Jag skrev mail till Heimstaden och frågade vad det fanns för chanser att få ett studentrum, som de annonserar ut med jämna mellanrum. Hon berättade att om jag inte hade blivit erbjuden de som låg ute förra veckan, så hade jag denna gången inte tillräckligt lång kötid. Detta betyder i sådanafall att Heimstaden
visst använder sig av ett kösystem? Fruktansvärt tungt slag i magen, för mig var Heimstaden sista och enda utvägen. Skall bli riktigt piss att börja plugga i Uppsala, utan att ha en chans att hitta en lägenhet. Jag känner verkligen inte en själ norr om Jönköping, skall jag bo i bilen eller? Hur tänker dom? Har det alltid varit såhär svårt? Jag trodde jag var ute i god tid? Vem är gud? Varför finns jag? Hur många jordgubbar har Göran Persson i sin trädgård?
Detta är vad Heimstaden skrev;
Citat:
Hej Nötskalle!
De studentrum som låg ute i förra veckan är erbjudna. Har du inte fått erbjudande denna gång har du tyvärr haft för kort kötid.
Men det kommer ut rum och lägenheter på vår hemsida med jämna mellanrum och du är varmt välkommen att söka igen!
Lycka till!
Med vänliga hälsningar
Darth Vader