2014-03-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basura
Var har du sett det här? Inte hört något om det utom från nationella.
Några exempel på hur vänstern fått allt mer problem och negativ PR efter Kärrtorp:
Citat:
Sverige. Autonoma vänsteraktivister utgör det största hotet mot demokratin i Sverige.
Det hävdar Säpo.
”De har större förmåga än vit makt-anhängarna att använda våldsamma metoder”, säger chefsanalytiker Ahn-Za Hagström.
Störst risk att utsättas för politiskt våld löper SD-politiker.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/storsta-hotet-kommer-fran-vanster/
Citat:
Detta tillsammans med aggressiva utfall från scenen, sånger om "Jimmie Åkesson - skicka grisen till slakt" och långa tal om helt andra politiska frågor fick mig till slut att förstå att jag inte alls, som jag trott, var på en antinazistisk demonstration, utan på ett vänstermöte med extrema inslag. 15 000 av demonstrationsdeltagarna droppade av, kvar var 1000 frälsta med knytnävarna i luften.

Jag tror det var den största politiska och medmänskliga miss jag någonsin sett någon göra. Jag åkte linje 17 tillbaka hem, nedslagen.
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/

Polisen har äntligen tagit tag i utredningarna om allt RF utsatt SvP-Anna för i Västerås:

https://www.nordfront.se/dennis-miraballes-omhaktad-nu-aven-misstankt-for-forsok-till-mordbrand.smr
Citera
2014-03-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Några exempel på hur vänstern fått allt mer problem och negativ PR efter Kärrtorp:

http://www.sydsvenskan.se/sverige/storsta-hotet-kommer-fran-vanster/

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/

Polisen har äntligen tagit tag i utredningarna om allt RF utsatt SvP-Anna för i Västerås:

https://www.nordfront.se/dennis-miraballes-omhaktad-nu-aven-misstankt-for-forsok-till-mordbrand.smr

Säpos bedömning handlar om att det är valår. Inga konstigheter. Det som händer i etuna och västerås är i kölvattnet av artiklarna om extremistkriget, där som bekant SvP pekats ut som den andra stridande parten.

Sen är det ju skrattretande att du tar fram en pissliberal krönikör som irriterade sig på att vänstern förde fram politiska budskap på sin 16000 personers demo...

Att några kamrater torskar har hänt förr. Inget nytt under solen. Det enda egentliga nya efter kärrtorp är att tack vare FUP vet alla vilken tragisk sekt SMR är och fängelsedomarna kommer typ radera ut hela Näste 1 nu när alla fittorna hamnar bakom galler..
Citera
2014-03-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Säpos bedömning handlar om att det är valår. Inga konstigheter. Det som händer i etuna och västerås är i kölvattnet av artiklarna om extremistkriget, där som bekant SvP pekats ut som den andra stridande parten.
Kärrtorp ligger tidsmässigt mycket närmare gripandet av Miraballes än vad lokalmedias artiklar om extremistkriget gör.
Citat:
Sen är det ju skrattretande att du tar fram en pissliberal krönikör som irriterade sig på att vänstern förde fram politiska budskap på sin 16000 personers demo...
Varför är det skrattretande? Det som efterfrågades var ju just kritik mot våldsvänstern efter Kärrtorp, vilket den där artikeln som fått stor spridning innehöll. Det spelar ingen roll att ni samlar 16000 idioter en gång i en förort. SD och SvP kommer gå framåt i nästa val, Motståndsrörelsen kommer fortsätta att växa och skapa rubriker och det svenska folket kommer bli alltmer less på det mångkulturella skitsamhället. Det här märker ni i mongovänstern också, det är därför ni ljuger och gnäller så mycket för ni vet inte hur ni ska hantera det här
Citat:
Att några kamrater torskar har hänt förr. Inget nytt under solen. Det enda egentliga nya efter kärrtorp är att tack vare FUP vet alla vilken tragisk sekt SMR är och fängelsedomarna kommer typ radera ut hela Näste 1 nu när alla fittorna hamnar bakom galler..
Nigger please. Aktivitetsnivån är fortsatt hög i Stockholm och intresset för organisationen är större än någonsin. Ett fåtal personer kommer förmodligen få fängelse efter Kärrtorp, men Näste 1 står inte och faller med ett fåtal personer.

I FUP finns det en del info som det hade varit roligare om ni inte hade, men ni klarar ju inte ens av att tolka infon korrekt och drar galna slutsatser. Infon är heller inte alltför känslig, varför allt som ni lyfter fram som "smaskigt", "pinsamt" och "sektigt" måste kryddas med lögner, överdrifter och missförstånd av er för att några lättlurade människor ska tycka att informationen är uppseendeväckande:

Sanningen om AMA-systemet: Det är ett verktyg för att mäta individers och gruppers aktivitet.
Antirasistisk myt: De som får mycket AMA får fika med Klas Lund.

