2015-01-20, 16:03
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnersAreRunners
Bostadsgaranti är ett lotteri, allt handlar om vilka du hamnar med. Mycket riktigt som ni nämner så är det alltid ett delat boende. Det kan vara allt från att du ska dela en lägenhet med 1 person eller uppemot 3 personer. Områden där bostadsgaranti erbjuds är Vivalla, Baronbackarna samt varberga. Periodvis väldigt stökiga områden, i synnerhet Vivalla, men ställena är långt ifrån ghetton.

Är inte bara i dessa områden, man kan ha tur och få i city med.
Citera
2015-01-20, 16:15
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Är inte bara i dessa områden, man kan ha tur och få i city med.

Det stämmer väl, går även att få relativt central. Det ska dock nämns att chansen att du får ett boende centralt istället för de 3 angivna bostadsområdena är väldigt låg. Det primära är de 3 bostadsområdena som jag nämnde.
Senast redigerad av GunnersAreRunners 2015-01-20 kl. 16:19.
Citera
2015-02-02, 17:33
Medlem
dont_blame_mes avatar
Är det någon som har info om universitetsgatan? Vad som ingår i ettorna egentligen?

Hört rykten om att TV ingår, hoppas jag kan ha min tv istället för deras? Hur är det med internet, parkering i närheten och hur är tv-utbudet?
Citera
2015-02-03, 09:40
Medlem
Grmmbls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont_blame_me
Är det någon som har info om universitetsgatan? Vad som ingår i ettorna egentligen?

Hört rykten om att TV ingår, hoppas jag kan ha min tv istället för deras? Hur är det med internet, parkering i närheten och hur är tv-utbudet?
På universitetsgatan hyrs väl lägenheterna ut omöblerade så vitt jag vet så jag skulle inte tro att TV ingår. Kanske är TV-utbudet som åsyftas?
Citera
2015-02-03, 11:15
Medlem
dont_blame_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grmmbl
På universitetsgatan hyrs väl lägenheterna ut omöblerade så vitt jag vet så jag skulle inte tro att TV ingår. Kanske är TV-utbudet som åsyftas?

vet ej, drf jag frågar.

fått bekräftat att el och 100/10 telia mbb ingår i hyran!
tvn är jag fortf ute efter
Citera
2015-02-03, 23:39
Medlem
njaexss avatar
Har tänkt att kanske söka till Örebro universitet till hösten men är inte säker, dock en allmän fråga som antagligen berör de flesta kontrakt. Men hur fungerar det egentligen när man får en bostad? Får man en förfrågan om man vill ha lägenheten och svara ba enkelt "ja" eller gör man något med bankID eller får man papper hem? Hur funkar det rent praktiskt undrar jag.

Ställde mig i bostadskö i början av December 2014 hinner man samla ihop tillräckligt tror ni för att slippa bostadsgarantin utan att man faktiskt hittar någon egen studentbostad?

Jag var intresserad av Matematikerprogrammet, någon här som gått det och kan säga vad den tyckte om det?
Citera
2015-02-04, 08:50
Medlem
Grmmbls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njaexs
Har tänkt att kanske söka till Örebro universitet till hösten men är inte säker, dock en allmän fråga som antagligen berör de flesta kontrakt. Men hur fungerar det egentligen när man får en bostad? Får man en förfrågan om man vill ha lägenheten och svara ba enkelt "ja" eller gör man något med bankID eller får man papper hem? Hur funkar det rent praktiskt undrar jag.

Ställde mig i bostadskö i början av December 2014 hinner man samla ihop tillräckligt tror ni för att slippa bostadsgarantin utan att man faktiskt hittar någon egen studentbostad?

Jag var intresserad av Matematikerprogrammet, någon här som gått det och kan säga vad den tyckte om det?
Via ÖBOs hemsida kommer du att kunna få välja tre lägenheter att söka per omgång. Efter att ansökningstiden är utgången kommer du att få tacka ja/nej om du vill stå kvar i kön beroende på vilken plats du hamnade på. Resten gällande kontrakt är jag osäker på, men man fick instruktioner när man fick boende.

Du borde kunna få ihop tillräckligt med poäng för ett korridorsrum eller en i delad lägenhet i alla fall! =)
Citera
2015-04-03, 11:17
Medlem
Ungefär hur länge måste man ha stått i kö hos öbo för att få en studentlägenhet eller ett korridorrum? Undrar om man hinner få ett till hösten skulle man ställa sig i kö nu.
Citera
2015-04-03, 11:55
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulazim
Ungefär hur länge måste man ha stått i kö hos öbo för att få en studentlägenhet eller ett korridorrum? Undrar om man hinner få ett till hösten skulle man ställa sig i kö nu.
Jag hade bara 95 dagar när jag försökte och fick det första jag sökte.
Citera
2015-04-03, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Jag hade bara 95 dagar när jag försökte och fick det första jag sökte.

Tack för svaret. 95 dagar låter inte så farligt.
Citera
2015-04-27, 23:39
Medlem
Har sökt ett program i Örebro till hösten och kommer säkert in. Bör jag ställa mig i kö redan nu? Hur ser det ut med utbudet av studentlägenheter där? Man är inte garanterad en lägenhet om man som ny student bor långt åt helvete från Örebro?

Kan ni tipsa om lite hemsidor som jag bör ställa mig i kö på?
Citera
2015-04-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iturbe
Har sökt ett program i Örebro till hösten och kommer säkert in. Bör jag ställa mig i kö redan nu? Hur ser det ut med utbudet av studentlägenheter där? Man är inte garanterad en lägenhet om man som ny student bor långt åt helvete från Örebro?

Kan ni tipsa om lite hemsidor som jag bör ställa mig i kö på?

Snälla någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in