2018-06-16, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Och därför läste du det som att jag syftade på ditt dåliga beteende? Snacka om att känna sig träffad! Alkohol är ingen orsak till promiskuitet, det är en ursäkt.
Det är verkligen inte nödvändigt att jag känner mig träffad för att tolka dig som att du tror något om mig när det är vad som antyds av det du skriver.
2018-06-16, 10:35
Medlem
Citat:
Alkohol är ingen orsak till promiskuitet, det är en ursäkt.
Så du förstår trots allt inte att alkohol påverkar människors beteende?
2018-06-16, 10:38
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det var inte vad jag skrev. Jag skrev att jämförelsen var omogen.
Du är givetvis i din fulla rätt att tycka det är omoget att påpeka absurditeten i att lyda lagar blint .

De muslimer som skriver de drakoniska lagarna i MENA-området anser att deras arbete är gott och till gagn för mänskligheten , förhoppningsvis gäller detta även den svenska lagstiftande församlingen , trots detta blir slutresultatet ibland inte fullt så perfekt......
2018-06-16, 10:56
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Det är verkligen inte nödvändigt att jag känner mig träffad för att tolka dig som att du tror något om mig när det är vad som antyds av det du skriver.
Jag har inte antytt något annat än vad jag skrev avseende de som skyller sin promiskuitet på sitt alkoholintag, vilket jag förklarade vara ett typiskt missbruksbeteende. Pröva läs det skriver istället för att tolka sitt som ditt. DET är inte nödvändigt öht!
2018-06-16, 11:08
Medlem
sherms avatar
Citat:
Så du förstår trots allt inte att alkohol påverkar människors beteende?
Tillbaka till lekhörnan på ditt lokala dagis. Där kan du och dina inbillningar sitta tillsammans och knåpa hamlgubbar bäst ni vill.
2018-06-16, 11:40
Medlem
Citat:
Jag har inte antytt något annat än vad jag skrev avseende de som skyller sin promiskuitet på sitt alkoholintag, vilket jag förklarade vara ett typiskt missbruksbeteende. Pröva läs det skriver istället för att tolka sitt som ditt. DET är inte nödvändigt öht!
När man märker att det man skriver helt uppenbart kan tolkas som riktat mot personen man svarar och man inte gör något försök att specificera en annan betydelse så utgår jag från att personen som skriver inte alls har något emot att personen tolkar det om riktat mot dem utan antagligen är ute efter den effekten. När du sedan dessutom facepalmar tolkningen och pratar om att inbilla sig saker så verkar du inte direkt ärlig.

Citat:
Tillbaka till lekhörnan på ditt lokala dagis. Där kan du och dina inbillningar sitta tillsammans och knåpa hamlgubbar bäst ni vill.
Kan du inte istället för att skriva om lekhörnor på dagis beskriva hur det faktum att alkohol påverkar människors beteende kan samexistera med det här: "Alkohol är ingen orsak till promiskuitet, det är en ursäkt."

Menar du att alkohol påverkar andra beteenden men just inte sexuella beteenden? Jag tror fortfarande inte att du överhuvudtaget inte inser att alkohol påverkar människors beteenden, det är bara det att det är typ den enda logiska slutsatsen jag kan se till hur du uttrycker dig. Så förklara, snälla.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2018-06-16 kl. 11:55.
2018-06-17, 11:40
Medlem
Citat:
Alkohol påverkar människors beteende, någon som druckit kommer bland annat ha mindre hämningar än normalt, det är verkligheten. Att säga "man är ansvarig för sitt beteende även om man druckit" gör inte den verkligheten mindre verklig. Det har mer att göra med vilken inställning man har gentemot den verkligheten, att man/du kommer döma beteendet ändå.

Det är ju till exempel inget mildare straff för misshandel för att personen som misshandlade hade druckit alkohol, men verkligheten är ändå att våldsamheter är vanligare bland de som druckit alkohol.

Oavsett om våldsamheter är vanligare på fyllan så är man lika ansvarig för sitt beteende oavsett. Samma gäller med promiskuitet.
2018-06-17, 11:58
Medlem
sherms avatar
Citat:
Kan du inte istället för att skriva om lekhörnor på dagis beskriva hur det faktum att alkohol påverkar människors beteende kan samexistera med det här: "Alkohol är ingen orsak till promiskuitet, det är en ursäkt."
Att konsumera alkohol är ett val, det är inte något som någon är tvingad till. Det gäller även de som dricker för att främja sitt promiskuösa leverne.
2018-06-17, 13:33
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Att konsumera alkohol är ett val, det är inte något som någon är tvingad till. Det gäller även de som dricker för att främja sitt promiskuösa leverne.
Alkohol uppmuntras för att den förmår oss att släppa hämningar, eller som en del säger, fungerar som musöppnare.
Vill man inte ha det så kan man skippa alkohol.
Eller låter man sig påverkas av grupptryck månntro?
2018-06-17, 13:38
Medlem
tinybitss avatar
Problemet handlar snarare om att det finns forskning som visar att desto fler sexuella partners före äktenskap ökar risken för skilsmässa. Då kvinnan alltså har 10-20 partners före äktenskapet gör det alltså nästan helt sannolikt att det blir en skilsmässa.
2018-06-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Vad fan är problemet egentligen?
Följ lagen och håll käft.

Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Läs tråden. Lagen är dålig och skall inte och efterlevs inte.
Där! problem solved.

Värdegrundslagen?
2018-06-17, 16:15
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Är det ett val att sova varje natt också?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in