2012-04-15, 16:06
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehleh
Haha oj ja då va jag helt ute och cyklade med juli/aug datumet!

Oja med 15 kommer du komma in, inga problem!

Jo, jag tänkte det eftersom urval 2 är den 6 augusti

Får hoppas att betyget räcker till, har annars ett mindre bra HP att konkurrera med också.
Citera
2012-04-15, 16:11
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
I andra universitet ska det tydligen vara en stor del av litteraturen på engelska inom Systemvetenskap. Hittar dock ingen information om detta på Örebro universitets hemsida. Du bör nog ändå vara beredd på att det finns en hel del litteraturer på engelska.
Citat:
Programmeringen är på engelska men den mesta undervisningen är på svenska. När du sedan går upp på B-nivå så är majoriteten utav litteraturen på engelska
Helvete, jag som knappt klarar av att läsa en pekbok för 2 åringar på engelska Kuggning här kommer jag
Citera
2012-04-15, 16:21
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Helvete, jag som knappt klarar av att läsa en pekbok för 2 åringar på engelska Kuggning här kommer jag

Du har en hel kommande sommar att lära dig på
Citera
2012-04-15, 16:22
Medlem
lehlehs avatar
Citat:

Haha det är ingen fara du klarar det! Vi har väldigt goda handledare som är elever på högre nivå som hjälper oss, välkommen till programmet du med!
Citera
2012-04-15, 16:46
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Du har en hel kommande sommar att lära dig på
Tveksamt Känner dock en som gått systemvetenskapligt som har lovat att hjälpa mig
Citat:
Haha det är ingen fara du klarar det! Vi har väldigt goda handledare som är elever på högre nivå som hjälper oss, välkommen till programmet du med!
Tack, blev dock systemutveckling som förstahandval
Citera
2012-04-15, 16:52
Medlem
Kaixs avatar
Citat:
Tveksamt Känner dock en som gått systemvetenskapligt som har lovat att hjälpa mig

Fan är det för skillnad på systemutveckling och systemvetenskap? Den försnämnda är bara på två år såg jag nu
Citera
2012-04-15, 17:03
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Fan är det för skillnad på systemutveckling och systemvetenskap? Den försnämnda är bara på två år såg jag nu
Tror det är mer programmering i det förstnämnda och mer mot projektledning i det sistnämnda. Så har jag uppfattat det iallafall när jag surfat runt.
Citera
2012-04-15, 17:49
Medlem
lehlehs avatar
Citat:

Nej nej nej välj absolut inte detta [VARNING]

Systemvetenskapliga programmet och utvecklarprogrammet läser exakt samma kurser fast utvecklarprogrammet har väldigt mycket högre kvar på sig att klara alla kurser på en gång eftersom att det bara är två år.

Du kommer ha väldigt väldigt svårt att klara en sådan utbildning. Med systemvetenskapliga programmet har du friare tyglar och du får enklare hjälp när du inte klarar en kurs. Välj absolut inte systemutvecklarprogrammet!

Systemvetenskapliga:
Informatik A 30P
Informatik B 60P
Informatik C 30P
Valfritt 60P (Dessa poäng är räddningen och många skulle aldrig klara utbildningen utan dessa valfria)

Systemutvecklarprogrammet:
Informatik A 30P
Informatik B 60P
Informatik C 30P

Du läser nu alla kurser allt efter varandra utan någon som helst valmöjlighet. Ta systemvetenskapliga och om du inte vill läsa tre år så ta bara ut din högskoleexamen efter två år.

Här kommer kruxet:

Klarar du inte en kurs på t.ex A nivå får du inte gå vidare till B nivå. Och får du inte gå vidare till informatik B nivå måste du läsa andra kurser för t.ex få CSN och kunna bo kvar i din studentbostad. Har du då inte valfria poäng får du INTE platsgaranti på valfria kurserna vilket innebär att du konkurrerar med resterande folk som söker program/kurser.

Jag kan förklara mer i PM om det är något du inte förstår men ett väldigt hett tips till dig är att byta fort som attan innan antagningen stänger imorgon!
Citera
2012-04-15, 17:53
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Nej nej nej välj absolut inte detta [VARNING]

Systemvetenskapliga programmet och utvecklarprogrammet läser exakt samma kurser fast utvecklarprogrammet har väldigt mycket högre kvar på sig att klara alla kurser på en gång eftersom att det bara är två år.

Du kommer ha väldigt väldigt svårt att klara en sådan utbildning. Med systemvetenskapliga programmet har du friare tyglar och du får enklare hjälp när du inte klarar en kurs. Välj absolut inte systemutvecklarprogrammet!

Systemvetenskapliga:
Informatik A 30P
Informatik B 60P
Informatik C 30P
Valfritt 60P (Dessa poäng är räddningen och många skulle aldrig klara utbildningen utan dessa valfria)

Systemutvecklarprogrammet:
Informatik A 30P
Informatik B 60P
Informatik C 30P

Du läser nu alla kurser allt efter varandra utan någon som helst valmöjlighet. Ta systemvetenskapliga och om du inte vill läsa tre år så ta bara ut din högskoleexamen efter två år.

Här kommer kruxet:

Klarar du inte en kurs på t.ex A nivå får du inte gå vidare till B nivå. Och får du inte gå vidare till informatik B nivå måste du läsa andra kurser för t.ex få CSN och kunna bo kvar i din studentbostad. Har du då inte valfria poäng får du INTE platsgaranti på valfria kurserna vilket innebär att du konkurrerar med resterande folk som söker program/kurser.

Jag kan förklara mer i PM om det är något du inte förstår men ett väldigt hett tips till dig är att byta fort som attan innan antagningen stänger imorgon!
För sent, redan skickat min ansökan
Citera
2012-04-15, 17:56
Medlem
Citat:
För sent, redan skickat min ansökan
Du kan fortfarande ändra väl?
Citera
2012-04-15, 17:59
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Du kan fortfarande ändra väl?
Skickade in min ansökan igår.
Citera
2012-04-15, 18:02
Medlem
lehlehs avatar
Citat:
Skickade in min ansökan igår.

Du kan fortfarande ändra din ansökan även om du skickat in den. Bara o trycka på ändra anmälan på antagningssidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in