Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
Har nu skickat ansökan till Systemvetenskap HT-2012. Har kollat runt lite på Örebro universitets hemsida angående när terminen börjar samt när nollningen och sådant är. Finner dock ingenting, vet du datumen?
En annan fråga, får man hem information på posten gällande tider och sådant från universitetet?? Lite nervöst eftersom jag ska jobba i sommar och skulle vilja veta ifall det krockar ihop sig.
Välkommen till programmet i förhand!
Jag har lite luddigt minne men om jag minns rätt så började jag min första termin i slutet utav januari. Du lär väl börja din termin till juli/aug någonting? Det som sker efter att du blivit antagen är "registrering" - vilket är som ett upprop, dvs du måste registrera dig för att kunna börja studera.
Du kommer tillhöra Handelshögskolan och ska då registrera dig här:
http://www.oru.se/Institutioner/Handelshogskolan-vid-Orebro-universitet/Studentinfo/Studentinfo/Registrering/Ny-student/
Just nu ligger gamla registreringstiderna uppe men sidan kommer antagligen att uppdateras när det börjar närma sig. Du kommer att få information via mail om något så ja tror inte att det skickas ut några brev (osäker men jag fick i vilket fall inga som helst brev utan allt sker via internet nu förtiden). Alla datum kommer komma ut i efterhand och sist av allt kommer ditt schema. Försök att se till och vara klar med jobbet till slutet av juli så borde det lösa sig.
Du kommer ha riktigt kul på nollningen. Vi får se till att du hamnar i min nollningsgrupp
Om du nu inte bor i Örebro se för guds skull till att ställa dig i Öbos bostadskö ASAP!
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Är det mycket undervisning och litteratur på engelska?
Programmeringen är på engelska men den mesta undervisningen är på svenska. När du sedan går upp på B-nivå så är majoriteten utav litteraturen på engelska