Direktiv om hur man tilltalar varandra, äter osv: En tillfällig grej som Näste 1 testade på under aktivistdagarna.
Antirasistisk myt: Alla i Motståndsrörelsen tilltalar varandra med titlar hela tiden och det finns till och med direktiv om hur medlemmar ska sova.
Citera
2014-03-03, 08:41
Medlem
Citat:
Varför är det skrattretande? Det som efterfrågades var ju just kritik mot våldsvänstern efter Kärrtorp, vilket den där artikeln som fått stor spridning innehöll. Det spelar ingen roll att ni samlar 16000 idioter en gång i en förort.

LOL! Här har vi ju ett praktexempel på det där sekttänkandet. "16 000 idioter"? Har du noterat att 16 000 personer, som samlades EN GÅNG för en antirasistisk demo, är fler personer än Motståndsrörelsen lyckats samla på SAMTLIGA aktiviteter ni haft sedan ni startade? Hela Sverige skrattar åt er och ni bara viftar bort dem som idioter. Ni är för roliga...

Vem är han "gaystjärten" som omnämns i ett protokoll? Och varför får han det smeknamnet?
Citera
2014-03-03, 10:42
Avslutad
Citat:
LOL! Här har vi ju ett praktexempel på det där sekttänkandet. "16 000 idioter"? Har du noterat att 16 000 personer, som samlades EN GÅNG för en antirasistisk demo, är fler personer än Motståndsrörelsen lyckats samla på SAMTLIGA aktiviteter ni haft sedan ni startade? Hela Sverige skrattar åt er och ni bara viftar bort dem som idioter. Ni är för roliga...

Vem är han "gaystjärten" som omnämns i ett protokoll? Och varför får han det smeknamnet?
Ursäkta, men vem är det som skrattar? Hela Sverige får extrempanik och mobiliserar precis allt man har, rödingar i en härlig röra med svartskallar, liberaler och snutar med dig som fronttrupp på Flashback. Det sista du kan hävda är att du skrattar, frågan är om du överhuvudtaget kan sova på nätterna med tanke på att du inte kan slita dig från SMR och vad de pysslar med?
Citera
2014-03-03, 16:59
Medlem
Citat:
LOL! Här har vi ju ett praktexempel på det där sekttänkandet. "16 000 idioter"?
Jag tänker inte slösa bort mer tid på en idiot som verkar ha fastnat mentalt på en 13-årings nivå, nu hamnar du på ignore-listan.
Citat:
Vem är han "gaystjärten" som omnämns i ett protokoll?
Namnet står väl med i FUP?
Citat:
Och varför får han det smeknamnet?
Det angår inte dig.

---

OnT så fortsätter rättegången idag.
Citera
2014-03-03, 18:37
Medlem
Citat:
OnT så fortsätter rättegången idag.

Var du där?
Citera
2014-03-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Var du där?
Nej, jag bor för långt bort och har inte möjlighet att närvara alla dagar. Är dock sugen på att åka ner på torsdag på sista rättegångsdagen, det vore trevligt att vara på plats i fall någon av de häktade blir försatta på fri fot efter rättegången. Men får se hur det blir.
Citera
2014-03-03, 18:52
Medlem
Citat:
Nej, jag bor för långt bort och har inte möjlighet att närvara alla dagar. Är dock sugen på att åka ner på torsdag på sista rättegångsdagen, det vore trevligt att vara på plats i fall någon av de häktade blir försatta på fri fot efter rättegången. Men får se hur det blir.

Ja det förstår jag,det var ett svalt intresse ifrån fulmedia idag,men det lär vara större imorgon när Hagberg,Blixt och Jusztin ska höras.
Citera
2014-03-03, 19:41
Avslutad
Citat:

Hur blir det med åtal mot dig? Du anhölls väl den 15/12 som alla andra? Lades allt ner eller vad hände?
Citera
2014-03-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Hur blir det med åtal mot dig? Du anhölls väl den 15/12 som alla andra? Lades allt ner eller vad hände?
Åklagaren påstår ju att de vill åtala ett 30-tal personer och att de sju som åtalas nu bara åtalas i en första omgång eftersom rättsväsendet måste hantera minderåriga och frihetsberövade personer mer skyndsamt. Så det finns väl en inte helt obetydligt risk att jag kommer åtalas tillsammans med flera andra personer i kommande rättegångar.
Citera
2014-03-03, 20:01
Avslutad
Citat:
Åklagaren påstår ju att de vill åtala ett 30-tal personer och att de sju som åtalas nu bara åtalas i en första omgång eftersom rättsväsendet måste hantera minderåriga och frihetsberövade personer mer skyndsamt. Så det finns väl en inte helt obetydligt risk att jag kommer åtalas tillsammans med flera andra personer i kommande rättegångar.

Häktade kan de väl fortsätta förhala men det är nog sant angående de minderåriga. Sen lär väl åklagaren känna att hon har tillräckligt på fötter för en fällande dom ang anstiftan till våldsamt upplopp. Lär väl bli mellan 4-10år i sing-song för dessa gossar.

En rak och ärlig fråga: vad tycker du om att näste 1 hade med sig mindreåriga på den här aktiviteten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in