2015-06-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Skriv in dig hos en nation med bostäder direkt när du börjar plugga

Men helt kört om jag inte tänker plugga direkt?
Citera
2015-06-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OCB-Filtret

Ja, borde det vara.
Citera
2015-06-21, 21:40
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:

Kört är ett bryskt ord i detta. Du får väl helt enkelt skriva in dig den dagen du börjar studera på universitetet så måste ju alla studenter göra.
Citera
2015-06-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Kört är ett bryskt ord i detta. Du får väl helt enkelt skriva in dig den dagen du börjar studera på universitetet så måste ju alla studenter göra.

Menade ju att jag kanske ville bo där första terminen utan att studera. Men aja, kanske får tänka om.
Citera
2015-06-22, 21:05
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Menade ju att jag kanske ville bo där första terminen utan att studera. Men aja, kanske får tänka om.
Torde stå tämligen klart att du måste vara student för att bo i ett studentboende.
Citera
2015-06-22, 21:57
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Torde stå tämligen klart att du måste vara student för att bo i ett studentboende.

Exakt
Citera
2015-06-22, 23:11
Medlem
Citat:

Massuppfittning/dålig formulering. Sa aldrig att jag skulle bo i studentbostad om jag inte studerade. Kändes onödigt att starta en separat tråd där jag frågade om bostad som var för icke-student.
Citera
2015-06-22, 23:16
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Massuppfittning/dålig formulering. Sa aldrig att jag skulle bo i studentbostad om jag inte studerade. Kändes onödigt att starta en separat tråd där jag frågade om bostad som var för icke-student.
Nej, det är inte onödigt. Denna tråd är för STUDENTboende. Det finns alldeles utmärkta trådar om du letar efter en vanlig hyresrätt eller söker råd vid köp av bostadsrätt.
Citera
2015-06-22, 23:20
Medlem
Citat:
Nej, det är inte onödigt. Denna tråd är för STUDENTboende. Det finns alldeles utmärkta trådar om du letar efter en vanlig hyresrätt eller söker råd vid köp av bostadsrätt.

Vet ju inte om jag söker studentlägenhet eller vanlig lägenhet om jag inte vet om jag ska plugga eller inte. Kändes helt enkelt bättre att bara göra ett inlägg.

I fortsättningen tycker jag vi låter moderatorer moderera, och har du inget svar på frågan kan du, enligt min åsikt, knipa och om du känner för det rapportera inlägget. Bra mycket värre med petnissar som leker moderatorer än någon som bakar in två frågor i ett inlägg, där ena frågar råkar hamna lite fel sett till trådens huvudsakliga ämne.

Klart slut. Tack ni som svarade på frågorna.

Edit: Skiter f ö fullständigt i om du modererar något annat forum.
Senast redigerad av OCB-Filtret 2015-06-22 kl. 23:26.
Citera
2015-06-25, 10:17
Medlem
Hej! Är det någon som har bott i de större lägenheterna (47 och 66 kvadrat) på Kantorsgatan i Uppsala som kan berätta hur det är?
Citera
2015-06-25, 15:02
Medlem
lighten-ups avatar
27 st korridorsrum lediga hos Heimstaden just nu
Citera
2015-06-25, 15:50
Medlem
danthepancakes avatar
Är det värt att fixa bostad i typ Luthagen istället för att bo i korridorsrum i typ Flogsta? Är personligen inte så taggad på att behöva dela kök/toalett med andra och bor hellre själv. Är dock orolig över att gå miste om den sociala biten som korridorsrum medför?

Edit: Pengar är inget problem. Känns dock onödigt att bo i exempelvis Luthagen om man lika gärna kan fixa boende billigare i Flogsta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in