlade sig polisen och gick emellan och pepparsprayade flera av de nationella aktivisterna och framryckningen kom av sig och vänsterpöbeln hann samla sig och kunde tillsammans med polisen börja trycka tillbaka de nationella ut från torget. De nationella var för få och decimerade för att först kunna slå sig igenom polisens led och sedan kämpa på två fronter med rödingar framför och poliser i ryggen. Inte heller rödingarna sprang igenom polisledet, men de drev i alla fall polisen bakåt. Polisen försökte stoppa vänsterextremisterna genom att ställa upp sig på led mellan två hus som de nationella gått in emellan och då rundade rödingarna huset för att omringa de nationella men rödingarna blev bortjagade av de nationella och sedan dök det upp fler poliser. Därefter hade polisen åtminstone halvdan kontroll på situationen.

Det är en ärlig beskrivning av vad som hände utifrån mitt perspektiv i alla fall. Men förhållandena var inte rättvisa och det här är ingen jävla sport som man vinner på poäng i. Det viktiga är resultatet och resultatet var hanterbart för båda sidor. Hade man trollat bort polisen i slutet kanske de nationella hade slaktats, hade man trollat bort polisen i början kanske de nationella hade lyckats rensa torget. Men det är ju totalt irrelevanta hypotetiska resonemang.

Men visst, om du tycker att det hela handlar om en tävling som går ut på att få den andra gruppen att dra sig bakåt - då vann såklart vänstern. Men frågan är vilka som bryr sig om den "vinsten" och vad för praktisk relevans den har? Lämnade någon viktig långvarig medlem i Motståndsrörelsen organisationen på grund av att han fick någon smäll i Kärrtorp? Svar nej.

Det hela är på sin höjd en prestigeförlust som inte påverkar eller förändrar någonting av betydelse. Oavsett vad för propaganda vänstern offentligt spyr ur sig om kampblöjor och annat så talar alltid handling högre än ord. Börjar våldsvänstern attackera Motståndsrörelsens offentliga aktioner i Stockholm, då kan man konstatera att de har tappat respekten för organisationen. Fortsätter våldsvänstern att inte våga attackera organisationens offentliga aktioner, så visar det att de fortfarande bedömer att det inte är värt riskerna som det innefattar. Så enkelt är det och det spelar ingen roll hur många invektiv du kastar mot mig eller hur mycket du lipar över det.
Citera
2014-03-07, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Problemet är att ni ljuger om att det var en fredlig demonstration med barn när alla vet att våldsvänstern var där och var beväpnade. Inga barn anfölls av SMR så det ljuger ni om också. Sen blir det ju lite lustigt att du tycker det är rätt och riktigt att anfalla "nazister med sköldar" men fel när nationalister dyker upp på en våldsvänsterdemo (och ja, dom som anordnade skiten var aktivister vilket det finns källor på i tråden). Rödingarna vill ju slå nazister och jagar folk på stan, bränner ned bostäder och bilar och skit så jag fattar inte varför ni lipar nu när SMR accepterade inbjudningen den här gången - båda grupperna var nog rätt övertygade om att det skulle smälla.

Sen kan jag ju tycka att föräldrarna som tog med sig sina barn på en knivrödingfest är tragiskt oansvariga och olämpliga som vårdnadshavare.

Nazister är verkligen så verklighetsfrånvända att det är skrämmande.

Men nej du har självfallet rätt, om en folkmassa på några hundra innehåller 10 st organiserade antifascister har man ju all rätt i världen att kasta in glasflaskor och knallskott i den och ba "vi siktar ju inte på barnen så varför blir ni arga?". Fullständigt begriplig retorik, jag menar, ser jag några nassar gå runt i en galleria anser ju jag det helt korrekt att tända eld på hela stället o ba "ni ljuger ju om att det här är en fredlig shoppingdag, det är nazister här".
Citera
2014-03-07, 02:21
Medlem
Citat:
Nu är du bara en pinsam lögnare. Kan du nämna en enda gång då en seriös nationell debattör hävdat att det är en judelögn att det fanns pensionärer och barn på platsen? Annars är du som sagt var en pinsam lögnare.

Att det fanns barn och pensionärer på platsen är ett faktum, exakt hur många vet jag inte men det är ointressant för det är också ett faktum att de nationella signalerade med megafon på flera hundra meters avstånd så att barn och pensionärer hann dra sig undan.

Sedan är det också ett faktum att det fanns knivbeväpnade vänsterextremister på platsen. Eller förnekar du det?
Citera
2014-03-07, 02:26
Medlem
Citat:
Nazister är verkligen så verklighetsfrånvända att det är skrämmande.

Men nej du har självfallet rätt, om en folkmassa på några hundra innehåller 10 st organiserade antifascister har man ju all rätt i världen att kasta in glasflaskor och knallskott i den och ba "vi siktar ju inte på barnen så varför blir ni arga?". Fullständigt begriplig retorik, jag menar, ser jag några nassar gå runt i en galleria anser ju jag det helt korrekt att tända eld på hela stället o ba "ni ljuger ju om att det här är en fredlig shoppingdag, det är nazister här".
Är det okej att angripa t.ex. demonstrationer av SvP? Även om det finns kvinnor på plats? Även om det finns pensionärer på plats? Även om det finns barn på plats?

Många vänsterextremister anser i alla fall att det är det. Nu anser inte jag riktigt att det omvända är okej, men rent principiellt har ju ingen vänsterextremist rätt att klaga över att antirasister angrips oavsett kön och ålder ifall de själva anser att det är rätt att attackera nationella demonstrationer oavsett vad för sorts människor som deltar.

Men du kanske är mer mysvänster än våldsvänster så du får tycka att det är fel att attackera vissa sorts antirasister utan att man kan kalla dig hycklare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in