Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-07, 15:34
  #1
Medlem
Tjaa
Tänkt kanske att flytta till kortedala, finns billiga 2or där nära torget.. har jobbet inne i stan så ca 20 min med vagn,
någon som kan tippsa om området? bra/dåligt? osv osv..
Citera
2013-12-07, 16:01
  #2
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Bor du i Gbg nu så vet du väl redan hur det är i Kortedala?

Jag skulle inte flytta dit om jag hade ett val. Finns bra och dåliga saker där precis som på andra ställen, men det är ju inte något som lockar precis. Händer en del där.
Citera
2013-12-07, 16:09
  #3
Medlem
Otems avatar
Kortedala kanske inte är något vidare område, men hela området är ju inte ett massivt
ghetto som alla tror, jag har faktiskt sommarjobbat i Kortedala flera år, det var i södra
delen, (röda tegelhus) Mestadels svenskar där, såg en del invandrare som strök runt
längre upp. Kommer du längre upp mot Norra Kortedala och Bergsjön börjar det fyllas
på med mestadels invandrare. Hör dig om med andra, kolla upp vilka delar av området
som är bra.
Citera
2013-12-07, 16:24
  #4
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Kortedala kanske inte är något vidare område, men hela området är ju inte ett massivt
ghetto som alla tror, jag har faktiskt sommarjobbat i Kortedala flera år, det var i södra
delen, (röda tegelhus) Mestadels svenskar där, såg en del invandrare som strök runt
längre upp. Kommer du längre upp mot Norra Kortedala och Bergsjön börjar det fyllas
på med mestadels invandrare. Hör dig om med andra, kolla upp vilka delar av området
som är bra.
Bara för att det finns "svenskar" där gör det inte till något vidare bra ställe.

Majoriteten av "svenskarna" som bor där är alkisar, knarkare, AFA, psykfall och allmänt trasigt folk.
Citera
2013-12-07, 16:29
  #5
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Bara för att det finns "svenskar" där gör det inte till något vidare bra ställe.

Majoriteten av "svenskarna" som bor där är alkisar, knarkare, AFA, psykfall och allmänt trasigt folk.

Du säger de asså? Där jag sommarjobbade bodde normala svenska barnfamiljer, pensionärer
och ungdomar........vet inte var i området du har varit, men jag håller med om att det är
mycket skit folk där, dock inte där jag sommarjobbade.
Citera
2013-12-07, 16:42
  #6
Medlem
Kortedala har ganska dåligt rykte. Inte så illa som Bergsjön osv. Och varför förstår jag inte.
Bor där själv och det är ju jättefint här. Jag har skogen precis utanför fönstret. Där jag bor är det väldigt lugnt och skönt. Bodde på ett annat ställe i Kortedala tidigare och det var prima det med. Inga störande grannar på något av ställena. Fin natur precis utanför huset. Fina hus, inga Miljonprojektshus utan mest 3 våningstegel.

Jag kan rekommendera Kortedala. Det är inte alls så illa som folk påstår.

Det är ju en bit att åka med vagnen. Det är så sanslöst många stationer,den stannar ju jämnt.
Visst det är många enmanstält med barnvagn ute och går. Och speciellt på vagnen. Hälften av dom går av i Bellevue,den andra hälften fortsätter till Bergsjön.

Några "alkisar, knarkare, AFA, psykfall och allmänt trasigt folk" har jag inte sett till.
Citera
2013-12-07, 17:39
  #7
Medlem
Kortedala är inte kanon men inte heller värdelöst. Bodde tidigare i Gamlestan vilket ligger typ 2 hållplatser närmare stan. Kan du inte gå över den prisklassen så är det förmodligen ett av de bättre områdena i den prisklassen. Mycket på grund av hur nära till stan det är. 15 minuter in till stan är helt okej!
Citera
2013-12-07, 17:59
  #8
Medlem
Gamlestan är soft. Ligger betydligt mer än 2 stationer närmare. Det var det bästa med Gamlestan. 2 stationer så var man i stan. Känns skummare än Kortedala tycker jag. Inte lika fint,skumma hus,skumma människor. Systemet och dom krogarna där gör inte saken bättre.
Citera
2013-12-07, 20:18
  #9
Medlem
Stryker ju en del skumma "element" runt ffa KortedalaTorg men är du inte ute mycket på natten (ta hellre Taxi stället för vagnen hem i så fall) så är du nog rätt trygg.
Citera
2013-12-07, 20:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSune
Kortedala har ganska dåligt rykte. Inte så illa som Bergsjön osv. Och varför förstår jag inte.
Bor där själv och det är ju jättefint här. Jag har skogen precis utanför fönstret. Där jag bor är det väldigt lugnt och skönt. Bodde på ett annat ställe i Kortedala tidigare och det var prima det med. Inga störande grannar på något av ställena. Fin natur precis utanför huset. Fina hus, inga Miljonprojektshus utan mest 3 våningstegel.

Jag kan rekommendera Kortedala. Det är inte alls så illa som folk påstår.

Det är ju en bit att åka med vagnen. Det är så sanslöst många stationer,den stannar ju jämnt.
Visst det är många enmanstält med barnvagn ute och går. Och speciellt på vagnen. Hälften av dom går av i Bellevue,den andra hälften fortsätter till Bergsjön.

Några "alkisar, knarkare, AFA, psykfall och allmänt trasigt folk" har jag inte sett till.

Då borde du skaffa glasögon!
Citera
2013-12-08, 08:57
  #11
Medlem
Kongruensbojds avatar
Kortedalasonen och indiepopparen Jens Lekman fick nog av att trakasseras av både blattar och nassar och drog därifrån. Han hade väl inbrott inte bara en gång, utan flera. Och allt han hade att erbjuda var gamla LP-skivor.
Citera
2013-12-08, 17:12
  #12
Medlem
Läst lite av allt ni skrivit o googlat lite o så o i helhet så verkar det som det är mycket som händer där :/
verkar vara ett stökigt område nära torget? Centrala delen då alltså , läste att det vart skottlossningar o så mera centralt i Kortedala, verkar ju ej vara något vidare
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback