2012-03-05, 00:48
  #229
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Varje sektion utnämner sin general, svamp, årets nolla/fadder + lite annat ibland så med 7 sektioner blir det minst 28 pers som får en utmärkelse, troligen ca 60 pers. Så tror inte din kompis ljuger.. är inte jättesvårt att få en utmärkelse.. egen erfarenhet
Vilka fick utmärkelser i din sektion? Vet du det ?
Citera
2012-03-08, 19:38
  #230
Medlem
lehlehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckk
Någon som studerar/studerat Systemutvecklarprogrammet/Systemvetenskapliga programmet?
Är det något ni rekommenderar?

Studerar Systemvetenskapliga programmet VT-12 just nu. Det är kul men väldigt svårt! Räkna inte med en dans på rosor om du väljer detta!
Citera
2012-04-01, 20:45
  #231
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehleh
Studerar Systemvetenskapliga programmet VT-12 just nu. Det är kul men väldigt svårt! Räkna inte med en dans på rosor om du väljer detta!

Skulle du kunna berätta hur schemat är, och hur stora är klasserna?
Citera
2012-04-02, 22:28
  #232
Medlem
lehlehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
Skulle du kunna berätta hur schemat är, och hur stora är klasserna?


Nästan bara dåliga föreläsningar och vår klass består utav drygt 60-70 pers varav fler än hälften kommer droppa till nästa termin. Sitter just nu o krigar med programmeringen och vår otroligt dåliga lärare förstör väldigt väldigt VÄLDIGT mycket då det inte är särskilt lätt att försöka sätta sig in i SQL och Java på under 2 månader... Otroligt låg kvalite på programmeringsläraren just nu hoppas inte han är kvar till nästa termin då jag kanske söker A kursen igen...
Citera
2012-04-04, 23:01
  #233
Medlem
KraiT-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehleh
Nästan bara dåliga föreläsningar och vår klass består utav drygt 60-70 pers varav fler än hälften kommer droppa till nästa termin. Sitter just nu o krigar med programmeringen och vår otroligt dåliga lärare förstör väldigt väldigt VÄLDIGT mycket då det inte är särskilt lätt att försöka sätta sig in i SQL och Java på under 2 månader... Otroligt låg kvalite på programmeringsläraren just nu hoppas inte han är kvar till nästa termin då jag kanske söker A kursen igen...

Hur är det med nollning och sånt i början för systemvetarna. Existerar det ens?
Citera
2012-04-06, 00:30
  #234
Medlem
lehlehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KraiT-
Hur är det med nollning och sånt i början för systemvetarna. Existerar det ens?

Vi tillhör Sesam sektionen och sesams nollningar är bra. Dock var jag bara med på ett par st men det är mycket fest absolut!
Citera
2012-04-14, 18:10
  #235
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehleh
Nästan bara dåliga föreläsningar och vår klass består utav drygt 60-70 pers varav fler än hälften kommer droppa till nästa termin. Sitter just nu o krigar med programmeringen och vår otroligt dåliga lärare förstör väldigt väldigt VÄLDIGT mycket då det inte är särskilt lätt att försöka sätta sig in i SQL och Java på under 2 månader... Otroligt låg kvalite på programmeringsläraren just nu hoppas inte han är kvar till nästa termin då jag kanske söker A kursen igen...

Har nu skickat ansökan till Systemvetenskap HT-2012. Har kollat runt lite på Örebro universitets hemsida angående när terminen börjar samt när nollningen och sådant är. Finner dock ingenting, vet du datumen?

En annan fråga, får man hem information på posten gällande tider och sådant från universitetet?? Lite nervöst eftersom jag ska jobba i sommar och skulle vilja veta ifall det krockar ihop sig.
Citera
2012-04-14, 18:45
  #236
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehleh
Nästan bara dåliga föreläsningar och vår klass består utav drygt 60-70 pers varav fler än hälften kommer droppa till nästa termin. Sitter just nu o krigar med programmeringen och vår otroligt dåliga lärare förstör väldigt väldigt VÄLDIGT mycket då det inte är särskilt lätt att försöka sätta sig in i SQL och Java på under 2 månader... Otroligt låg kvalite på programmeringsläraren just nu hoppas inte han är kvar till nästa termin då jag kanske söker A kursen igen...
Är det mycket undervisning och litteratur på engelska?
Citera
2012-04-15, 14:13
  #237
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Är det mycket undervisning och litteratur på engelska?

