2015-04-01, 16:03
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Tack! Gjort nu...

Trevlig påsk
Citera
2015-04-02, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Lol, att en fråga om pott orsakar sådana diskussioner utanför drogforumet...

Hur som så vill jag nog mena att Mr_B har en poäng iom att vi har ett nytt system inom telefoni här.
Man kan argumentera som B, dvs att den mängd surf/prat/sms man tillgängliggjort för användning genom reklamkonsumtion tas ur en pott vars volym är bestämd.

Den del som tillgängliggjorts varierar från person till person och från tid till annan. Att kalla den varierande tillgängliggjorda mängden för pott är inte heller fel men ganska intetsägande eftersom den aldrig har ett fast värde utom det som utgör taket, dvs den "ladd pott" Mr_B talar om.

Om man vid slutet av månaden inte har tillgängliggjort en enda sekund surf/prat/sms, vad ska man då kalla detta? "Jag skaffade ingen pott den här månaden" eller "jag förbrukade inget av min pott denna månad"? Flera i tråden hävdar att det senare är helt åt helvete fel, men handen på hjärtat, är det verkligen det?
Om man vill vara lite petig, och, eftersom klockan är lite över 4'a på natten, och jag gläds över att kunna göra det, så kan man ju påpeka att alla som kallade mig idiot i förtäckta ordalag får ta den diskutionen med någonannan i framtiden. WiFog hävdar nämligen att mitt resonemang är det korrekta, och gör inte precis någon hemlighet av det:

Citat:
Din gratispott är slut.

Du kan fylla på din gratispott igen vid nästa månadsskifte. Måste du ut på Facebook nu? Hitta wifi eller köp till.
Med andra ord, hade jag varit mer småsint än vad jag redan är som ens påpekar det, så hade jag krävt att motparterna hade erkänt sitt fel, man får nog anse att de som står för tjänsten får anses avgöra vad som är, eller inte är, en pott.
Men, jag är faktiskt rätt nöjd med att hålla det på den här nivån. Jag visste ju hela tiden att jag hade rätt, nu kan jag glädjas åt att WiFog hjälper mig informera de som hade fel... ;- )

Ha så skoj med den, allihopa. Jag bjuder.
B!
Citera
2015-04-02, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Om man vill vara lite petig, och, eftersom klockan är lite över 4'a på natten, och jag gläds över att kunna göra det, så kan man ju påpeka att alla som kallade mig idiot i förtäckta ordalag får ta den diskutionen med någonannan i framtiden. WiFog hävdar nämligen att mitt resonemang är det korrekta, och gör inte precis någon hemlighet av det:

Varför svarar du på Brain Damage inlägg från 2014-12-28, 23:53 (#1442) först idag?

Det är ju totalt inaktuellt vid det här laget - gick din 45 dagars Avstängning ut idag ... !?

Ja, det gjorde den ju ja, det sista du skrev innan den var ju 2015-02-15, 18:13.
Senast redigerad av jblund 2015-04-02 kl. 07:21.
Citera
2015-04-02, 08:50
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jblund
Varför svarar du på Brain Damage inlägg från 2014-12-28, 23:53 (#1442) först idag?

Det är ju totalt inaktuellt vid det här laget - gick din 45 dagars Avstängning ut idag ... !?

Ja, det gjorde den ju ja, det sista du skrev innan den var ju 2015-02-15, 18:13.

Ja, helt överspelat. Wifog har ändrat regler flera gånger sen dess. Verkar bara vara ett försök att hävda sig.
Citera
2015-04-02, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jblund

Rofl... Jo för jag har ju varit avstängd... *suck*

Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Wifog har ändrat regler flera gånger sen dess. Verkar bara vara ett försök att hävda sig.
Ser inte hur det är relevant att de har ändrat regler. Det är exakt samma system med laddpott, som ni absolut inte kunde godta att det var en pott överhuvudtaget.
B!
Citera
2015-04-02, 11:45
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Rofl... Jo för jag har ju varit avstängd... *suck*

Fullt förståligt

Citat:
Ser inte hur det är relevant att de har ändrat regler. Det är exakt samma system med laddpott, som ni absolut inte kunde godta att det var en pott överhuvudtaget.
B!

