2010-08-02, 22:11
Medlem
Jans0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavarotti
Kolla lägenhets nr på kontraktet.

Första siffran är huset, andra våningen och sista är rummet.

056XX har jag, vilket borde vara hus 5 vån 6 läg. XX.

Aha, nu är det lite klarare. Någon annan som hamnat i hus 8? ^^
Citera
2010-08-02, 22:50
Medlem
svennes20000000s avatar
Citat:
Redan två stycken utöver mig, kan bli 5 roliga år där

Inte ska du väl bo i Floggan i 5 år? De flesta flyttar inom max 2 år, iaf från höghusen.
Citera
2010-08-02, 22:53
Medlem
Pavarottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennes20000000
Inte ska du väl bo i Floggan i 5 år? De flesta flyttar inom max 2 år, iaf från höghusen.

Det återstår att se ifall man lyckas få något bättre efter ett tag såklart
Citera
2010-08-02, 22:57
Medlem
var också o hämtade nyckel idag o köpte säng o skit samtidigt. rummet var riktigt fräsch ju! där emot var korridoren som en jävla fängelsegång toppat med en mystisk, indisk kryddlukt spridd över hela våningen. var en snubbe som bodde där, enda som flyttat in än så länge, gick runt där i sina flip flops o nynnade för sig själv.

anyways, blir nog riktigt kul bara man får lite schysst folk i samma korridor. verkar va en jävla massa utbytesstudenter så blir säkert spårat hahah
Citera
2010-08-02, 23:00
Medlem
svennes20000000s avatar
Citat:
Det återstår att se ifall man lyckas få något bättre efter ett tag såklart

Om du söker kommer du att få ett boende inom några år. Jag lovar.
Citera
2010-08-02, 23:19
Medlem
Pavarottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcdcdc
var också o hämtade nyckel idag o köpte säng o skit samtidigt. rummet var riktigt fräsch ju! där emot var korridoren som en jävla fängelsegång toppat med en mystisk, indisk kryddlukt spridd över hela våningen. var en snubbe som bodde där, enda som flyttat in än så länge, gick runt där i sina flip flops o nynnade för sig själv.

anyways, blir nog riktigt kul bara man får lite schysst folk i samma korridor. verkar va en jävla massa utbytesstudenter så blir säkert spårat hahah

Det finns någon äldre snubbe som har fast boende i ett av höghusen jag besökte för ett år sedan, går runt i morgonrock och jobbar som brevbärare, kommer inte ihåg vilket hus det var men det låter ju som det skulle vara han.
Citera
2010-08-02, 23:34
Medlem
svennes20000000s avatar
Citat:
Det finns någon äldre snubbe som har fast boende i ett av höghusen jag besökte för ett år sedan, går runt i morgonrock och jobbar som brevbärare, kommer inte ihåg vilket hus det var men det låter ju som det skulle vara han.

Det finns en i nästan varje hus, nästan varje korridor tom. Studentstaden gav bort livstidskontrakt till doktorander och andra anställda på Universitetet när husen byggdes. Många har flyttat men en del bor kvar. Tror att kontrakten delats ut ända fram till slutet av 80-talet då det fanns flera tomma rum som man ville göra sig av med lätt. Det är kul att se en del av dem och vissa är bara skrämmande.

Jag hade en kille som varje Söndag åt 6 Billys Pan Pizzor medans han såg på Premier League matcher. Annars såg man honom aldrig ute i korridoren. Brorsan hade en kvinna som passerat pensionsåldern men inte ville flytta. Hon kunde inte laga mat och var över 65 år.
Citera
2010-08-02, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carubi
okej, så man får tejpa upp grejer?
finns annars upphängningsanordningar så man kan hänga sakerna i taklisterna
Citera
2010-08-02, 23:46
Medlem
Pavarottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennes20000000
Det finns en i nästan varje hus, nästan varje korridor tom. Studentstaden gav bort livstidskontrakt till doktorander och andra anställda på Universitetet när husen byggdes. Många har flyttat men en del bor kvar. Tror att kontrakten delats ut ända fram till slutet av 80-talet då det fanns flera tomma rum som man ville göra sig av med lätt. Det är kul att se en del av dem och vissa är bara skrämmande.

Jag hade en kille som varje Söndag åt 6 Billys Pan Pizzor medans han såg på Premier League matcher. Annars såg man honom aldrig ute i korridoren. Brorsan hade en kvinna som passerat pensionsåldern men inte ville flytta. Hon kunde inte laga mat och var över 65 år.

Det låter lite skrämmande faktiskt, varför vill man som 40+ bo kvar i ett studentrum? Delat kök, charmigt javisst, men inte så länge.
Citera
2010-08-02, 23:51
Medlem
Bor i 10an, våning 3. Inte vart där mycket då jag rest hem rätt ofta, men trivs inte så bra. Sjukt jobbigt utan eget kök tycker jag. Luktar rutten kuk överallt också.
Citera
2010-08-02, 23:51
Medlem
SkyValleys avatar
Flyttade in möbler i mitt rum på kantorn tidigare i veckan, och blev nästan bara positivt överraskad. Stora fönster, garderob i väggen (tur att jag tittade i rummet innan jag köpte möbler), eluttag på två av väggarna, rymlig hall etc. Hade väntat mig ett litet råtthål där de pressat ihop och snålat med allt.

Enda nackdelen är att kylskåpet var bland det smutsigaste jag sett i mitt liv, jag tror inte att jag överdriver särskilt mycket om jag säger att den kylskåpsyta som var täckt av matrester var större än den del som inte var det. Men det får jag leva med, inte Dombrons fel precis.

Hoppas fortfarande lite på att de två andra som ska flytta in är mer petiga med sin mat än de två tjejer som bor där hittills. Men det är väl inte alltför sannolikt. Att min kylskåpshylla ska grovrengöras när jag flyttar in om ett par veckor är dock helt säkert.

Förutom en tjej som höll på att flytta därifrån så stötte jag bara på utbytesstudenter från asien, samt ett par afrikaner (eritreaner om jag inte minns helt fel) som lånade mig en skruvmejsel. Var det en slump, eller är det nästan bara utbytesstudenter som bor kvar under sommaren?
Citera
2010-08-02, 23:54
Medlem
svennes20000000s avatar
Citat:
Det låter lite skrämmande faktiskt, varför vill man som 40+ bo kvar i ett studentrum? Delat kök, charmigt javisst, men inte så länge.

3200 i hyra på en 25 000 kr lön är inte så illa. Om man är en lonewolf kan det vara sweet med alla extra pengar och allt roligt man kan göra för dem. Äta ute är inga problem med de pengarna alls. Dessutom helt fri hyra under sommaren.

Normala människor flyttar dock ganska omedelbart efter avklarade studier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in