2012-10-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmiss
Jag fick tag i ett korridorsrum för dryga månaden sen, då hade jag stått i kö nästan ett år. Detta var via Öbo student. Där är kötiderna aningen kortare.
Söker man via "vanliga" Öbo så handlar det om 8-10 år skulle jag tippa på efter att ha sett många lägenheter där den femte i kön har strax över 3000 kö-poäng.
Oj, då är det i princip kört för en barnfamilj att hitta något där då?
Citera
2012-10-13, 17:47
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av themodel.
Oj, då är det i princip kört för en barnfamilj att hitta något där då?
Det finns alltid folk som hyr ut i andrahand!
Sen kan du, som jag skrev, kolla med privata hyresvärdar. Ni kommer säkerligen hitta något!
Kolla även orter runtom Örebro som ligger inom pendlingsavstånd, t.ex. Hallsberg (även fast det är ett ställe för volvo-raggare).
Citera
2012-10-13, 17:53
Medlem
Citat:
Sen kan du, som jag skrev, kolla med privata hyresvärdar. Ni kommer säkerligen hitta något!
Kolla även orter runtom Örebro som ligger inom pendlingsavstånd, t.ex. Hallsberg (även fast det är ett ställe för volvo-raggare).
Pallar du linka några privata? Vore sjyst! Men kan man hyra i andrahand över en längre period ( typ år ) man lär ju ha lite trygghet iaf som barnfamilj
Citera
2012-10-13, 18:31
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Karlskoga är också inom pendlingsavstånd och har för mig att det är lätt att bostad där. Samma gäller Arboga
Citera
2012-10-13, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Karlskoga är också inom pendlingsavstånd och har för mig att det är lätt att bostad där. Samma gäller Arboga
Tack för tipsen, fast 45min med bil känns för långt. Tänkte mig mer nån mil men det kanske blir svårt
Senast redigerad av themodel. 2012-10-13 kl. 18:52.
Citera
2012-10-13, 19:13
Medlem
elmisss avatar
Citat:
Pallar du linka några privata? Vore sjyst! Men kan man hyra i andrahand över en längre period ( typ år ) man lär ju ha lite trygghet iaf som barnfamilj
Ja, på denna sida har de listan en hel drös med privata hyresvärdar:
http://www.minhyresvard.se/orebro.html

Kumla ligger också inom pendlingsavstånd, och det ligger dryga 2 mil söder om Örebro!

Kollar man på blocket så finns det oftast folk som är villiga att hyra ut i andrahand i långa perioder, finns folk som ska vara borta över ett år och där låter det ju lovande!
Dock hyr ju vissa bara ut i någon månad (1-3).
Citera
2012-10-13, 20:01
Medlem
Citat:
Ja, på denna sida har de listan en hel drös med privata hyresvärdar:
http://www.minhyresvard.se/orebro.html

Kumla ligger också inom pendlingsavstånd, och det ligger dryga 2 mil söder om Örebro!

Kollar man på blocket så finns det oftast folk som är villiga att hyra ut i andrahand i långa perioder, finns folk som ska vara borta över ett år och där låter det ju lovande!
Dock hyr ju vissa bara ut i någon månad (1-3).
Ja men precis, blir väl att regga sig på allt som går och sen se om man ens kommer in i höst, tack för tipsen. Men fan man tycker ju att om man bosätter sig 2 mil utanför skolan borde det vara hyffsat lätt att få tag i
Citera
2012-10-14, 22:13
Medlem
Förstår inte riktigt en sak.

Jag har reggat mig på en massa sidor nu, tex öbo. Räcker det med att fylla i alla sina uppgifter och regga sig på själva hemsidan eller måste man söka specifika områden/lägenheter?

Skulle vara skönt om det är allmäna poäng man har att söka efter mer specifikt område senare.

Har man någon förtur om man har barn,jobb och en insats-lägenhet i dagsläget?
Citera
2012-10-14, 22:44
Medlem
LuktSuddiGums avatar
-
Senast redigerad av LuktSuddiGum 2012-10-14 kl. 22:58.
Citera
2012-10-14, 22:50
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Förstår inte riktigt en sak.

Jag har reggat mig på en massa sidor nu, tex öbo. Räcker det med att fylla i alla sina uppgifter och regga sig på själva hemsidan eller måste man söka specifika områden/lägenheter?

Skulle vara skönt om det är allmäna poäng man har att söka efter mer specifikt område senare.

Har man någon förtur om man har barn,jobb och en insats-lägenhet i dagsläget?
"Förtur ges till bostadssökande som inte bor inom pendlingsavstånd från Örebro. Kravet är en nyanställning (tillsvidareanställning 100%) hos en arbetsgivare i Örebro. Den ansökan som bedöms som mest angelägen har företräde oavsett om andra ansökningar lämnats in före."

Man måste lägga in intresseanmälan på alla lägenheter man är intresserad av (max 3 intresseanmälningar samtidigt hos öbo) för att kunna få något. Att du lägger in önskade områden i profilen, ger bara svars mejl där det som är ledigt i dessa områden visas upp.

Har du precis reggat dig hos öbo, så ser det inte så ljust ut tyvärr, om du inte får förtur. Lycka till.
Citera
2012-10-15, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
"Förtur ges till bostadssökande som inte bor inom pendlingsavstånd från Örebro. Kravet är en nyanställning (tillsvidareanställning 100%) hos en arbetsgivare i Örebro. Den ansökan som bedöms som mest angelägen har företräde oavsett om andra ansökningar lämnats in före."

Man måste lägga in intresseanmälan på alla lägenheter man är intresserad av (max 3 intresseanmälningar samtidigt hos öbo) för att kunna få något. Att du lägger in önskade områden i profilen, ger bara svars mejl där det som är ledigt i dessa områden visas upp.

Har du precis reggat dig hos öbo, så ser det inte så ljust ut tyvärr, om du inte får förtur. Lycka till.

Ok, jo just öbo är nog tufft. Kanske ska vända mig till andra ställen? Det bästa kanske är att försöka hitta jobb före HT2013. Jag är ju fast anställd av ett bemanningsföretag som även finns i Örebro, så det kan vara en lättare väg kanske?
Citera
2012-10-15, 02:21
Medlem
Om man väljer att bo en halvtimme med bil/bus från skolan. Är det lika kört då, eller betydligt lättare att få tag i något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in