2012-10-11, 15:46
  #721
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=NG3Z3DauYkM

Kollar man denna film låter det väldigt lovande ÖU, men att 83% av alla studenter fått jobb? Det kan ju inte vara sant, isf räknar dom med o-kvalificerade arbeten som att sitta i kassan som utbildad civilekonom.

83% som fått KVALIFICERADE jobb direkt efter, njaaaaaaaa
Citera
2012-10-11, 17:29
  #722
Medlem
Tjenare jag skall börja i örebro till VT13. Jag har cirka 950 Köpoäng, vad kan jag få lgh? vart är det bästa och vad för köpoäng krävs för att nå dem bästa lgh?

Mvh Stockholmaren
Citera
2012-10-11, 17:39
  #723
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goblin1337
Tjenare jag skall börja i örebro till VT13. Jag har cirka 950 Köpoäng, vad kan jag få lgh? vart är det bästa och vad för köpoäng krävs för att nå dem bästa lgh?

Mvh Stockholmaren
http://www.obo.se/sv/Bostader/Statistik-kopoang/ Här kan du kolla tidigare poäng som krävdes för varje område.
Citera
2012-10-11, 18:52
  #724
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themodel.
http://www.youtube.com/watch?v=NG3Z3DauYkM

Kollar man denna film låter det väldigt lovande ÖU, men att 83% av alla studenter fått jobb? Det kan ju inte vara sant, isf räknar dom med o-kvalificerade arbeten som att sitta i kassan som utbildad civilekonom.

83% som fått KVALIFICERADE jobb direkt efter, njaaaaaaaa

http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/sparapension/article15571351.ab#xtor=AD-500-[spara]-[]-[Textlank]-[aftonbladet
Citera
2012-10-11, 19:02
  #725
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/sparapension/article15571351.ab#xtor=AD-500-[spara]-[]-[Textlank]-[aftonbladet
HAHA, fuck det här!
Jag ska läsa krigsvetenskap på försvars högskolan istället
Citera
2012-10-11, 19:15
  #726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/sparapension/article15571351.ab#xtor=AD-500-[spara]-[]-[Textlank]-[aftonbladet
Vad vill du ha sagt med det där?
Citera
2012-10-11, 20:50
  #727
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themodel.
Vad vill du ha sagt med det där?
Iof endast en utbildning som är med och jag vet inte riktigt vad dom menar med "Ekonomi/Administration", (troligtvis ekonomi kandidat med inriktning administration). Men ingångslönen för Örebro universitet, Ekonomi/Administration, är 18351 kr och efter några år 19657 kr, vilket gör att utbildningen tar en 5:e sämtaplats i lönestatistiken hos de som läst på högskola/universitet.

Med en sån låg genomsnittslön, förmodligen efter 3 års studier så antar jag att 83% inkluderar okvalificerade arbeten.
Citera
2012-10-11, 20:54
  #728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Iof endast en utbildning som är med och jag vet inte riktigt vad dom menar med "Ekonomi/Administration", (troligtvis ekonomi kandidat med inriktning administration). Men ingångslönen för Örebro universitet, Ekonomi/Administration, är 18351 kr och efter några år 19657 kr, vilket gör att utbildningen tar en 5:e sämtaplats i lönestatistiken hos de som läst på högskola/universitet.

Med en sån låg genomsnittslön, förmodligen efter 3 års studier så antar jag att 83% inkluderar okvalificerade arbeten.

Jo det måste det ju vara! Alltså ännu ett bevis på att deras ekonomi-utbildningar är ett skämt
Citera
2012-10-13, 15:49
  #729
Medlem
Vilka sidor är det som gäller om man ska ställa sig i bostadskö? Jag vill plugga till HT2013.

Måste vara en 3:a i ett hyffsat "barnvänligt" område då vi är familj
Citera
2012-10-13, 16:15
  #730
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themodel.
Vilka sidor är det som gäller om man ska ställa sig i bostadskö? Jag vill plugga till HT2013.

Måste vara en 3:a i ett hyffsat "barnvänligt" område då vi är familj
Framför allt Öbo förmedlar många bostäder, men där måste man stå bra länge innan man får tag på lägenhet. http://www.obo.se
Sen finns det en hel hög med privata bostadsvärdar i Örebro, hos de flesta gäller det att man skickar in en intresseanmälan bara. På denna sida listar man upp de flesta: http://www.minhyresvard.se/orebro.html
Citera
2012-10-13, 17:16
  #731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmiss
Framför allt Öbo förmedlar många bostäder, men där måste man stå bra länge innan man får tag på lägenhet. http://www.obo.se
Sen finns det en hel hög med privata bostadsvärdar i Örebro, hos de flesta gäller det att man skickar in en intresseanmälan bara. På denna sida listar man upp de flesta: http://www.minhyresvard.se/orebro.html
Hur länge då menar du? Pratar du år via Öbo?
Citera
2012-10-13, 17:33
  #732
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themodel.
Hur länge då menar du? Pratar du år via Öbo?
Jag fick tag i ett korridorsrum för dryga månaden sen, då hade jag stått i kö nästan ett år. Detta var via Öbo student. Där är kötiderna aningen kortare.
Söker man via "vanliga" Öbo så handlar det om 8-10 år skulle jag tippa på efter att ha sett många lägenheter där den femte i kön har strax över 3000 kö-poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in