2017-03-03, 22:04
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
skönt men när är det tänkt att nyttja dessa gb? hemma har jag fiber och på resande fot 10 gb/mån via jobbet.
Har du via jobb har du redan ditt på det torra. Tidigare betalade jag drygt 200 i månaden. Jag och tjejen spar jämfört med det 4800 kr per år.
Citera
2017-03-18, 09:32
Medlem
Wifog har funkat hyfsat hittils denna månaden. Inte så mycket poäng per dag kanske, ca 90-110, dock utan många dödklick och robotpoliser (reCAPTCHA). Enkäter kommer upp en gång iblandt. Jag har så långt denna månad akumulerat ca. 2200p utan några större besvär.

Om man behöver mer poäng har man t.ex möjligheten att köpa poäng, och Wifogkortet funkar då som ett vanligt kontantkort. Inte jättebilligt, men i god priskonkurans med ”Monkey Business” operatörerna. 1000p = 100 samtasminuter = 69 kronor = 69,9 öre per minut, eller 10.000p = 1000 samtalsminuter = 399 kronor = 39,9 öre per minut.

Det som är bra med Wifog är att man köper inte en separat surfmängd var man förlorar oanvänt pott vid månadsskiftet, man behåller alla sina oanvända poäng från månad till månad, hur man än har fått dom.

Om man inte är en jätteförbrukare av mobila tjänster så är Wifog ett rimmligt bra altärnativ till ”Monkey Businessen”, och inte alls så obekvämt som många uppfattar det.
Citera
2017-03-18, 13:47
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
Wifog har funkat hyfsat hittils denna månaden. Inte så mycket poäng per dag kanske, ca 90-110, dock utan många dödklick och robotpoliser (reCAPTCHA). Enkäter kommer upp en gång iblandt. Jag har så långt denna månad akumulerat ca. 2200p utan några större besvär.

Om man behöver mer poäng har man t.ex möjligheten att köpa poäng, och Wifogkortet funkar då som ett vanligt kontantkort. Inte jättebilligt, men i god priskonkurans med ”Monkey Business” operatörerna. 1000p = 100 samtasminuter = 69 kronor = 69,9 öre per minut, eller 10.000p = 1000 samtalsminuter = 399 kronor = 39,9 öre per minut.

Det som är bra med Wifog är att man köper inte en separat surfmängd var man förlorar oanvänt pott vid månadsskiftet, man behåller alla sina oanvända poäng från månad till månad, hur man än har fått dom.

Om man inte är en jätteförbrukare av mobila tjänster så är Wifog ett rimmligt bra altärnativ till ”Monkey Businessen”, och inte alls så obekvämt som många uppfattar det.

Ja Wifog är verkligen en bra och rolig tjänst!

Synd bara att all utveckling avstannade för cirka ett år sen. Det skulle ju annars då ha kommit bl.a. familjekonto och roaming.

Till och i utlandet är ju inte alls lyckat och det blir nog ingen förbättring där.
Till utlandet fungerar ju, men är riktigt rejält dyrt.
I utlandet utlovades till för knappt ett år sen, men spolades tydligen i samband med samarbetet med Tele2.

Men visst är det en mycket bra och rolig idé, ändå.
Citera
2017-03-18, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeg
Ja Wifog är verkligen en bra och rolig tjänst!

Synd bara att all utveckling avstannade för cirka ett år sen. Det skulle ju annars då ha kommit bl.a. familjekonto och roaming.

Till och i utlandet är ju inte alls lyckat och det blir nog ingen förbättring där.
Till utlandet fungerar ju, men är riktigt rejält dyrt.
I utlandet utlovades till för knappt ett år sen, men spolades tydligen i samband med samarbetet med Tele2.

Men visst är det en mycket bra och rolig idé, ändå.

Att utvecklingen stannade tror jag delvis var orsakad av att ambitionenrna var något (mycket) högre än innkomsterna. Också, det här samarbetet med Tele2 / Comviq tycks inte ha varit så positivt som man först trodde. Tele2 är ju en riktig ”Monkey Business” operatör, så där är nog inte mycket att hämta utan att det kostar fläsk.

Du har rätt, att ringa till utlandet är svindyrt, 85p per minut.. Jag ringer endel till Norge och USA, och det är lite surt att bränna en hel månadsladdning på ett enda samtal. I dag är nog Wifog bäst för hemmabruk, innom Sverige.
Citera
2017-03-18, 16:55
Medlem
Tittade nu. Ingen reklam och inga enkäter.
Skämtet fortsätter.
Citera
2017-03-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Skämtet fortsätter.

Njää biomatec, antingen är det du som "skämtar" eller du har / gör något fel i ditt system. Jag har fått mellan 90 och 115 poäng nästan helt utan dödklick, varje dag på tre kort denna månaden, + en enkät per kort, totalt drygt 2000p. per kort. Om du tittar inn på forum "Wifog Users" så vill du se att alla är nöjda med hur det funkar nu för tiden, dock missnöjda med att taket är lågt per dygn. Det som händer hos dig är inte representativt för Wifog ALLS. Om nödvändigt kan jag skicka dig screeshots på mina tre lurar.
Citera
2017-03-18, 22:48
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Skämtet fortsätter.
Använder du Google Chrome eller någon annan webbläsare baserad på Chromium? Jag hade samma problem som dig med Chrome, det fanns fan aldrig någon reklam att titta på. Nu använder jag Edge enbart för Wifog och nu finns det reklam i alla fall ibland.

60 poäng idag!
Citera
2017-03-20, 10:39
Medlem
Enydrions avatar
Jag brukar köra i Edge, se bara till att stänga av eventuella adguards...
Citera
2017-03-28, 22:21
Medlem
salxars avatar
Idag lyckades jag få in hela 9 poäng
Är det någon annan som lyckats bättre eller är mars bara en seg månad?
Citera
2017-03-29, 07:56
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar

Jag har fått ca 120-150 poäng på dagsgränsen varje dag nu i mars utan några större problem, recaptcha skiten är väl det som stör mest, reklam finns det tydligen gott om.
Citera
2017-03-29, 09:36
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
I söndags var det totalsegt och det tog hela dagen att samla alla poäng på ett konto. I förrgår rullade det smidigt och det tog bara en halvtimme för två konton. Igår var det halvsegt som vanligt den senaste månaden, så det varierar.

Är det någon som har köpt presentkort med poäng? Jag kikade på det, men det är bara tomt och man ombeds komma tillbaka senare.
Det verkar som om utvecklingen och införandet av nya funktioner har stannat av helt.
Citera
2017-04-02, 21:24
Medlem
ojoj 350 p,idag,,inte illa,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här