2018-06-16, 03:29
Medlem
Munsprut?

Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Ni vet vad jag menar. En tjej som vill ligga har inga större problem med det och det flesta svenska tjejer har 20+ sexpartner innan de fyller tjugo. Jag personligen har mycket mer respekt för de horor som förstår att ta betalt för att bli knullade. Diskutera.

Edit: detta har definitivt med jämställdhet att göra, troligen också feminism det är det vi ska diskutera. Eller närmare bestämt sexualliberaliseringens baksida

Hela denna frågeställningen landar ju i att män är oregerliga sexbestar?
Så sedan detta "diskutera"?
Har jag hamnat mitt i en skoluppsats för mellanstadielever nu?
Senast redigerad av manot 2018-06-16 kl. 04:28.
2018-06-16, 07:43
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Hela denna frågeställningen landar ju i att män är oregerliga sexbestar?
Så sedan detta "diskutera"?
Har jag hamnat mitt i en skoluppsats för mellanstadielever nu?
Det är inget fel med att män vill sprida sina gener till så många som möjligt, det är mäns naturliga beteende. Men det enda som hindrar dom är samhället som inte accepterar det. Men i dem modernare tidena så har det blivit okej för män att leva i det beteendet och de därför man ser så många problem i samhället. Men för honor är det är inte bra beteende att ligga runt, det är dekadent samtid som förstör Samhället .
2018-06-16, 07:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Vad fan är problemet egentligen?
Följ lagen och håll käft.

Jag håller med! Detsamma gäller ju givetvis när vi pratar om barnagifte i Jemen och dödsstraff för att bli våldtagen i vissa länder. Det är reglerat i 'lag' och därmed ska alla som protesterar "hålla käften".

Följ gällande lag och håll käften! Lagen är perfekt! Alltid!!
2018-06-16, 08:55
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Vad fan är problemet egentligen?
Följ lagen och håll käft.
Och när lagen föreskriver att man hänger bögar från lyftkranar , stenar våldtagna kvinnor till döds och halshugger icke-muslimer på torget ???

Tycker du fortfarande samma sak ?
2018-06-16, 09:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Och när lagen föreskriver att man hänger bögar från lyftkranar , stenar våldtagna kvinnor till döds och halshugger icke-muslimer på torget ???

Tycker du fortfarande samma sak ?

Mogen jämförelse. Det du pratar om är att oskyldiga människor tas livet av. En sexköpslag är lite annat. Resten begriper du själv.
2018-06-16, 09:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Mogen jämförelse. Det du pratar om är att oskyldiga människor tas livet av. En sexköpslag är lite annat. Resten begriper du själv.

Nä, du har fel. Resten begriper du själv..
2018-06-16, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Man är ansvarig för sitt beteende även om man druckit.
Alkohol påverkar människors beteende, någon som druckit kommer bland annat ha mindre hämningar än normalt, det är verkligheten. Att säga "man är ansvarig för sitt beteende även om man druckit" gör inte den verkligheten mindre verklig. Det har mer att göra med vilken inställning man har gentemot den verkligheten, att man/du kommer döma beteendet ändå.

Det är ju till exempel inget mildare straff för misshandel för att personen som misshandlade hade druckit alkohol, men verkligheten är ändå att våldsamheter är vanligare bland de som druckit alkohol.
2018-06-16, 10:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nä, du har fel. Resten begriper du själv..

2018-06-16, 10:13
Medlem
Du skrev det här:
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Typiskt missbruksbeteende att skylla sitt dåliga beteende på alkoholen.
som kommentar till att jag tog upp alkohol som del av orsak till promiskuitet.
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Att du ens kunde inbilla att jag diskuterade din person
Att jag ens kunde inbilla mig att det var riktad mot mig, helt otroligt långsökt.
2018-06-16, 10:17
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lag är lag , eller hur ?

Hade du tänkt att cherrypicka vilka lagar som passar din ideologi och strunta i resten ?
2018-06-16, 10:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Lag är lag , eller hur ?

Hade du tänkt att cherrypicka vilka lagar som passar din ideologi och strunta i resten ?

Det var inte vad jag skrev. Jag skrev att jämförelsen var omogen.
2018-06-16, 10:23
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Du skrev det här:

som kommentar till att jag tog upp alkohol som del av orsak till promiskuitet.

Att jag ens kunde inbilla mig att det var riktad mot mig, helt otroligt långsökt.
Och därför läste du det som att jag syftade på ditt dåliga beteende? Snacka om att känna sig träffad! Alkohol är ingen orsak till promiskuitet, det är en ursäkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in