2012-04-21, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Kommer ha 130 när jag börjar leta bostad, antar att det är typ brickebacken jag också kommer hamna i?

Vet personligen inte helt säkert hur det ser ut detta år, men året jag började behövde man nog närmare 200 för att hamna i något annat än Brickebacken, men om du är med och anmäler till lägenheter/korridorsrum på öbo kan du säkert få tag i någonting.

Om inte annat så kolla med privata fastighetsbolag, brukar alltid vara lättare.
Citera
2012-04-21, 16:53
Medlem
Du vill inte bo i Vivalla eller Baronbackarna. Tärnvägen är riktigt bra, finns 1,5or och 3or där även Almby är bra. Universitetgatan och studievägen likaså. De privata fastighetsföretagen som du borde signa upp dig på eller göra intresseanmälan på är, Behrn fastigheter dem har lägenheter på t ex Tärnvägen. JE-bygg har också på tärnvägen och lite annat i Almby, Svenska kyrkan har fastigheter också. Sen har asplunds lägenheter vid Universitetsgatan.
De korridorer som är bra är dem som ligger i Tybble och Studentgatan.
Du har bostadsgaranti om du inte får lägenhet och det hjälper kåren dig med i början om du inte har bostad
Citera
2012-04-21, 17:06
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lecapitaine
Var någonstans hittade du statistiken?
http://www.vhs.se/
Citat:
Ursprungligen postat av Worglunk
Vet personligen inte helt säkert hur det ser ut detta år, men året jag började behövde man nog närmare 200 för att hamna i något annat än Brickebacken, men om du är med och anmäler till lägenheter/korridorsrum på öbo kan du säkert få tag i någonting.

Om inte annat så kolla med privata fastighetsbolag, brukar alltid vara lättare.
Illa Fastt kollar man runt på Öbo så verkar ju allt vara möblerat Vafan jag vill inte h deras gamla äckliga möbler, jag vill ha mina egna
Senast redigerad av LuktSuddiGum 2012-04-21 kl. 17:11.
Citera
2012-04-21, 18:36
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Illa Fastt kollar man runt på Öbo så verkar ju allt vara möblerat Vafan jag vill inte h deras gamla äckliga möbler, jag vill ha mina egna
Finns både möblerade och omöblerade, men som sagt, sök privata också (finns en lista tidigare i tråden). På vissa ställen finns det iaf plats att lägga möblerna i en garderob... Jag lyckades iaf lägga in en äcklig skrivbordsstol i garderoben
http://i42.tinypic.com/2n9gyuv.jpg
Citera
2012-04-21, 18:56
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Finns både möblerade och omöblerade, men som sagt, sök privata också (finns en lista tidigare i tråden). På vissa ställen finns det iaf plats att lägga möblerna i en garderob... Jag lyckades iaf lägga in en äcklig skrivbordsstol i garderoben
http://i42.tinypic.com/2n9gyuv.jpg
Jag vet, menade bara att det finns väldigt många möblerade
Citera
2012-04-22, 03:31
Medlem
dderules avatar
Örebro är en jävla skämstskola som bara lev universitet på grund av den fete. Min syrra har en komåpis som pluggade där ett tag, innan hon insåg att det bara var en skola för jävla bönder.

Vill du kvala in i a eller åtminstone b-klassen (dvs lund, su, gu) gör du bäst i att välja nåt annat.
Citera
2012-04-22, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dderule
Örebro är en jävla skämstskola som bara lev universitet på grund av den fete. Min syrra har en komåpis som pluggade där ett tag, innan hon insåg att det bara var en skola för jävla bönder.

Vill du kvala in i a eller åtminstone b-klassen (dvs lund, su, gu) gör du bäst i att välja nåt annat.

Märkligt att en "skämstskola" får bedriva läkarutbildning. Kom in i matchen...
Citera
2012-04-22, 09:57
Medlem
Lecapitaines avatar
Hur ser det ut i varberga då?
Citera
2012-04-22, 11:57
Medlem
lehlehs avatar
Citat:

Faktiskt väldigt mycket sämre än Brickebacken om något... Ligger helt åt andra sidan stan
Citera
2012-04-22, 14:52
Medlem
Citat:

Bra om du har bil eller ska bo tillsammans med någon. Ligger en bit från skolan men ligger å andra sidan ganska nära ett fett ica maxi och citygross. Går bra bussar därifrån till uni också!
Citera
2012-05-03, 00:09
Medlem
Kaixs avatar
Skulle uppskattas om någon berättar lite hur nollningen inom handelssektionen är samt hur länge den pågår
Citera
2012-05-03, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
Skulle uppskattas om någon berättar lite hur nollningen inom handelssektionen är samt hur länge den pågår

Nollningen börjar den 29e augusti pågår i 4 veckor totalt med ett litet uppehåll i slutet fram till sista kvällen . Det kommer att vara diverse temakvällar minst en gång i veckan. är det något mer du undrar över är det bara att skriva över PM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in