2016-09-22, 21:25
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Alltså detta går ju överstyr nu... Ska du betala för att kolla på reklamfilm???

Idag har jag Telia mobilt bredband 20 gig som jag har till datorn, det gör jag av med i månaden, det betalar jag 100kr i månaden för idag, men nästa månad skulle det kosta typ 250kr så därför byter jag till hallon mobilt bredband 20 gig i månaden.

mobilen kör jag med wifog för telefonsamtal och surf när jag inte är hemma (hemma kör jag med wifi till datorn och dess mobila bredband)

Jag tror inte det är nån lösning att bara köra med mobilen och alltså gå via den när jag surfar, då det är lite dålig mottagning hemma, och modemet till datorn har bättre mottagning än mobilen

Så enklast för mig är att ha ett mobilt bredband till datorn och ett abonnemang till mobilen.

Jag lutar åt att det blir:

mobilt bredband/datorn (idag Telia, men uppsagt) Hallon

mobilen wifog och senare möjligen Comviq (via wifog) eller Vimla (om de har täckning) eller Hallon
Citera
2016-09-23, 21:20
Medlem
Enydrions avatar
jag tycker jureskogreklamen håller på typ i evighet och ger noll poäng, så har börjat använda skip ad så fort jag ser den...

och det tog stopp vid 204 poäng på det här kortet... 225 i morse på det andra
Citera
2016-09-25, 16:11
Medlem
Vad menar wifog med att deras tjänst inte användes som det var menat att göra?

Citerar: "En annan förändring som har skett är att det inte längre är möjligt att dela poäng från ett konto som inte är kopplat till Wifog Mobile. Anledningen till det är att funktionen inte användes på det sett som den var avsedd till. Vi har därför valt att begränsa möjligheten i syfte att kunna erbjuda en mer rättvis tjänst till alla våra användare. "
Citera
2016-09-25, 18:42
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsson
Vad menar wifog med att deras tjänst inte användes som det var menat att göra?

Citerar: "En annan förändring som har skett är att det inte längre är möjligt att dela poäng från ett konto som inte är kopplat till Wifog Mobile. Anledningen till det är att funktionen inte användes på det sett som den var avsedd till. Vi har därför valt att begränsa möjligheten i syfte att kunna erbjuda en mer rättvis tjänst till alla våra användare. "

Jag gissar på att en del hade flera kort, och skyfflade poäng till ett kort, om man binder kortet till ett personnummer så blir det ju svårt för en person att ha flera kort...
Citera
2016-09-30, 13:04
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoeger
Vart finns informationen om att Wifog mobile skall läggas ned?

Jag gissar att du menar VAR och inte vart. Annars blir det ju lite svårt att svara.

Det finns många faktorer som diskuteras på flera fora:

Wifog är numera två olika delar; Reklam resp Mobile
Ingen utveckling av mobiltjänster
Samarbete med Tele2
Man kan fylla på Comviq Kontant med Wifog-poäng
Kundtjänsten skriver "om ni vill portera till Tele2"
Citera
2016-10-01, 22:55
Medlem
Gretzzs avatar
Jag tycker Wifog har blivit jobbiga när man ska fylla på potten genom att se reklam, det är nästan hopplöst att få lite mera poäng utan man hänvisas till att shoppa online.

Jag förstår ju att de måste ta hänsyn till alla annonsörer, men jag har inte en tanke på att shoppa där, så det är egentligen bara skit med Wifog om det skall vara på detta vis.

Ja skit för mig kanske inte för Wifog
Citera
2016-10-18, 20:38
Medlem
Enydrions avatar
är det nån mer det strular för?

När det är dåligt med reklam så måste man ju ganska ofta trycka på 'se reklam' och ibland så poppar ett fönster upp och börjar spela en film, nån sekund senare så är det som om man tryckt på knappen igen för en ny film börjar spela innan den gamla var klar alternativt att ingen reklam finns att visa...

tidigare klippte jag över adressen till reklamen till ett fönster med pil fram bak, och använde pilen istället för att stänga fönstret och klicka på 'se reklam' igen...

Kör med Edge men har Chrome installerat om det skulle funka bättre tex.
Citera
2016-10-18, 21:10
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
är det nån mer det strular för?

När det är dåligt med reklam så måste man ju ganska ofta trycka på 'se reklam' och ibland så poppar ett fönster upp och börjar spela en film, nån sekund senare så är det som om man tryckt på knappen igen för en ny film börjar spela innan den gamla var klar alternativt att ingen reklam finns att visa...

tidigare klippte jag över adressen till reklamen till ett fönster med pil fram bak, och använde pilen istället för att stänga fönstret och klicka på 'se reklam' igen...

Kör med Edge men har Chrome installerat om det skulle funka bättre tex.
Jag kom på ett sätt att hantera att det är ont om filmer att se, men då fyller jag på på datorn också.

Jag laddar portal-sidan i ett separat fönster i chrome, som jag sätter på automatisk reload var 30-50:e sekund. Just nu kommer det vid bara ungefär hälften av omladdningarna upp en film, men när det kommer upp en film klickar jag igång den. Jag slipper sitta och ladda om sidan manuellt och drabbas inte av någon frustration över att ha klickat "pil bakåt" i onödan, utan fönstret står bara och laddar om av sig själv tills jag känner för att klicka igång en film.

När wifog under några veckor hade autostart på reklamfilmerna, var metoden föredömlig, eftersom man helt enkelt kunde låta portal-sidan stå och ladda om och spela upp reklamfilmerna i bakgrunden en kvart så var det klart för dagen.
Citera
2016-10-19, 11:11
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Jag gissar att du menar VAR och inte vart. Annars blir det ju lite svårt att svara.

Det finns många faktorer som diskuteras på flera fora:

Wifog är numera två olika delar; Reklam resp Mobile
Ingen utveckling av mobiltjänster
Samarbete med Tele2
Man kan fylla på Comviq Kontant med Wifog-poäng
Kundtjänsten skriver "om ni vill portera till Tele2"

En punkt till att tillägga:

Man kan inte längre beställa Wifog-SIM.
Citera
2016-10-27, 08:50
Medlem
tycker det funkar helt ok,,,250 p idag,,,slapp se nallen,
Citera
2016-10-27, 14:28
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
tycker det funkar helt ok,,,250 p idag,,,slapp se nallen,

Ja, det verkar som att Wifog fungerar riktigt bra nu. Så här vill ju kunderna ha det. Synd att de dragit in Tele2 i det hela nu.
Citera
2016-11-01, 20:20
Medlem
Enydrions avatar
360poäng idag på ena kortet 138 poäng på det andra innan det tog stopp, konstigt! det första var i morse det andra ikväll om det nu inverkar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in