2017-09-22, 20:05
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Mmmhmm... Möjligt att skaffa fler kort på sitt personnummer, men de underkorten får man alltså INTE skaffa poäng till genom reklam och enkäter... https://support.wifog.com/wifog-mobile/vill-du-ha-fler-an-ett-sim-kort
Undrar hur många som är intresserade av det egentligen...?

Jag har ingen användning för fler simkort, men jag kan se fördelen om man har surfplattor och reserv/extramobiler. Då kan man bara föra över lite poäng till dessa om man behöver istället för att ha ett abonemang eller köpa refill till dessa.

Jag skulle tro att anledningen till att dom nu infört detta är att för varje kort man beställer så måste man aktivera varje kort med 39:-.
Dom nämner inget om aktiveringskostnad eller något annat detaljerat om hur det funkar, så det är nog så att dom tänker sig att folk ska beställa simkort på "Ptja.. varför inte.." -basis, och blir sedan tvugna att aktivera dom för 39:- per kort för att kunna använda systemet med multipla simkort.
Sen tänker dom nog också så, att ju fler simkort folk har, destu mer poäng kommer kunder att köpa, för att dom skapat ett större behov.
Citera
2017-09-22, 23:09
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Undrar hur många som är intresserade av det egentligen...?
Det kunde ha varit något för en sådan som mig, om jag inte redan haft ett andra konto med Wifog Mobile.

Jag har mitt andra kort stoppat i en wifi-router och har på det sättet ett reservnätverk för de gånger min fiberuppkoppling lägger av. Med tanke på hur lite datamängd som går åt till det, så skulle det rymmas inom vad man kan fylla på.

Nu undrar jag förstås om det här är första steget mot att ta bort möjligheten för mig att fylla på på båda mina WM-konton.
Undrar också vad som skulle hända om jag skaffade WM på mitt tredje konto, där jag också kan fylla på, men just nu laddar ett Comviq kontantkort. Skulle möjligheten att fylla på finnas kvar eller försvinna?
Citera
2017-09-22, 23:14
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoeger
Jag skulle tro att anledningen till att dom nu infört detta är att för varje kort man beställer så måste man aktivera varje kort med 39:-.

Priset 39kr togs bort från hemsidan när man gjorde om till "abonnemang".

Tidigare betalade man 39kr för att få ett kort och sen inte behöva betala nåt mer.

Nu tvingas man in i ett abonnemang för 20kr/mån - 100kr/mån. Iofs kan man direkt (första månaden betalar man alltid) avsluta inbetalningarna i reda pengar och istället samla poäng och betala med i fortsättningen.
Citera
2017-09-29, 09:59
Medlem
Någon mer som har slutat få verifierings-SMS från Google till sitt Wifognummer? Det har jag.
Citera
2017-10-04, 10:47
Medlem
tusan va segt,,,4 timmar för 80 p,,,,är d löönt??,,,
Citera
2017-10-04, 10:56
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
Det var betydligt enklare i början att samla poäng. Jag minns med sorg hur man kunde öppna reklam i flera flikar och köra klippen samtidigt i bakgrunden och få 150 poäng på en kvart, eller hur man bara kunde sätta en flik på reload och klippen autostartade.

Det känns rätt bra att ha varit med från början och ha kunnat bunkrat under tiden när allt var så mycket enklare.
Citera
2017-10-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1

Nä, givetvis inte... Man måste ha poäng sparade till sådana här sega perioder annars blir det absurt.

(253 p för en fem-minuters enkät var däremot definitivt värt tiden. Mer sån´t! )
Citera
2017-10-04, 17:26
Medlem
Citat:
Nä, givetvis inte... Man måste ha poäng sparade till sådana här sega perioder annars blir det absurt.

(253 p för en fem-minuters enkät var däremot definitivt värt tiden. Mer sån´t! )
ja,fick 308 P
Citera
2017-10-04, 17:34
Medlem
För SAMMA enkät? Den om GEFORCE?
Citera
2017-10-04, 20:50
Medlem
Enydrions avatar
Synd att man ska behöva bli så less... är inte så många bra fungerande delar av året kvar numera...
Citera
2017-10-05, 12:46
Medlem
Citat:
För SAMMA enkät? Den om GEFORCE?
nää,va nåt om försäkringar
Citera
2017-10-05, 22:16
Medlem
Enydrions avatar
De har nu sänkt gränsen till 60 poäng...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in