2015-07-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Fick ett erbjudandebrev från heimstaden i fredags som jag svarade på:

"Nisse Nissesson, 940324-xxxx, Nissegatan 255 336 22 Nissestad

Jag tackar JA till erbjudande om lgh 00172-01712"

Hur lång tid brukar det ta innan man får det hela bekräftat?
För mig tog det en dag efter att jag tackade ja till att jag fick det bekräftat, så jag skulle gissa på att du får svar imorgon!
Citera
2015-07-20, 17:20
Medlem
Citat:

Oh, jag fick samma meddelande, om ett rum några siffror upp, är också nyfiken så bumpar lite. Sen stod det ju att dom skickade ut till flera så är ju bra att veta oddsen om man får alls.
Senast redigerad av Puregold 2015-07-20 kl. 17:25.
Citera
2015-07-20, 17:43
Medlem
Citat:

Jag fick mitt erbjudande strax efter lunchtid, svarade ja och fick det bekräftat på förmiddagen dagen efter. Det har ju varit helg i ditt fall, kanske är det därför det tar lite längre tid.
Citera
2015-07-21, 18:07
Medlem
Hur är lägenheterna/rummen på studentstaden? Har hört att Rackarberget är lite slitet, är dom bättre/sämre/likadana?
Citera
2015-07-21, 22:57
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oedipus
Hur är lägenheterna/rummen på studentstaden? Har hört att Rackarberget är lite slitet, är dom bättre/sämre/likadana?

Om någon kan fixa bilder som svar på din fråga vore det riktigt bra
Citera
2015-07-23, 00:16
Medlem
Har lyckats komma in i Uppsala, och har till och med lyckats få ett rum i Flogsta höghus (reggad hos heimstaden ett år). Kikade runt lite i tråden här, och även på övriga internet och får lite olika uppfattningar om hur det är med internetuppkopplingen i höghusen. Kan någon som bor i flogsta berätta om det verkligen är så dåligt som jag får uppfattningen av?
Citera
2015-07-23, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av favnir
Har lyckats komma in i Uppsala, och har till och med lyckats få ett rum i Flogsta höghus (reggad hos heimstaden ett år). Kikade runt lite i tråden här, och även på övriga internet och får lite olika uppfattningar om hur det är med internetuppkopplingen i höghusen. Kan någon som bor i flogsta berätta om det verkligen är så dåligt som jag får uppfattningen av?

Under tiden jag bodde i höghusen (några månader sedan) var uppkopplingen klanderfri.
Citera
2015-07-23, 09:36
Medlem
Citat:
Den är bra, betydligt bättre än den i Majklockan där man dras med Alltele utan möjlighet att byta. Har varit utan internet veckor i sträck och det spelar ingen roll hur mycket man klagar. Nu verkar även V-Dala ha tröttnat så det ryktas att man ska få byta leverantör i december.
Citera
2015-07-23, 12:58
Medlem
Epicediums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Den är bra, betydligt bättre än den i Majklockan där man dras med Alltele utan möjlighet att byta. Har varit utan internet veckor i sträck och det spelar ingen roll hur mycket man klagar. Nu verkar även V-Dala ha tröttnat så det ryktas att man ska få byta leverantör i december.

Har bara bott här i någon månad och är redan omåttligt trött på Alltele, har bara upplevt en längre downtime, men att man tappar sin connection flera gånger över dagen exakt varenda dag är förjävla påfrestande. Framförallt när man är gamer..

Hoppas sannerligen att det om december stämmer!
Citera
2015-07-23, 14:29
Avslutad
Jag tänker mig att jag skulle kunna avvakta tills de lägenheter med inflyttning 1a Oktober dyker upp då jag är utomlands större delen av September. Det känns som att hyterin har lagt sig något och det lär vara lättare att få tag på egen lägenhet med ~1600 poäng på studentstaden, rätt tänkt eller?

I värsta fall får jag ta ett studentrum som inte alls är orolig över att få tag på.
Citera
2015-07-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeley
Jag tänker mig att jag skulle kunna avvakta tills de lägenheter med inflyttning 1a Oktober dyker upp då jag är utomlands större delen av September. Det känns som att hyterin har lagt sig något och det lär vara lättare att få tag på egen lägenhet med ~1600 poäng på studentstaden, rätt tänkt eller?

I värsta fall får jag ta ett studentrum som inte alls är orolig över att få tag på.

Inte så säker på att det stämmer alls, det beror väl lite på vilken sorts lägenheter du menar. De som är ute efter 3or (och är runt den köpoängen) söker nog året runt just eftersom kraven är så höga. Speciellt med tanke på att många som söker treor är par som bor i varsin studentlägenhet, de söker nog konstant tills de får något. Jag vet att jag själv kommer att fortsätta söka treor varje vecka jag kommer ihåg att göra det, även om jag till hösten kommer nöja mig med ett studentrum.

Om du menade lägenheterna snäppet över studentrummen (~20-21 kvm) så kan det nog stämma, men jag tror inte att de har så mycket högre tryck på sig än de vanliga studentrummen. De är ju i princip bara ett studentrum med en kokplatta, plus att det faktum att dom kostar 12 månader om året gör nog att många inte känner sig lockade att söka.
Citera
2015-07-23, 17:57
Medlem
Citat:
Jag flyttade ut för drygt ett år sedan och jag hade aldrig några problem med uppkopplingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in