2019-07-01, 19:16
Medlem
Idag har dom spärrat möjligheten att fylla på Comviq kontantkort med Wifog poäng...!
Jag är inte alls förvånat. Ett antal användare med många konton har satt i system att överföra till vad dom kallar "Comviqbanken". En kille skröt på ett forum att han hadde upparbetad 15000 kronor i "Comviqbanken".
Inte var det väl det som var meningen med avtalet Wifog / Comviq...!? Man ville erbjuda en möjlighet att ringa/surfa utlands, samt lösa problemet med Tres dåliga täckning i delar av Sverige.
Nu får man bara hoppas att Wifog kan hitta en lösning, t.ex införa en begränsning per månad för att förhindra missbruk, så man kan fortsätta...
Utan möjligheten att kombinera Wifog med Comviq ändras nog sitsen radikalt för en del användare.
Senast redigerad av yalledingo 2019-07-01 kl. 19:29.
Citera
2019-07-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
Idag har det varit tvärrstopp på reklamen under hela förmiddagen! Hoppas det beror på att det är en ny uppdaterad app på väg!

Bara idag? Igår var det tvärstopp, funkade inte alls.

Citat:
Idag har dom spärrat möjligheten att fylla på Comviq kontantkort med Wifog poäng...!
Jag är inte alls förvånat. Ett antal användare med många konton har satt i system att överföra till vad dom kallar "Comviqbanken". En kille skröt på ett forum att han hadde upparbetad 15000 kronor i "Comviqbanken".
Inte var det väl det som var meningen med avtalet Wifog / Comviq...!? Man ville erbjuda en möjlighet att ringa/surfa utlands, samt lösa problemet med Tres dåliga täckning i delar av Sverige.
Nu får man bara hoppas att Wifog kan hitta en lösning, t.ex införa en begränsning per månad för att förhindra missbruk, så man kan fortsätta...
Utan möjligheten att kombinera Wifog med Comviq ändras nog sitsen radikalt för en del användare.

Trist. Just nu har jag bara Comviq. Då jag som tidigare nämnt i tråden har problem med att beställa simkort med Wifog Zero. Så hade tänkt använda mina poäng till Comviq istället. Så hoppas de hittar en lösning snarast.
Citera
2019-07-01, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
Bara idag? Igår var det tvärstopp, funkade inte alls.

Trist. Just nu har jag bara Comviq. Då jag som tidigare nämnt i tråden har problem med att beställa simkort med Wifog Zero. Så hade tänkt använda mina poäng till Comviq istället. Så hoppas de hittar en lösning snarast.

Igår fick jag 300 reklampoäng, 210 gamla och 90 nya, + 36 banner poäng.
Det beror lite på vad du använder nu om dagen. Mobiltelefon, Dator, Wifog app eller webläsare? Om du använder Wifog appen har det också en viss betydelse vilken Android version du har på mobilen.

Lite (mycket) KAOS just nu, men om man är villig/har möjlighet att spendera tid på att testa hur just din utrustning funkar så finns det poäng att hämta. Hoppas dom får kontroll på systemet snarast!!

Jag hoppas också dom hittar en lösning på Comviq avtalet! Om det är borta för all framtid är nog Wifog "äventyret" över för endel av oss.
Citera
2019-07-01, 22:13
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Igår fick jag 300 reklampoäng, 210 gamla och 90 nya, + 36 banner poäng.
Det beror lite på vad du använder nu om dagen. Mobiltelefon, Dator, Wifog app eller webläsare? Om du använder Wifog appen har det också en viss betydelse vilken Android version du har på mobilen.

Lite (mycket) KAOS just nu, men om man är villig/har möjlighet att spendera tid på att testa hur just din utrustning funkar så finns det poäng att hämta. Hoppas dom får kontroll på systemet snarast!!

Jag hoppas också dom hittar en lösning på Comviq avtalet! Om det är borta för all framtid är nog Wifog "äventyret" över för endel av oss.

Använder iPhone, har senaste iOS. Använder främst appen i mobilen. De senaste dagarna har jag inte kommit i närheten av 300 poäng pga reklam. Tjänade 1612 poäng idag, rekord. Men det mesta var enkäter. Finns inte många reklamvideoklipp att titta på nu, har varit så de senaste dagarna men sämst var det igår.

Slutar de helt med Comvig så slutar jag kanske helt med Wifog.
Citera
2019-07-02, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
Då jag som tidigare nämnt i tråden har problem med att beställa simkort med Wifog Zero. Så hade tänkt använda mina poäng till Comviq istället. Så hoppas de hittar en lösning snarast.

Har jag missförstått något nu? HAR du redan ett Wifog, med poäng på alltså? Eller tänkte du NYTECKNA ett Wifog BARA för att samla poäng till Comviqkortet?
Senast redigerad av Gissa vem 2019-07-02 kl. 05:27.
Citera
2019-07-02, 06:00
Medlem
Citat:

Mening och mening... Man får väl ändå förutsätta att Wifog fått betalt av annonsörerna för den reklam "konsumenten" tittat på och inte släpper på mer reklam än budgeten tillåter, ink den vinst Wifog behöver för att driva verksamheten. Annars blir det liksom Ebberöds Bank av alltihop...

