Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-08, 17:15
  #13
Medlem
Och läser enligt statistik så blir det värre och värre för varje år som går,
Citera
2013-12-08, 18:19
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memory100
Läst lite av allt ni skrivit o googlat lite o så o i helhet så verkar det som det är mycket som händer där :/
verkar vara ett stökigt område nära torget? Centrala delen då alltså , läste att det vart skottlossningar o så mera centralt i Kortedala, verkar ju ej vara något vidare
Nu är det ju så bra att dom skjuter i nästan alla stadsdelar. Så det spelar ingen roll,du kommer inte undan ändå.

Och det var väl ett tag sen ? Minns inga nyligen.

Ja ja, jag trivs i alla fall. Make of that what you will.
Citera
2013-12-09, 00:10
  #15
Medlem
Axzions avatar
Jag har bott i Kortedala hela mitt liv, så fort jag får chansen drar jag härifrån haha, flytta INTE hit. Det är dåligt p.g.a så många orsaker, bara googla på kortedala så får du se.
Citera
2013-12-09, 08:13
  #16
Medlem
kostymnisses avatar
Kortedala har ju bättre rykte än många andra likadana områden då det lyckades hålla problemen borta längre än t.ex. Bergsjön, Länsmansgården etc. Dock så blev det ju så att när det väl rämnade gick det fort.
Sedan är ju vagnarna dit inte kul med tanke på vart spåren leder...
Citera
2013-12-09, 21:51
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axzion
Jag har bott i Kortedala hela mitt liv, så fort jag får chansen drar jag härifrån haha, flytta INTE hit. Det är dåligt p.g.a så många orsaker, bara googla på kortedala så får du se.


Jasså är det verkligen så illa? har bara hört negativt om kortedala sedan jag frågat runt folk, tror nog inte jag flyttar dit då haha
Citera
2013-12-09, 21:52
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Kortedala har ju bättre rykte än många andra likadana områden då det lyckades hålla problemen borta längre än t.ex. Bergsjön, Länsmansgården etc. Dock så blev det ju så att när det väl rämnade gick det fort.
Sedan är ju vagnarna dit inte kul med tanke på vart spåren leder...

Bra rykte ? haha inte vad jag läst/hört iaf..
Citera
2013-12-09, 22:03
  #19
Medlem
Vissa delar av kortedala är idylliska. Andra delar kan se väldigt sunkiga ut.

Förut iallafall när jag bodde där för tjugo år sedan var det ett lugnt ställe som inte alls hade dåligt rykte såsom Bergsjön.

Senaste åren har det förändrats. Man ser på polisrapporterna att det är mycket tråkigt som händer i Kortedala. Nu är det nog så att Kortedala ännu är ganska uppdelat och att några gator är helt ok medan andra mer liknar Bergsjön och Angered.

Att bo nära torget skulle jag inte göra. Redan för tjugo år sedan tillhörde torget de områden som folk inte gick om de kunde undvika det och de som bodde där kunde hitta alkisar i trappuppgången. Systembolaget där var populärt minst sagt.
Citera
2013-12-10, 07:36
  #20
Medlem
zotarmossas avatar
Systembolaget finns inte kvar på torget.

Bor själv i Kortedala och trivs bra, finns mycket fina hus och närhet till natur. Jag upplever verkligen inte Kortedala som något problemområde, men å andra sidan springer jag inte omkring snorfull på torget om kvällarna heller. Det jag vill ge minus för är:

- Hemköp på Kortedala torg, kan vara allmänt mayhem och kassapersonalen är inte av det kvickaste slaget.

- Förbindelser in till stan. Går ju tre linjer ut hit men det blir ju spårvagnstrassel titt som tätt och då kan det dröja evigheter innan någon ersättningsbuss dyker upp. När den väl gör det är den ofta knökfull och kör bara förbi.
Citera
2013-12-10, 14:26
  #21
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memory100
Bra rykte ? haha inte vad jag läst/hört iaf..

Jag har inte sagt något om BRA rykte. Däremot BÄTTRE rykte än Bergsjön, Länsman etc då det faktiskt var så att Kdala länge slapp problem som sagt. Nu har det blivit en del problem där med men iom att det dröjde längre tid än på övriga ställen lever en del av det goda ryktet kvar hos fler även om det kan vara fel...
Citera
2013-12-10, 22:09
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag har inte sagt något om BRA rykte. Däremot BÄTTRE rykte än Bergsjön, Länsman etc då det faktiskt var så att Kdala länge slapp problem som sagt. Nu har det blivit en del problem där med men iom att det dröjde längre tid än på övriga ställen lever en del av det goda ryktet kvar hos fler även om det kan vara fel...


haha verkar ju vara påväg åt samma håll
Citera
2013-12-11, 16:00
  #23
Medlem
ArneIIIs avatar
Tycker kostymnisse sammanfattar det ganska bra. Kortedala har traditionellt haft bättre rykte än Bergsjön, Länsmans och liknande områden men man kan fråga sig om det egentligen är så i verkligheten ,i alla fall de senaste åren. Tycker Kortedala blir värre ju närmare Bergsjön man kommer. Nymånegatan heter väl det sydligaste området? Där verkar det vara ganska ok men då är man väl nästan i Kviberg.

Sedan så spelar det väl ingen roll hur många blattar som bor i Kortedala då många av de svenskar som bor där ofta är utslagna, desperata, psyksjuka eller alkoholister.
Citera
2013-12-11, 20:09
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Tycker kostymnisse sammanfattar det ganska bra. Kortedala har traditionellt haft bättre rykte än Bergsjön, Länsmans och liknande områden men man kan fråga sig om det egentligen är så i verkligheten ,i alla fall de senaste åren. Tycker Kortedala blir värre ju närmare Bergsjön man kommer. Nymånegatan heter väl det sydligaste området? Där verkar det vara ganska ok men då är man väl nästan i Kviberg.

Sedan så spelar det väl ingen roll hur många blattar som bor i Kortedala då många av de svenskar som bor där ofta är utslagna, desperata, psyksjuka eller alkoholister.

:///////
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback