Citat:
Ursprungligen postat av
Xeley
Jag tänker mig att jag skulle kunna avvakta tills de lägenheter med inflyttning 1a Oktober dyker upp då jag är utomlands större delen av September. Det känns som att hyterin har lagt sig något och det lär vara lättare att få tag på egen lägenhet med ~1600 poäng på studentstaden, rätt tänkt eller?
I värsta fall får jag ta ett studentrum som inte alls är orolig över att få tag på.
Inte så säker på att det stämmer alls, det beror väl lite på vilken sorts lägenheter du menar. De som är ute efter 3or (och är runt den köpoängen) söker nog året runt just eftersom kraven är så höga. Speciellt med tanke på att många som söker treor är par som bor i varsin studentlägenhet, de söker nog konstant tills de får något. Jag vet att jag själv kommer att fortsätta söka treor varje vecka jag kommer ihåg att göra det, även om jag till hösten kommer nöja mig med ett studentrum.
Om du menade lägenheterna snäppet över studentrummen (~20-21 kvm) så kan det nog stämma, men jag tror inte att de har så mycket högre tryck på sig än de vanliga studentrummen. De är ju i princip bara ett studentrum med en kokplatta, plus att det faktum att dom kostar 12 månader om året gör nog att många inte känner sig lockade att söka.