2012-08-04, 11:37
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohjonsis
Jag undrade mer hur lägenheterna hos Heimstaden är. Är de fräscha, hur är planupplösningen och så vidare? Ser alla lägenheter ut som på bilderna som postats tidigare?

Undrar också om det finns någon med erfarenhet av att bo så litet, gärna tillsammans med någon. Fungerar det?

19 Pucko är 19 Pucko, men om du dricker den är det 20.
Eftersom att det är korridorer ser alla rum, av naturliga orsaker, likadana ut. Fräschören beror på vilken korridor man hamnar i. Planlösningen ser du på bilderna och i skisser som postats i tråden, om du ids söka.
Citera
2012-08-04, 15:53
Medlem
SunWukongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsehemma
Kan inte bidra mer än att jag har en polare som offseason sökte lite 3or på Djäknegatan och han var väl top 3 på dom och då hade han 1800+ ködagar så att få en trea igenom studentstaden kan bli lite jobbigt. Jag vet dock inte hur många dagar man behöver för flogsta låghus men då hamnar man ganska långt ifrån centrum.

Tror det kanske kan vara lättare att genom nationerna få tag i en större lägenhet om man inte har så mycket ködagar. Välj rätt nation så borde det nog gå inom ett år. Och vill man öka på den chansen kan man alltid engagera sig inom nationen och får lite bonuspoäng.
Blä

Tror verkligen du har en poäng med nationerna. Kollade upp några stycken i Uppsala och det är verkligen en skillnad mot här i Lund där få har över hundra rum och den största har drygt en tredjedel av vad Norrlands har. Får se vad det blir, stor nackdel i min värld tyvärr.

Känns inte riktigt om öppen bostadskö plus mer fragmentiserad studentbostadsmarknad kan förklara alla skillnader heller. Nåväl, Uppsala är ju ändå väldigt trevligt och verkar erbjuda mest passande upplägg för programmet jag vill gå så jag får väl helt enkelt ställa mig i alla andra köer där och fundera på vad jag vill.

Tack
Citera
2012-08-05, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GermanDefender
Flyttade in i Flogsta igår. För de som undrar lite om utseendet bifogar jag bilder på hylla (endast den var där när jag kom) http://i50.tinypic.com/bg9p3c.jpg, hall http://i48.tinypic.com/2w6xonp.jpg och badrum (kaklet och handfatet verkade nytt) http://i45.tinypic.com/ede1f.jpg.

Rummet var fräscht, hyresgästen innan hade städat kliniskt rent kändes det som. Tyvärr var köket som man kan vänta sig lite smutsigare, men inga diskhögar och ingen lukt. Balkongen och rummet mellan korridorerna var äckliga och någon sörja möglade bredvid dammsugaren. Dörren till taket var låst.

Skulle du kunna ta lite mått på rummet? Så man vet hur pass stort det är. Får ju inte mina nycklar förens första skoldagen, vilket suger hårt!
Citera
2012-08-05, 11:26
Medlem
knakkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yazaka
Skulle du kunna ta lite mått på rummet? Så man vet hur pass stort det är. Får ju inte mina nycklar förens första skoldagen, vilket suger hårt!

3.5 x 3.5.
Citera
2012-08-05, 18:08
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohjonsis
Hur är 19-kvadraterna som Heimstaden tillhandahåller? Jag fick en lägenhet där, som jag ska dela med tjejen, tills vidare. Tror ni det funkar?

Finns för övrigt inte en chans i helvetet att Heimstaden har ett traditionellt kösystem.

Jag delade rum med en tjej i flogsta. 19 kvm ar lagom for en person, inte for tva, men visst gar det om man vill. Men man kan ju inte direkt ga ivag nagon annanstans i lagenheten for att fa space ifran varandra. och jag kopte en extra garderob bara for att fa plats med alla mina klader.
Citera
2012-08-05, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knakken
3.5 x 3.5.

Låter väldigt, väldigt litet. Hur mycket prylar ryms i ett sånt rum?:S
Citera
2012-08-05, 18:10
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0f14

En fotolj, en garderob, en tv, en sang t.ex.
Eller en sang, ett skrivbord, en hylla.
Citera
2012-08-05, 18:20
Bannlyst
vad är problemet med "för små lgh/rum"?

Slutar aldrig att förvånas över den bortskämda generation landet skapat....var glad att du/ni öht fått tag på en lgh.

(läs det finstilta en gång till)
Citera
2012-08-05, 18:38
Medlem
knakkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0f14

Jag har en säng, ett mindre bord, tvåsittsig soffa (ganska stor för 2sittare), tvbänk+tv, stort skrivbord, och då har jag massor med golvyta. Har även fortfarande ett hörn helt öppet, ska in med kyl när den levereras. Bara planera ordentligt så får man in massor.

På annat, någon som har vaktmästarkoden? Tröttnat på att fiska upp kortet varje gång man ska in.
Senast redigerad av knakken 2012-08-05 kl. 18:40.
Citera
2012-08-05, 19:18
Medlem
SERIÖST, har försökt hittat nånstanns att bo i 2 veckor nu. Och så läser jag folk som har stått på heimstaden i bara några dagar och sedan fått lägenhet gör att blodet kokar i mig..
Citera
2012-08-05, 19:18
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knakken
Jag har en säng, ett mindre bord, tvåsittsig soffa (ganska stor för 2sittare), tvbänk+tv, stort skrivbord, och då har jag massor med golvyta. Har även fortfarande ett hörn helt öppet, ska in med kyl när den levereras. Bara planera ordentligt så får man in massor.

På annat, någon som har vaktmästarkoden? Tröttnat på att fiska upp kortet varje gång man ska in.
Visst fungerar källarnyckeln till ytterdörrarna också? Kan tyvärr inte koden, men vore tacksam om någon kunde lämna den här eller i PM.
Citera
2012-08-05, 19:25
Medlem
knakkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Visst fungerar källarnyckeln till ytterdörrarna också? Kan tyvärr inte koden, men vore tacksam om någon kunde lämna den här eller i PM.

Ja, var nere och provade nu. Det löser dock inte problemet, är ju fickfiskandet man vill ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in