Citat:
Ursprungligen postat av
yalledingo
"Mening och mening..." Ja just det, meningen var att möjligöra förbrukning av poäng till utlands användande, samt kompensera på bristfällig mobiltäckning i delar av Sverige i Tres nätverk. Meningen var inte alls att vid hjälp av 5-6 olika oregisteradeade Wifog konton upparbeta "kapital" på ett Comviq kontantkort! Balansräkning eller ej!
Oregistrerade? (Jag utgår ifrån att "oregisteradeade" är ett stavfel och inte ett nytt ord som betyder något annat). Vad jag minns så reggar man sig med namn, personnummer och adress när man skaffar Wifog. Nu beställde jag dumt nog bara ett kort på den tiden man FICK skaffa flera kort utan begränsningar. Men var det inte så att man var tvungen att även då koppla namn och personnummer till de simkort man beställde?
Det här med att Comviq-inväxlingen är en tjänst Wifog tillhandahåller som kompensation för "utlands användande" och dålig täckning känner jag inte igen. Vad betyder "utlands användande" förresten? Ringa TILL utlandet eller ringa när man är I utlandet/bli uppringd utomlands?
Jag har ett minne av att man kunde ringa utomlands enligt en prislista som räknade olika antal poäng per minut till olika länder. Dvs utan att blanda in Comviq i det hela.
Och varför inte bara byta leverantör till Comviq istället då om Tre har sådan pissig täckning...
Har du någon källa på att Wifog påstått att möjligheten till poänginväxling till Comviq erbjöds för att kompensera?
När det gäller balansräkningen så VILL du tydligen inte förstå. Ett företag MÅSTE ha räkenskaperna i balans, annars fungerar det inte. Och i det här fallet måste Wifog räkna med att kunderna vill använda sina surt intjänade poäng på de alternativ som erbjuds. T ex Comviq-påfyllning. När kunderna väl tjänat in poängen så har de liksom lämnat pluskontot i Wifogs budget och blir kundernas innestående "pengar" Wifog måste kunna tillhandahålla när kunderna önskar ta ut dem.