Citat:
Ursprungligen postat av
njaexs
Har tänkt att kanske söka till Örebro universitet till hösten men är inte säker, dock en allmän fråga som antagligen berör de flesta kontrakt. Men hur fungerar det egentligen när man får en bostad? Får man en förfrågan om man vill ha lägenheten och svara ba enkelt "ja" eller gör man något med bankID eller får man papper hem? Hur funkar det rent praktiskt undrar jag.
Ställde mig i bostadskö i början av December 2014 hinner man samla ihop tillräckligt tror ni för att slippa bostadsgarantin utan att man faktiskt hittar någon egen studentbostad?
Jag var intresserad av Matematikerprogrammet, någon här som gått det och kan säga vad den tyckte om det?
Via ÖBOs hemsida kommer du att kunna få välja tre lägenheter att söka per omgång. Efter att ansökningstiden är utgången kommer du att få tacka ja/nej om du vill stå kvar i kön beroende på vilken plats du hamnade på. Resten gällande kontrakt är jag osäker på, men man fick instruktioner när man fick boende.
Du borde kunna få ihop tillräckligt med poäng för ett korridorsrum eller en i delad lägenhet i alla fall! =)