M a o ska balansräkningen mellan hur mycket poäng abonnenterna har på kontot och hur mycket pengar Wifog ska betala till Tre och Comviq för nät och påfyllningar av saldo vara i ordning. Och då är det inget problem att det förs över x antal pengar till Comviq via användarnas poäng. Tvärtom borde det nästan kunna vara en av de saker Wifog tjänar pengar på genom att skaffa rabattavtal som storkund hos Comviq.
Om de fortfarande efter alla dessa år inte kan få snits på debet och kredit är det lika bra att låta företaget gå i den konkurs som de snubblat runt omkring hela tiden...
Citera
2019-07-02, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Mening och mening...
M a o ska balansräkningen

"Mening och mening..." Ja just det, meningen var att möjligöra förbrukning av poäng till utlands användande, samt kompensera på bristfällig mobiltäckning i delar av Sverige i Tres nätverk. Meningen var inte alls att vid hjälp av 5-6 olika oregisteradeade Wifog konton upparbeta "kapital" på ett Comviq kontantkort! Balansräkning eller ej!
Citera
2019-07-02, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Har jag missförstått något nu? HAR du redan ett Wifog, med poäng på alltså? Eller tänkte du NYTECKNA ett Wifog BARA för att samla poäng till Comviqkortet?

Du har nog missförstått. Jag skaffade ett konto hos Wifog för att samla poäng till Comviq. Ville senare beställa ett Wifog-simkort. Ha dubbla simkort alltså, ett med Comviq och ett med Wifog. Har problem med att beställa ett Wifog-simkort, så att jag kan ha Wifog Zero på det. Förstår du nu?

Nu går det inte att använda mina Wifog-poäng för att tanka Comviq. De stängde tydligen av den möjligheten igår (?). Förhoppningsvis är det bara tillfälligt. Men om yalledingo har rätt i att det stängdes av pga missbruk, så är jag osäker på om vi någonsin får tillbaka möjligheten att använda våra Wifog-poäng till att tanka på Comviq kontantkort. Vilket gör att jag vill ha ett Wifog-simkort mer än någonsin. Men just nu strular det när jag försöker beställa. Om jag inte kan beställa ett Wifog-simkort, eller ladda på mitt Comviq-simkort så har jag alltså gott om poäng i onödan. Samtidigt är det dumt att fortsätta samla poäng om jag inte kan använda mig av dem.
Citera
2019-07-02, 15:05
Medlem
ja,va nog spiken i kistan för många ,att inte få fylla på comviq ,
Citera
2019-07-02, 17:45
Medlem
Spyrrans avatar
Nu går det visst att tanka Comviq igen. Kanske var det något tekniskt/tillfälligt fel igår som gjorde att det inte var möjligt?
Citera
2019-07-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Nu går det visst att tanka Comviq igen. Kanske var det något tekniskt/tillfälligt fel igår som gjorde att det inte var möjligt?
Ja nu är det "Back in Business Again". Jädrar, nu skrämde dom oss en stund!
Citera
2019-07-03, 02:58
Medlem
Citat:
"Mening och mening..." Ja just det, meningen var att möjligöra förbrukning av poäng till utlands användande, samt kompensera på bristfällig mobiltäckning i delar av Sverige i Tres nätverk. Meningen var inte alls att vid hjälp av 5-6 olika oregisteradeade Wifog konton upparbeta "kapital" på ett Comviq kontantkort! Balansräkning eller ej!

Oregistrerade? (Jag utgår ifrån att "oregisteradeade" är ett stavfel och inte ett nytt ord som betyder något annat). Vad jag minns så reggar man sig med namn, personnummer och adress när man skaffar Wifog. Nu beställde jag dumt nog bara ett kort på den tiden man FICK skaffa flera kort utan begränsningar. Men var det inte så att man var tvungen att även då koppla namn och personnummer till de simkort man beställde?

Det här med att Comviq-inväxlingen är en tjänst Wifog tillhandahåller som kompensation för "utlands användande" och dålig täckning känner jag inte igen. Vad betyder "utlands användande" förresten? Ringa TILL utlandet eller ringa när man är I utlandet/bli uppringd utomlands?
Jag har ett minne av att man kunde ringa utomlands enligt en prislista som räknade olika antal poäng per minut till olika länder. Dvs utan att blanda in Comviq i det hela.
Och varför inte bara byta leverantör till Comviq istället då om Tre har sådan pissig täckning...
Har du någon källa på att Wifog påstått att möjligheten till poänginväxling till Comviq erbjöds för att kompensera?

När det gäller balansräkningen så VILL du tydligen inte förstå. Ett företag MÅSTE ha räkenskaperna i balans, annars fungerar det inte. Och i det här fallet måste Wifog räkna med att kunderna vill använda sina surt intjänade poäng på de alternativ som erbjuds. T ex Comviq-påfyllning. När kunderna väl tjänat in poängen så har de liksom lämnat pluskontot i Wifogs budget och blir kundernas innestående "pengar" Wifog måste kunna tillhandahålla när kunderna önskar ta ut dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in