2015-02-06, 00:30
Medlem
KiMp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Det verkar som de flesta reagerar som du. Man känner sig lite lurad, och det är ingen som uppskattar.

Kan säga att jag är en av dom med
Är jätte glad att jag har kvar mina två telefoner med olika operatörer
Tyckte det var jobbigt att ha det så och tänkte portera över mitt nummer, men tur att jag stod ut!
Citera
2015-02-06, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Vad ska man göra, menar du?
"gimpa" ??? Vad gör man då med telefonen?
Tolk.
B!
Citera
2015-02-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2tusen
Vi som accepterat reklamtittandet tycker det är konstigt att 2GB gränsen är hård, dvs att det tydligen inte ska gå att titta på reklam mot surf efter 2GB gränsen har passerats.
Många hade säkert accepterat ett något tätare reklamintervall mellan surfperioder efter 2GB gränsen.

Nja, så märkligt är det inte att de nu inför en hård gräns. Som du själv skriver hade många accepterat en tätare reklamintervall efter 2GB bara det fortsatt vara helt gratis, och då hade mycket av affärsidén med att folk skulle börja betala havererat...

Det ska bli intressant att se var de tänker lägga sig prismässigt. Om tanken är att tjäna ett öre eller två per Mb jämfört med 3´s priser och därmed dra in lite mer pengar till ett företag som går med förlust? Eller om de tänker bjuda kunderna på det lägre pris jag antar att de som storkund hos 3 själva får?
Citera
2015-02-07, 01:02
Medlem
fittPlusPluss avatar
Citat:
Om ja så låter det motsägelsesfullt att tvingas betala för något som är gratis

nu kanske jag inte var tydlig nog men jag menar för reklambaserade abonnemanget där jag somkund betalar igenom att titta på reklam,jag menar det måste ju finnas ett sätt att få mer minuter och surf om man förbrukar hela potten då det är en hård gräns nu, om inte, vad ska man göra då, ha en backup sim/abonnemang?
Citera
2015-02-07, 05:14
Medlem
x2tusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittPlusPlus
nu kanske jag inte var tydlig nog men jag menar för reklambaserade abonnemanget där jag somkund betalar igenom att titta på reklam,jag menar det måste ju finnas ett sätt att få mer minuter och surf om man förbrukar hela potten då det är en hård gräns nu, om inte, vad ska man göra då, ha en backup sim/abonnemang?

Alltså, Enligt den nytillkomna infon i tråden så kan man från och med 1:a mars ej längre fylla på surf genom reklamtittande till sitt wifog abonnemang efter att man förbrukat 2 GB. Därav beteckningen hård gräns. Det räcker alltså inte längre för wifog att kunderna tittar på reklam mot surf då man förbrukat 2GB och man tvingas alltså bli betalkund om man vill använda dem för mer än 2GB surf per månad..

Affärsideen med reklamtittande mot surf tror jag är bra, men wifog är förmodligen inte de rätta för att lyckas med detta.
Citera
2015-02-07, 11:01
Medlem
Fogg tillåter 1Gb/mån och då utan störande reklam
känns det för lite så får man 10GB/mån för 149kr/mån.
Tyvärr delas inga gratis SIM-kort ut längre men har
man redan ett, som undertecknad, så fungera detta
fortfarande. Källa: http://www.foggmobile.com/
Citera
2015-02-07, 12:01
Medlem
x2tusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Fogg tillåter 1Gb/mån och då utan störande reklam
känns det för lite så får man 10GB/mån för 149kr/mån.
Tyvärr delas inga gratis SIM-kort ut längre men har
man redan ett, som undertecknad, så fungera detta
fortfarande. Källa: http://www.foggmobile.com/

Om man inte förbrukar alla de 10GB man köpt av Fogg en månad-sparas de då tills nästa månad?
Citera
2015-02-07, 12:49
Medlem
Citat:
Om man inte förbrukar alla de 10GB man köpt av Fogg en månad-sparas de då tills nästa månad?

Tyvärr, saldot nollställs och börjar om på nytt.

Vill gärna veta om det finns det någon annan operatör som erbjuder 10Gb/månaden för 149 kr?
Citera
2015-02-07, 14:02
Medlem
Citat:

Vill gärna veta om det finns det någon annan operatör som erbjuder 10Gb/månaden för 149 kr?
Obegränsat för 77:- / månaden?

Alltele, så skitfart, men... Det var ju nu inte det frågan gällde.
"Hastighet: 1 Mbit/s nedströms och 0,128 Mbit/s uppströms, med vilken du lätt streamar tv och film via t.ex. Netflix"
B!
Citera
2015-02-08, 08:43
Medlem
Citat:

http://www.hallon.se/vara-produkter/mobilt-bredband/kontantkort
Citera
2015-02-09, 18:19
Medlem
Wifog förnekar sig inte

Citat:
Wifog lanserar mobila mervärden i samarbete med nya Verifylr, en del av Retain 24
http://www.mynewsdesk.com/se/wifog/pressreleases/wifog-lanserar-mobila-mervaerden-i-samarbete-med-nya-verifylr-en-del-av-retain-24-1113860

Citat:
Wifog är Sveriges snabbast växande mobilpublisher och en innovativ plattform för mobil effektannonsering. Wifogs integrerade kontaktytor och smarta format ger snabb och direkt avkastning på din medieinvestering.
Citera
2015-02-09, 18:51
Medlem
Citat:
Wifog förnekar sig inte

Wifog lanserar mobila mervärden i samarbete med nya Verifylr, en del av Retain 24
http://www.mynewsdesk.com/se/wifog/p...ain-24-1113860

Så att vad då "förnekar sig inte"? Att Wifog börjar samarbeta med Verifylr och det kommer att sändas riktade reklamerbjudanden direkt till den mobil du har wifognumret i menar du?
Känns väl inte som jordens katastrof om det får Wifogs ekonomi att bli bättre och därmed ge gratistjänsten en chans att överleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in