2015-02-10, 10:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Kör man t ex Win7 kan det nog vara svårt att installera deras Android- eller Apple-App, ja, men då får man ta till:

http://www.bluestacks.com/app-player.html

Jag tog till Bluestacks som då kostar 2$/månad. Man kunde alternativt ladda ner några sponsrade appar. Nåväl, jag installerade appen Wifog och körde den. Några filmer spelades inte upp. Vad är det för format på dessa annonser? Behövs fler appar?
Vet du något mer som behövs? Har du kört Bluestacks själv?
Citera
2015-02-10, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Så att vad då "förnekar sig inte"? Att Wifog börjar samarbeta med Verifylr och det kommer att sändas riktade reklamerbjudanden direkt till den mobil du har wifognumret i menar du?
Känns väl inte som jordens katastrof om det får Wifogs ekonomi att bli bättre och därmed ge gratistjänsten en chans att överleva.

mobila mervärden = sprida virus

Kan man NIXA Wifog?
Citera
2015-02-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
mobila mervärden = sprida virus

Att Verifylr bakar in ett virus i reklamerbjudandet? Låter inte det väldigt väldig VÄLDIGT osannolikt...

Citat:
Kan man NIXA Wifog?

NIX-registret funkar så att har man redan något som räknas som en "etablerat kundförhållande" med det företaget så får de också kontakta en och erbjuda andra saker. http://nixtelefon.org/sa-gar-det-till/undantagen/
Jag har NIX, men ibland ringer OKQ8 eller ICA och vill sälja försäkringar för att jag har OK- och ICA-kort... Det är nog inte helt omöjligt att Wifog formellt sett har "rätt" att skicka ut reklam till ditt abonnemang om du har tagit ett abonnemang som går ut på att du måste "konsumera" reklam som motprestation för att använda abonnemanget...
Citera
2015-02-10, 19:48
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Wifog förnekar sig inte

Jag tror du tänker fel nu. Wifog är REKLAMBASERAT. Ska de vara utan reklam då? Naturligtvis kommer de alltid att leta nya reklaminkomster. Vad trodde du?
Citera
2015-02-10, 19:51
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Kan man NIXA Wifog?

Man kan aldrig nixa specifika företag. Antingen så nixar man sitt nummer, eller så inte. Är du kund hos Wifog har du ju redan bundit upp dig för att få reklam från dem. Hur skulle det kunna funka då? Att du får reklam men ändå inte?
Citera
2015-02-10, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Är du kund hos Wifog har du ju redan bundit upp dig för att få reklam från dem.
Eftersom jag läste avtalet lika bra för WiFog, som för alla andra tjänster... Har vi verkligen gått med på att bli listade i någon databas avsedd för försäljning till telemarketing bolag / säljare? Att vi gått med på att SE reklamen är ju odiskutabelt, men vi kan själva välja hur & när.
Mitt nummer har ingen ringt till, för att försöka sälja något, om jag säger så.
Korten gavs ju ut i (minst) två varianter med. Med telefoni, och med enbart surf. Det känns rimligt att anta att en stor del av de som agerar "endast surf" så har enheten de sitter i inte ens telefoni kapacitet. Att ringa till en sådan enhet är ju rent slöseri med tid, och eftersom korten automatiskt "blir" sådana om man inte ringer på dem, så misstänker jag att databaser sålda till någon, kan vara en dålig affärsidé, köparen lär ju inte bli skitnöjd...
B!
Citera
2015-02-11, 12:42
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Eftersom jag läste avtalet lika bra för WiFog, som för alla andra tjänster... Har vi verkligen gått med på att bli listade i någon databas avsedd för försäljning till telemarketing bolag / säljare? Att vi gått med på att SE reklamen är ju odiskutabelt, men vi kan själva välja hur & när.
Korten gavs ju ut i (minst) två varianter med. Med telefoni, och med enbart surf. Det känns rimligt att anta att en stor del av de som agerar "endast surf" så har enheten de sitter i inte ens telefoni kapacitet. Att ringa till en sådan enhet är ju rent slöseri med tid, och eftersom korten automatiskt "blir" sådana om man inte ringer på dem, så misstänker jag att databaser sålda till någon, kan vara en dålig affärsidé, köparen lär ju inte bli skitnöjd...
B!

Du har möjlighet att läsa vad du redan godkänt här:

http://wifog.com/servicevillkor/
Citera
2015-02-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Du har möjlighet att läsa vad du redan godkänt här:
Om jag var så intresserad hade jag så klart läst det när det begav sig... Jag ställde frågan av en anledning, och om ingen vet / inte har lust att svara, var det inte viktigt nog för att kräva ett svar i alla fall. Det har som sagt inte ringt här.
B!
Citera
2015-02-11, 15:02
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
B!

Mailadresserna är minst lika intressanta. Kunderna har ju accepterat att ta emot reklam från tredje part. Databaser med mailadresser till folk som accepterat att ta emot är guld värt.
Citera
2015-02-11, 17:53
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Mailadresserna är minst lika intressanta. Kunderna har ju accepterat att ta emot reklam från tredje part. Databaser med mailadresser till folk som accepterat att ta emot är guld värt.
Men är de verkligen det? Med tanke på att mailadresserna, telefonnumren samt reklamtittandet ändå
inte har kunnat förhindra de hårda restriktioner som införs på "gratistjänsten" från första mars.
Citera
2015-02-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Kunderna har ju accepterat att ta emot reklam från tredje part.
Som sagt, jag har ingen aning. Jag har inte fått varken telefonsamtal, eller email reklam som resultat av min WiFog tjänst. Jag har ingen aning om hur avtalet vi godkänt ser ut, det spelade för mig absolut ingen roll, eftersom jag inte har någon personlig information knuten till "abonnemanget" som de inte lika gärna kunde få tag på från minst ett par olika statliga källor, så därför läste jag inte det. Och är inte heller intresserad av att läsa det. Jag förväntade mig nästan att det skulle komma en massa reklam & att de skulle försöka ringa till kortet, men varken eller har skett, vilket närmast är förvånande.
B!
Citera
2015-02-11, 23:41
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Men är de verkligen det? Med tanke på att mailadresserna, telefonnumren samt reklamtittandet ändå
inte har kunnat förhindra de hårda restriktioner som införs på "gratistjänsten" från första mars.

Oh ja! Såna maillistor är värdefulla. Kanske Wifog försämrat ännu mer, eller ev. gått i kunkurs, om de inte haft dessa listor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in