I andra universitet ska det tydligen vara en stor del av litteraturen på engelska inom Systemvetenskap. Hittar dock ingen information om detta på Örebro universitets hemsida. Du bör nog ändå vara beredd på att det finns en hel del litteraturer på engelska.
Citera
2012-04-15, 14:16
  #238
Medlem
lehlehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
Har nu skickat ansökan till Systemvetenskap HT-2012. Har kollat runt lite på Örebro universitets hemsida angående när terminen börjar samt när nollningen och sådant är. Finner dock ingenting, vet du datumen?

En annan fråga, får man hem information på posten gällande tider och sådant från universitetet?? Lite nervöst eftersom jag ska jobba i sommar och skulle vilja veta ifall det krockar ihop sig.

Välkommen till programmet i förhand!

Jag har lite luddigt minne men om jag minns rätt så började jag min första termin i slutet utav januari. Du lär väl börja din termin till juli/aug någonting? Det som sker efter att du blivit antagen är "registrering" - vilket är som ett upprop, dvs du måste registrera dig för att kunna börja studera.

Du kommer tillhöra Handelshögskolan och ska då registrera dig här:

http://www.oru.se/Institutioner/Handelshogskolan-vid-Orebro-universitet/Studentinfo/Studentinfo/Registrering/Ny-student/

Just nu ligger gamla registreringstiderna uppe men sidan kommer antagligen att uppdateras när det börjar närma sig. Du kommer att få information via mail om något så ja tror inte att det skickas ut några brev (osäker men jag fick i vilket fall inga som helst brev utan allt sker via internet nu förtiden). Alla datum kommer komma ut i efterhand och sist av allt kommer ditt schema. Försök att se till och vara klar med jobbet till slutet av juli så borde det lösa sig.

Du kommer ha riktigt kul på nollningen. Vi får se till att du hamnar i min nollningsgrupp

Om du nu inte bor i Örebro se för guds skull till att ställa dig i Öbos bostadskö ASAP!


Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Är det mycket undervisning och litteratur på engelska?

Programmeringen är på engelska men den mesta undervisningen är på svenska. När du sedan går upp på B-nivå så är majoriteten utav litteraturen på engelska
__________________
Senast redigerad av lehleh 2012-04-15 kl. 14:19.
Citera
2012-04-15, 14:23
  #239
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehleh
Välkommen till programmet i förhand!

Jag har lite luddigt minne men om jag minns rätt så började jag min första termin i slutet utav januari. Du lär väl börja din termin till juli/aug någonting? Det som sker efter att du blivit antagen är "registrering" - vilket är som ett upprop, dvs du måste registrera dig för att kunna börja studera.

Du kommer tillhöra Handelshögskolan och ska då registrera dig här:

http://www.oru.se/Institutioner/Handelshogskolan-vid-Orebro-universitet/Studentinfo/Studentinfo/Registrering/Ny-student/

Just nu ligger gamla registreringstiderna uppe men sidan kommer antagligen att uppdateras när det börjar närma sig. Du kommer att få information via mail om något så ja tror inte att det skickas ut några brev (osäker men jag fick i vilket fall inga som helst brev utan allt sker via internet nu förtiden). Alla datum kommer komma ut i efterhand och sist av allt kommer ditt schema. Försök att se till och vara klar med jobbet till slutet av juli så borde det lösa sig.

Du kommer ha riktigt kul på nollningen. Vi får se till att du hamnar i min nollningsgrupp

Om du nu inte bor i Örebro se för guds skull till att ställa dig i Öbos bostadskö ASAP!




Programmeringen är på engelska men den mesta undervisningen är på svenska. När du sedan går upp på B-nivå så är majoriteten utav litteraturen på engelska

Får tacka så mycket! Man borde väl komma in med 15 i snitt i BI kvoten.

Läste nyss på deras hemsida att höstterminen 2012 börjar 3 september, vilket jag hoppas stämmer för jag arbetar ända till den 20 augusti Angående bostadskön så har jag ställt mig i kön sen länge tillbaka, har i skrivande stund 179 poäng än så länge. tack för informationen!
Citera
2012-04-15, 14:53
  #240
Medlem
lehlehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
Får tacka så mycket! Man borde väl komma in med 15 i snitt i BI kvoten.

Läste nyss på deras hemsida att höstterminen 2012 börjar 3 september, vilket jag hoppas stämmer för jag arbetar ända till den 20 augusti Angående bostadskön så har jag ställt mig i kön sen länge tillbaka, har i skrivande stund 179 poäng än så länge. tack för informationen!

Haha oj ja då va jag helt ute och cyklade med juli/aug datumet!

Oja med 15 kommer du komma in, inga problem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in