Dra inte igång det där igen! Det är enbart du (och kanske Wifog) som pratar om pott på det sättet. Du lär bli motsagd igen. Ingen annan operatör i hela världen kallar opåfyllda möjligheter en "pott".
Citera
2015-04-04, 16:54
Medlem
PretIdiotiems avatar
Är det fler än jag som tvingas titta på fyra reklaminslag? Det händer över hälften av gångerna.

Räknaren på sidan brukar ju visa
1 / 3
2 / 3
3 / 3

och sen klicka för att fylla på.

jag får oftast 3 / 3 två gånger efter varandra.
Citera
2015-04-04, 19:38
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
Är det fler än jag som tvingas titta på fyra reklaminslag? Det händer över hälften av gångerna.

Räknaren på sidan brukar ju visa
1 / 3
2 / 3
3 / 3

och sen klicka för att fylla på.

jag får oftast 3 / 3 två gånger efter varandra.

Ja, ofta hänger sig någon av filmerna eller flera, så jag får börja om, väldigt irriterande!

Har varit så i en vecka eller två...
Citera
2015-04-06, 22:21
Medlem
Hur fungerar WIFOG när man ser annonsfilmerna?
För mig så laddar dom i evigheter, så jag slog på wifi nätverk och helt plötsligt fungerade annonserna, så jag såg igenom alla 3 annonser och tryckte på knappen för att bekräfta påfyllningen.
Sedan slog av wifi nätverket och uppdaterat på WIFOG appen, men står att jag fortfarande har 0 MB kvar att använda.
Finner det väldigt konstigt att det inte fungerar. Har en iPad mini 2.
Någon som har eller har haft liknande problem?

Om man får slut på surf när man t.ex inte har tillgång till wifi, är det då så att det knappt heller kommer gå att se annonser för att fylla på? För det verkar ju vara så för mig just nu. Och måste annonserna bli sedda med WIFOG nätet? Funderar om det som är problemet för min del, men det vore ju en aning konstigt om det vore så, speciellt när de tilldelar 0 MB data till nybörjare, omöjligt att fylla på.

[edit]
För övrigt, hur mycket data kan man använda som mest? Om man inte väljer att köpa med pengar.
Är det bara 100mb som är möjligt eller får även de icke betalande kunderna möjlighet till 2gb surf?
Senast redigerad av Noobgrammer 2015-04-06 kl. 22:33.
Citera
2015-04-07, 22:18
Medlem
Enydrions avatar
man har 2 gig gratis, tittar man på reklam så kan man surfa i två timmar eller max 100meg, surfar man tex 30meg så har man kvar 2gig minus 30 meg, så kör man upp 100meg varje gång man kollat reklam kommer inte de 2 gigen att räcka särskilt många timmar 20 gånger 100 meg = 2 gig.

jag föreslår att du provar att titta på reklamen på ditt wifi men inte bekräftar, utan du bekräftar istället när du kör på wifogs nät, när du försöker fylla på då, så slipper du reklamen och hoppar automatiskt direkt till bekräftarutan.

reklamen tar ca 7 till 8 meg så det är bättre att kolla på den via wifi...

jag har på detta sätt lyckats ändra så att wifogappen tar ca 10% av vad chrome tar, tidigare när jag kollad på reklamen i wifog så tog wifogappen 50% av vad crome tog

(jag kollar alltid reklamen i appen, men det är nog inget som egentligen behövs)
Citera
2015-04-09, 13:23
Medlem
Finns det något sätt att se hur många MB man har kvar utan att gå in på appen?

Har lyckats kolla på reklamfilmer via webläsaren men vet inte hur mycket jag har kvar.
Har en iphone 3gs jag tänkte köra wifog med och då kan man inte ladda ner appen eftersom den inte stödjer ios7.
Citera
2015-04-09, 15:12
Medlem
SlumNexs avatar
fick mitt kort idag efter 1års väntetid.

vilka operatörs låsta mobiler funkar det i ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in